Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Zarządzanie bezpieczeństwem przewozu drogowego towarów dużego ryzyka w Polsce - ebook

Data wydania:
25 lipca 2024
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
56,00

Zarządzanie bezpieczeństwem przewozu drogowego towarów dużego ryzyka w Polsce - ebook

Maria Nicopulos urodziła się 10 sierpnia 1974 r. w Macedonii Północnej. Stopień naukowy doktora nauk społecznych w zakresie nauk o bezpieczeństwie uzyskała na Wydziale Bezpieczeństwa Narodowego Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie. Studia magisterskie ukończyła na Politechnice Poznańskiej, otrzymując tytuł zawodowy magistra inżyniera ekotechnologii. Absolwentka studiów podyplomowych Politechniki Krakowskiej (zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy), Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (zarządzanie środowiskiem) i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu (marketing). Wykładowca akademicki, autorka skryptów, publikacji i artykułów specjalistycznych w wydawnictwach naukowych poświęconych problematyce transportu, logistyce i bezpieczeństwie pracy. Od 2000 r. właścicielka firmy doradczo-szkoleniowej EKO SKOLAR specjalizującej się w doradztwie prawno-technicznym w zakresie przewozu towarów niebezpiecznych w różnych dziedzinach transportu. Współpracuje z instytucjami administracji publicznej, jednostkami wojskowymi oraz przedsiębiorstwami z branży transportu i logistyki, przemysłu chemicznego, kosmetycznego, farmaceutycznego i paliwowo-energetycznego oraz innymi. Od 2003 r. doradca ds. bezpieczeństwa w zakresie przewozu towarów niebezpiecznych w transporcie drogowym ADR, kolejowym RID, lotniczym IATA, specjalista w zakresie kodeksu morskiego IMDG, starszy inspektor BHP. W latach 2018–2022 prezes Stowarzyszenia IASA (Międzynarodowego Stowarzyszenia skupiającego krajowe stowarzyszenia doradców), wiceprezes Stowarzyszenia Doradców ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych (w latach 2013–2018 – prezes), członek Stowarzyszenia Doradców ds. Bezpieczeństwa Przewozu Towarów Niebezpiecznych Koleją oraz Europejskiego Stowarzyszenia Doradców ESD ADR. Członek grupy ekspertów do spraw przewozu towarów niebezpiecznych przy Ministerstwie Infrastruktury (od 2016 r.). Wyróżniona w 2019 r. Odznaką Honorową Zasłużony dla Transportu Rzeczypospolitej Polskiej.

Spis treści

Wykaz skrótów i pojęć

Wstęp

1. Diagnoza stanu opracowania i wdrożenia planów ochrony przewozu towarów dużego ryzyka

1.1. Wprowadzenie

1.2. Wymagania ogólne dotyczące ochrony (zapewnienia bezpieczeństwa) podczas przewozu towarów niebezpiecznych

1.3. Wymagania szczegółowe dotyczące planów ochrony towarów dużego ryzyka

1.4. Proces transportu – planowanie ochrony towarów dużego ryzyka

1.5. Branżowe wytyczne dotyczące opracowania planów ochrony towarów dużego ryzyka

1.6. Wzór planu ochrony towarów dużego ryzyka

1.7. Podsumowanie

2. System zarządzania bezpieczeństwem przewozu towarów dużego ryzyka

2.1. System regulacji prawnych transportu towarów niebezpiecznych

2.2. Ogólne zasady transportu drogowego towarów niebezpiecznych

2.2.1. Klasyfikacja

2.2.2. Wyłączenia z przewozu ADR

2.2.3. Szkolenia osób zaangażowanych w przewóz towarów niebezpiecznych

2.2.4. Obowiązki uczestników przewozu w zakresie bezpieczeństwa

2.2.5. Doradca do spraw bezpieczeństwa przewozu drogowego towarów niebezpiecznych

2.2.6. Wymagania dla opakowań do przewozu towarów

niebezpiecznych

2.2.7. Rodzaje cystern do przewozu towarów niebezpiecznych

2.2.8. Instrukcje pakowania towarów niebezpiecznych

2.2.9. Oznakowanie towarów niebezpiecznych

2.2.10. Zasady manipulowania ładunkiem

2.2.11. Dokumenty wymagane podczas przewozu towarów niebezpiecznych

2.2.12. Wymagania dotyczące środków transportu i rodzaju operacji transportowych

2.2.13. Wymagania dotyczące konstrukcji i dopuszczenia pojazdów

2.3. Szczegółowe zasady transportu drogowego towarów dużego ryzyka

2.3.1. Wymagania działu 1.10 ADR

2.3.2. Dane dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych i towarów dużego ryzyka w Polsce

2.3.3. Transport materiałów wybuchowych w świetle obowiązujących przepisów

2.3.4. Transport materiałów promieniotwórczych w świetle obowiązujących przepisów

2.4. System zarządzania bezpieczeństwem przewozu towarów dużego ryzyka

2.4.1. System prawny zarządzania przewozem towarów

dużego ryzyka

2.4.2. Elementy organizacyjno-techniczne systemu zarządzania

przewozem towarów dużego ryzyka

2.5. Podsumowanie

3. Nadzór i kontrola nad bezpieczeństwem przewozu towarów dużego ryzyka

3.1. Stan bezpieczeństwa przewozu towarów niebezpiecznych i towarów dużego ryzyka

3.2. Nadzór przewozu towarów dużego ryzyka – wytyczne ADR

3.3. Nadzór nad przewozem towarów dużego ryzyka – wytyczne

według ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych

3.4. Realizacja nadzoru nad przewozem drogowym towarów

niebezpiecznych dużego ryzyka

3.5. Kontrola uczestników przewozu drogowego towarów

niebezpiecznych dużego ryzyka

3.6. Podsumowanie

4. System zarządzania bezpieczeństwem przewozu towarów dużego ryzyka w wybranych krajach

4.1. Umowa ADR a bezpieczeństwo przewozu towarów dużego

ryzyka w Wielkiej Brytanii

4.1.1. Akty prawne regulujące bezpieczeństwo przewozu

towarów dużego ryzyka w Wielkiej Brytanii

4.1.2. Plany ochrony towarów dużego ryzyka wdrażane

w Wielkiej Brytanii – analiza wywiadu eksperckiego

4.1.3. Zarządzanie bezpieczeństwem przewozu towarów

dużego ryzyka w Wielkiej Brytanii

4.2. Umowa ADR a bezpieczeństwo przewozu towarów dużego

ryzyka w Niemczech

4.2.1. Akty prawne regulujące bezpieczeństwo przewozu

towarów dużego ryzyka w Niemczech

4.2.2. Plany ochrony towarów niebezpiecznych dużego ryzyka

wdrażane w Niemczech – analiza wywiadu eksperckiego

4.2.3. Zarządzanie bezpieczeństwem przewozu towarów

dużego ryzyka w Niemczech

4.3. Podsumowanie

5. Koncepcja rozwiązań optymalnych w zakresie zarządzania bezpieczeństwem przewozu drogowego towarów wysokiego ryzyka

5.1. Wprowadzenie

5.2. Wykaz towarów niebezpiecznych wysokiego ryzyka

podlegających obowiązkowemu zgłoszeniu

5.3. Wykaz przedsiębiorców przewożących towary niebezpieczne

wysokiego ryzyka

5.4. Wykaz kierowców przewożących towary niebezpieczne

wysokiego ryzyka

5.5. Plan ochrony – wytyczne do sporządzenia

5.5.1. Ocena ryzyka przewozu towarów szczególnie

niebezpiecznych

5.5.2. Dobór trasy przewozu towarów niebezpiecznych

wysokiego ryzyka

5.5.3. Dostępność parkingów dla pojazdów przewożących

towary niebezpieczne

5.6. System szkolenia uczestników przewozu towarów

wysokiego ryzyka

5.7. System monitorowania przewozu towarów niebezpiecznych

wysokiego ryzyka

5.8. Kontrole bezpieczeństwa w zakresie ochrony towarów

niebezpiecznych wysokiego ryzyka

5.9. Model systemu zarządzania bezpieczeństwem przewozu

towarów wysokiego ryzyka

5.10. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Spis rysunków, tabel i wykresów

Załącznik

 

Kategoria: Transport i logistyka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-68170-29-0
Rozmiar pliku: 2,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: