Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie II - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
24 kwietnia 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt chwilowo niedostępny

Zarządzanie dla bystrzaków. Wydanie II - ebook

Czytaj, poznawaj, zarządzaj

 

Nareszcie! Książka o zarządzaniu, którą czyta się z niekłamaną przyjemnością. Jej autorzy postanowili przestrzegać jednego przykazania - żadnego bełkotu, przynudzania i frazesów. W zamian za to otrzymujesz wszystkie podstawowe informacje dotyczące zarządzania, podane profesjonalnie i z humorem. Podstawową zaletą tego podręcznika jest jego praktyczność. Jeśli zmagasz się z jakimś problemem, zaproponuje Ci nie tylko teoretyczne wsparcie, ale i zestawy sprawdzonych rozwiązań.

 

Zarządzanie dla bystrzaków zostało napisane dla menedżerów wszystkich szczebli. Przyda się zarówno osobom z dużym doświadczeniem, szukającym świeżych rozwiązań, jak i zupełnym żółtodziobom, potrzebującym wsparcia w codziennej rzeczywistości biznesowej oraz sytuacjach podbramkowych. Bez względu na to, na jakim etapie znajduje się Twoja kariera - błędy przytrafiają się każdemu. Jednak nie Twoje potknięcia będą o Tobie świadczyć, ale to, jak się z nimi uporasz i jakie wyciągniesz z nich lekcje. Nigdy nie jest za późno na naukę.

  • Obalanie mitów dotyczących delegowania zadań -sprawne rozdzielanie obowiązków.
  • Co ambitny lider wiedzieć powinien - inspirowanie, wsparcie, podejmowanie decyzji.
  • Pracownicy - zatrudnianie, udzielanie wsparcia, komunikacja, ocena efektów pracy.
  • Zarządzanie zmianami - profesjonalizm w obliczu kryzysu, efektywne rozwiązania.
  • Nowoczesne zarządzanie - organizacja ucząca się, jawne zarządzanie, sześć sigma. Ponadto: dziesięć najczęściej popełnianych błędów i dziesięć klasycznych książek, które musisz znać.

Spis treści

O autorach (13)

Podziękowania od autorów (15)

Przedmowa (17)

Wprowadzenie (19)

  • O książce (20)
  • Jak korzystać z tej książki (21)
  • Konwencje zastosowane w książce (21)
  • Naiwne założenia (21)
  • Jak podzielona jest książka (22)
    • Część I: A zatem chciałbyś zostać menedżerem, tak? (22)
    • Część II: Ludzki aspekt zarządzania (22)
    • Część III: Realizacja planów (22)
    • Część IV: Współpraca z (innymi) ludźmi (22)
    • Część V: Ciężkie czasy dla twardych menedżerów (23)
    • Część VI: Narzędzia menedżera i sposoby zarządzania (23)
    • Część VII: Dekalogi (23)
  • Ikony wykorzystane w książce (23)
  • Co dalej (24)

Część I: A zatem chciałbyś zostać menedżerem, tak? (25)

Rozdział 1: Zostałeś menedżerem. I co dalej? (27)

  • Różne style kierowania (28)
    • Menedżer twardziel (29)
    • Menedżer kumpel (30)
    • Złoty środek (30)
  • Proste i szybkie rozwiązania nie są trwałe (31)
  • Zarządzanie jest wyzwaniem, które trzeba podjąć (33)
    • Stare zasady już się nie sprawdzają (34)
    • Nowe realia biznesowe (35)
    • Nowa armia (35)
    • "Zaufanie" to nie jest brzydkie słowo (37)
  • Nowe funkcje kadry zarządzającej (39)
    • Motywowanie do pracy (39)
    • Upełnomocnianie (41)
    • Wspieranie (42)
    • Komunikowanie się (43)
  • Pierwsze kroki na drodze do stanowiska menedżerskiego (45)
    • Obserwuj i słuchaj (45)
    • Działaj i ucz się (46)

Rozdział 2: Delegowanie zadań. Jak robić, żeby się nie narobić? (49)

  • Delegowanie zadań - najważniejsze narzędzie menedżera (50)
  • Mity dotyczące delegowania zadań (52)
    • Mit pierwszy. Nie możesz liczyć na to, że pracownik będzie zachowywać się odpowiedzialnie (52)
    • Mit drugi. Delegując zadania, tracisz kontrolę nad przebiegiem i wynikami prac (53)
    • Mit trzeci. Tylko Ty znasz wszystkie odpowiedzi (54)
    • Mit czwarty. Szybciej zrobisz to wszystko sam (54)
    • Mit piąty. Delegowanie ogranicza zakres Twojej władzy (55)
    • Mit szósty. Uznanie za dobrze wykonane zadanie zostanie okazane pracownikowi, a nie Tobie (55)
    • Mit siódmy. Delegowanie zadań zmniejsza Twoją elastyczność (56)
    • Mit ósmy. Twoi pracownicy mają za dużo zajęć (56)
    • Mit dziewiąty. Twoi pracownicy nie są w stanie zrozumieć ogólnej sytuacji (57)
    • Musisz zaufać swoim pracownikom (57)
  • Sześć kroków na drodze do delegowania zadań (58)
  • Jakie zadania delegować, a jakich nie? (59)
    • Zadania, które można delegować bez obaw (59)
    • Zadania, których nie należy delegować (62)
  • Być cały czas na bieżąco (64)

Rozdział 3: Wskazuj kierunek, kontroluj i zejdź z drogi (67)

  • Zarządzanie a przywództwo (68)
  • Co naprawdę robią liderzy? (69)
    • Inspirują do działania (69)
    • Wspierają i tworzą dogodne warunki (70)
  • Analiza najważniejszych cech przywódczych (71)
    • Optymizm (71)
    • Pewność siebie (71)
    • Moralność (72)
    • Umiejętność podejmowania decyzji (72)
  • Przywództwo zespołowe (73)

Część II: Ludzki aspekt zarządzania (77)

Rozdział 4: Zatrudnianie pracowników, czyli najważniejsza decyzja (79)

  • Definiowanie cech idealnego kandydata (80)
  • Najpierw opis stanowiska, potem rekrutacja (82)
  • Poszukiwanie odpowiednich ludzi (83)
  • Jak przeprowadzić idealną rozmowę kwalifikacyjną? (86)
    • Wybór odpowiednich pytań (86)
    • Idealna rozmowa (88)
    • O co nie należy pytać? (90)
  • Ocenianie kandydatów (91)
    • Weryfikacja referencji (92)
    • Analiza własnych notatek (93)
    • Druga (i trzecia) runda pytań (93)
  • Ostateczny wybór (94)
    • Zachowaj obiektywizm (95)
    • Zaufaj swoim przeczuciom (95)
    • Weryfikacja oczekiwań (96)

Rozdział 5: Jak inspirować pracowników do bardziej wydajnej pracy? (99)

  • Najważniejsza zasada zarządzania (100)
    • Wyrażanie uznania nie jest wcale takie proste (101)
    • Każdemu po równo (102)
  • Jak stwierdzić, czego chcą pracownicy? (103)
    • Przyjazne środowisko pracy (106)
    • Właściwy plan (107)
  • Co nagradzać? (108)
  • Najważniejsze jest to, co dobre (111)
  • Czy należy robić z igły widły? (112)
  • Pieniądze szczęścia nie dają (serio?) (113)
    • Wynagrodzenie to prawo pracownika (113)
    • Kiedy zachęty stają się prawem (114)
    • Co motywuje do pracy współczesnego pracownika? (115)
    • Poziom motywacji Twoich pracowników zależy od Twoich działań (117)

Rozdział 6: Masz wątpliwości? Stosuj coaching! (119)

  • Kto to jest trener? (120)
  • Krótki kurs coachingu (122)
  • Wypatrywanie punktów zwrotnych (123)
    • Od punktu zwrotnego do wielkiego sukcesu (124)
    • Coaching jako element Twoich codziennych kontaktów (124)
  • Narzędzia trenera (126)

Część III: Realizacja planów (129)

Rozdział 7: Wyznaczanie celów bez wysiłku (131)

  • Jeśli nie wiesz, co chcesz osiągnąć, skąd wiesz, kiedy Ci się to uda? (132)
  • Określenie celów SMART (135)
  • Wyznaczanie celów: mniej znaczy więcej (137)
  • Przedstawienie celów zespołowi (140)
  • Żonglowanie priorytetami: trzymanie ręki na pulsie (141)
  • Pozytywne wykorzystywanie swojej pozycji i wpływów: realizacja celów (144)

Rozdział 8: Ocena i kontrola działań pracowników oraz realizacji projektów (147)

  • Trzymaj rękę na pulsie (148)
  • Opracowanie systemu bieżącej oceny wyników pracownika (150)
    • Wyznaczenie punktów orientacyjnych: kamienie milowe (151)
    • Osiąganie punktów orientacyjnych: zadania (151)
    • Kolejność wykonywania działań: powiązania (152)
    • Ustalenie ram czasowych: harmonogram (153)
  • Ocena wyników i kontrola postępów w praktyce (154)
    • Przypadek 1. Wyniki na światowym poziomie (154)
    • Przypadek 2. Motywowanie pracowników, by dali z siebie wszystko (156)
  • Gantt, PERT i inne wykresy (157)
    • Wykresy słupkowe (158)
    • Organigramy (160)
    • Oprogramowanie (161)
  • Masz już liczby, co teraz? (162)

Rozdział 9: Okresowa ocena pracownika (163)

  • Ocena pracowników - po co zawracać sobie tym głowę? (164)
  • Przygotowanie procesu oceny pracownika (165)
  • Unikanie często popełnianych błędów (168)
  • Uświadomienie sobie błędów popełnionych w procesie oceny pracownika (170)
    • Nie popełnij błędu (170)
    • Wezwijcie pierwszą pomoc: zostałem napadnięty! (171)
  • Przygotowanie się do oceny bez niespodzianek (172)

Część IV: Współpraca z (innymi) ludźmi (175)

Rozdział 10: Gra zespołowa (177)

  • Stopniowe wycofywanie starej hierarchii (178)
    • Zmniejszanie rozmiaru organizacji (178)
    • Przestawienie się na współpracę (180)
  • Upełnomocnienie zespołów (181)
    • Znaczenie upełnomocnienia (181)
    • Co z jakością? (182)
  • Określenie korzyści płynących z pracy zespołów (182)
    • Mniejsze i bardziej elastyczne (183)
    • Innowacyjne i łatwiej się przystosowujące (183)
  • Tworzenie zespołów i zapewnienie im wsparcia (184)
    • Zespoły formalne (184)
    • Zespoły nieformalne (185)
    • Zespoły samozarządzające się (186)
    • Rzeczywistość (187)
    • Zespoły a nowe technologie (189)
  • Zebrania: funkcjonowanie zespołu (190)
    • Skuteczne spotkania się opłacają (190)
    • Co złego jest w spotkaniach? (192)
    • Osiem kroków do efektywnych spotkań (193)

Rozdział 11: Zarządzanie wirtualnymi pracownikami (195)

  • Przygotowanie miejsca dla nowego rodzaju pracownika (196)
    • Przygotowanie firmy do zatrudnienia wirtualnych pracowników (196)
    • Zrozumienie zmian kultury firmy (197)
  • Zarządzanie na odległość (199)
  • Zarządzanie pracownikami pracującymi na różne zmiany (200)
  • Telepraca: idea, której czas wreszcie nadszedł? (202)

Rozdział 12: Etyka i polityka biurowa (205)

  • Właściwe postępowanie! Etyka i Ty (206)
    • Definiowanie zasad etycznych (206)
    • Tworzenie kodeksu etycznego (208)
    • Stosowanie postanowień kodeksu (209)
  • Ocena polityki Twojego otoczenia (210)
    • Analizowanie polityki środowiska firmy (211)
    • Zidentyfikowanie najważniejszych graczy (212)
    • Zmiana rysunku schematu organizacyjnego (214)
  • Analizowanie komunikacji: co jest prawdziwe, a co nie? (216)
    • Prawdziwe są czyny, a nie słowa (216)
    • Czytanie między wierszami (216)
    • Szukanie informacji (218)
  • Odkrywanie niepisanych zasad w polityce firmy (219)
    • Utrzymuj przyjacielskie kontakty z wszystkimi pracownikami (220)
    • Pomóż innym osiągnąć ich cele (221)
    • Nie imprezuj na bankietach firmowych (222)
    • Daj sobie radę z własnym menedżerem (222)
    • Rozwijaj się pod okiem mentora (223)
    • Bądź wiarygodny (224)
  • Chroń własne interesy (224)
    • Prowadzenie dokumentacji (224)
    • Nie składaj obietnic, których nie potrafisz dotrzymać (225)
    • Bądź widoczny (225)

Część V: Ciężkie czasy dla twardych menedżerów (227)

Rozdział 13: Zarządzanie zmianami w miejscu pracy (229)

  • O co tyle krzyku? (230)
    • Różnica między uzasadnionymi nagłymi potrzebami a zarządzaniem sytuacją kryzysową (230)
    • Rozpoznanie sytuacji kryzysowej i radzenie sobie z nią (231)
  • Zmiany nadchodzą, czy tego chcesz, czy nie (232)
    • Rozpoznanie czterech etapów zmiany (233)
    • Czy zwalczasz zmiany? (234)
  • Zmiany wpływają na wszystkich (237)
  • Zachęcanie pracowników do przejęcia inicjatywy (238)
  • Gdy wszystko zawiedzie (239)

Rozdział 14: Dyscyplina pracy - przemawianie miłym głosem i trzymanie wielkiego kija (241)

  • Problem dyscypliny pracowniczej (242)
  • Ważne jest wykonanie, nie osobowość (244)
  • Dwie drogi dyscyplinowania (246)
    • Problemy z jakością wykonywania obowiązków - pierwsza z dróg (247)
    • Problematyczne zachowania - druga droga (249)
  • Dyscyplinowanie pracownika - suita w pięciu częściach (251)
    • Opisywanie zachowania nie do przyjęcia (251)
    • Określanie wpływu na pozostałych pracowników działu (252)
    • Określenie wymaganych zmian (252)
    • Przedstawianie konsekwencji (253)
    • Zapewnianie wsparcia psychicznego (253)
    • A jak to brzmi w całości? (254)
  • Planowanie postępów (255)
  • Wdrażanie planu czynienia postępów (256)

Rozdział 15: Za mało, za późno: zwalnianie pracowników (259)

  • Zwolnienia na każdą okazję (260)
    • Zwolnienia dobrowolne (261)
    • Zwolnienia przymusowe (262)
  • Dawanie wypowiedzeń (268)
  • Jeśli chcesz wyrzucić kogoś z pracy, nie zapomnij najpierw dać mu ostrzeżenia (271)
  • Wyrzucanie z pracy w trzech krokach (273)
  • Ustalanie najlepszego terminu na przeprowadzenie zwolnienia (276)

Rozdział 16: Zarządzanie sobą: zadbaj o numer 1 (279)

  • Dylemat: życie prywatne a praca (280)
    • Korzyści płynące z równowagi między życiem osobistym a zawodowym (280)
    • Jak osiągnąć bardziej elastyczne warunki pracy (282)
  • Unikaj uzależnienia od pracy (284)
  • Rozpoznawanie objawów stresu (285)
  • Radzenie sobie ze stresem (287)
    • Zmień to, co da się zmienić (288)
    • Zaakceptuj to, czego zmienić się nie da (290)
    • Wypróbuj ćwiczenia pomagające w walce ze stresem (292)

Część VI: Narzędzia menedżera i sposoby zarządzania (295)

Rozdział 17: Tworzenie budżetu, rachunkowość i inne zagadnienia finansowe (297)

  • Zgłębianie wspaniałych tajemnic budżetu (298)
  • Sporządzanie budżetu (300)
  • Wyciąganie królika z kapelusza i inne sztuczki (303)
  • Budżetowanie środków płatnych z góry (304)
    • Jak nie przekraczać budżetu? (306)
  • Podstawy rachunkowości (307)
    • Analiza podstawowego równania rachunkowości (308)
    • Stosowanie podwójnego zapisu (312)
  • Najczęściej stosowane sprawozdania finansowe (313)
    • Bilans (315)
    • Rachunek zysków i strat (315)
    • Rachunek przepływu środków pieniężnych (318)

Rozdział 18: Czuwanie nad rozwojem pracowników (321)

  • Dlaczego pracownikom warto pomagać w rozwoju? (322)
  • Tworzenie planu rozwoju zawodowego (325)
  • Pomaganie pracownikom w podnoszeniu kwalifikacji (327)
  • Znajdź mentora, stań się mentorem (330)
  • Zrównoważenie rozwoju i redukcji zatrudnienia (332)

Rozdział 19: Najnowsze trendy w zarządzaniu (335)

  • Powrót do podstaw zarządzania (336)
  • Tworzenie organizacji uczącej się (337)
  • Tworzenie poziomej struktury procesowej (338)
  • Wprowadzenie zasady jawnego zarządzania (339)
  • Sześć Sigma (341)

Część VII: Dekalogi (343)

Rozdział 20: Dziesięć błędów najczęściej popełnianych przez menedżerów (345)

  • Niedostrzeganie różnic między pracą przeciętnego zatrudnionego a obowiązkami menedżera (346)
  • Nieumiejętność określenia konkretnych celów i oczekiwań wobec podwładnego (346)
  • Nieumiejętność przekazywania części swej pracy innym (347)
  • Unikanie kontaktu z podwładnymi, nieudzielanie im istotnych informacji (347)
  • Brak czasu dla własnych podwładnych (348)
  • Niedostrzeganie osiągnięć podwładnych (348)
  • Brak chęci uczenia się (349)
  • Opieranie się zmianom (350)
  • Szybkie poprawki zamiast trwałych rozwiązań (350)
  • Nadmiar powagi (351)

Rozdział 21: Dziesięć najlepszych sposobów na wyrażenie uznania dla podwładnego (353)

  • Wsparcie i zaangażowanie (354)
  • Pochwała osobista (354)
  • Autonomia i autorytet (355)
  • Elastyczne godziny pracy (355)
  • Nauka i rozwój (355)
  • Dostęp do menedżera i jego czas (356)
  • Pochwała pisemna (356)
  • Pochwała elektroniczna (357)
  • Publiczna pochwała (357)
  • Pieniądze lub ich substytut (358)

Rozdział 22: Dziesięć klasycznych dzieł z dziedziny biznesu, które koniecznie powinieneś poznać (359)

  • Harvard Business Review. Zarządzanie innowacją (359)
  • Kto jest kim. Typy osobowości dla menedżerów (360)
  • Zasada Petera. Dlaczego wszystko idzie na opak? (360)
  • Jak zdobyć szklaną górę organizacji, czyli co zrobić, aby nie tłamsić ludzi i nie hamować rozwoju? (361)
  • Jednominutowy menedżer (361)
  • Cel (361)
  • Sztuka wojny. Sztuka zarządzania (362)
  • Piąta dyscyplina - teoria i praktyka organizacji uczących się (362)
  • Siła zespołów (363)
  • Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm (363)
  • Po pierwsze: złam wszelkie zasady (364)

Skorowidz (365)

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-7588-3
Rozmiar pliku: 4,8 MB

BESTSELLERY

Kategorie: