Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2011
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
63,00

Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych - ebook

Cechą wyróżniającą książki Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych jest przeprowadzenie analiz w oparciu o obserwację zmian za­chodzących na rynku usług zdrowotnych i udowodnienie tezy, że mamy do czynienia z dynamicznie rozwijającym się segmentem usług.

Szczególnym walorem poznawczym i analitycznym są jednak przykłady (case study), które nie tylko stanowią uzupełnienie rozważań teoretycznych, ale także w sposób bardzo przejrzysty i zrozumiały wyjaśniają zawiłości świadczenia usług zdrowotnych, zwłaszcza z punktu widzenia ryzyka, które towarzyszy działalności podmiotów świadczących tego typu usługi.

Poszukiwanie metod i sposobów rozszerzenia zakresu oraz poprawy jakości świadczonych usług medycznych ożywia dyskusja na temat kierunków i zakresu działań, które powinny być podejmowane przez właścicieli, a także kadrę zarządzającą podmiotów dostarczających usługi zdrowotne.

Szczególną uwagę należy zwrócić na zamieszczone zestawy rozwiązań i porad ekonomiczno-organizacyjnych, które można wdrożyć lub wykorzy­stać w każdym podmiocie prowadzącym działalność w sferze usług zdrowotnych.
Z recenzji prof. SGH, dr hab. Agnieszki Alińskiej

Spis treści

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Kontekst ekonomiczny i prawny usług zdrowotnych oraz typowe rozwiązania organizacyjne 9
1.1. Kontekst ekonomiczny - wielkość i struktura rynku zbytu usług zdrowotnych 11
1.2. Kontekst prawny 14
1.3. Usługi zdrowotne jako prywatny biznes - analiza przypadku Swissmed Centrum Zdrowia 18
1.4. Struktury sieciowe - wschodząca forma organizacji na polskim rynku usług zdrowotnych 22
1.5. Podsumowanie - znaczenie zarządzania jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych 27

Rozdział 2
Zarządzanie ryzykiem w usługach medycznych 29
2.1. Podstawy zarządzania ryzykiem 29
2.2. Ryzyko operacyjne w usługach zdrowotnych 39
2.3. Ryzyko kliniczne 47
2.4. Ryzyko operacyjne w zarządzaniu usługami zdrowotnymi oraz ryzyko powiązane 57
2.5. Ryzyko ciągłości działania 67
2.6. Analiza przypadku - wdrożenie systemu ciągłości działania w King's College Hospital NHS Foundation Trust 74
2.7. Analiza przypadku - kryteria oceny ofert przez Narodowy Fundusz Zdrowia 77
2.7.1. Kontekst prawny 77
2.7.2. Ryzyko oraz zarządzanie nim 80
2.8. Analiza przypadku Emergency Medical Services 85
2.9. Podsumowanie i wnioski 92

Rozdział 3
Zarządzanie jakością usług zdrowotnych 93
3.1. Podstawy teoretyczne zarządzania jakością 93
3.2. Systemy zarządzania jakością 99
3.3. Systemy zarządzania jakością oparte na certyfikacji 107
3.4. System świadectw jakości ISO 112
3.5. Analiza przypadku SPZOZ Warszawa Wola-Śródmieście 120
3.5.1. Procedura postępowania przy obsłudze pacjenta w Biurach Obsługi Pacjenta przychodni SZPZLO Warszawa-Wola 120
3.5.2. Komentarz do procedury 124
3.6 System zarządzania jakością typu TQM 127
3.7. Pomiar efektywności i jakości usług zdrowotnych 132
3.8. Definiowanie i wykrywanie błędów w zapewnieniu jakości usług zdrowotnych 141
3.9. Planowanie poprawy jakości u operatora usług zdrowotnych 149
3.10. Budowanie systemu jakości od podstaw - analiza przypadku 154
3.11. Podsumowanie i wnioski 164

Uwagi końcowe 167

Bibliografia 171

Kategoria: Ekonomia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7941-596-0
Rozmiar pliku: 5,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: