Facebook - konwersja

Zarządzanie produktem dla bystrzaków - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
28 stycznia 2020
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
49,00

Zarządzanie produktem dla bystrzaków - ebook

Opracuj skuteczną strategię dla swojego produktu

Uzyskaj informacje zwrotne od klientów i z rynku, żeby zmaksymalizować przychody

Naucz się wywierać wpływ na zespół

Podręcznik efektywnego zarządzania produktem

W Stanach Zjednoczonych menedżer produktu jest uznawany za czwartą najważniejszą osobę w firmie. Jednak tylko nieliczna grupa menedżerów produktu przeszła formalne szkolenie zawodowe. Jeśli planujesz objąć to stanowisko lub obecnie je zajmujesz, ta książka zapewni Ci solidne podstawy, czyli koncepcje, praktyki i narzędzia, których potrzebujesz, by rozwijać swoją karierę.

W książce:

  • Zasady zarządzania produktem
  • Fazy cyklu życia produktu
  • Skuteczne badania rynku
  • Analiza konkurencji
  • Efektywne wprowadzanie produktu na rynek

Spis treści


O autorach 15

Podziękowania od autorów 17

Wprowadzenie 19

CZĘŚĆ I: PODSTAWY ZARZĄDZANIA PRODUKTEM 23

Rozdział 1: Witaj w świecie zarządzania produktem 25

  • Po co zarządzać produktem 26
  • Dlaczego zarządzanie produktem ma tak duże znaczenie 27
    • Definicja zarządzania produktem 27
    • Zarządzanie produktem jako strategiczna siła napędowa dla biznesu 27
  • Zarządzanie produktem w skrócie: bieżące obowiązki menedżera produktu 30
    • Zarządzanie produktem przez cały cykl jego życia 30
    • Magiczne sztuczki 31

Rozdział 2: Wczuj się w rolę: odkryj, na czym polega praca menedżera produktu 33

  • Pierwsze kroki: zapoznanie się z rolą menedżera produktu 34
    • Wczytaj się w opis stanowiska 35
    • Miejsce zarządzania produktem na schemacie organizacyjnym 38
    • Formułowanie manifestu menedżera produktu 38
  • Menedżer produktu a pozostałe stanowiska 40
    • Czym jest marketing produktu 40
    • Rzut oka na zarządzanie programami 43
    • Spojrzenie na zarządzanie projektami 44
    • Pozostałe osoby, z którymi będziesz współpracował 46
  • Samoocena: cechy skutecznego menedżera produktu 51
    • Wyczucie biznesowe 51
    • Wiedza branżowa i specjalistyczna 52
    • Wiedza techniczna 52
    • Umiejętności interpersonalne 53
    • Umiejętność podejmowania decyzji 53
    • Zdolność do rozwiązywania problemów 54
    • Opanowanie 54
    • Zdolności przywódcze 55
    • Ocena Twoich cech jako menedżera produktu 56
  • Macierze RACI i DACI: podział odpowiedzialności 57
    • Macierz RACI 57
    • Macierz DACI 58
    • Skuteczne wykorzystywanie modeli RACI i DACI 60

Rozdział 3: Czym jest cykl życia produktu 61

  • Definicja cyklu życia produktu: czym jest, a czym nie 61
    • Fazy i bramki 62
    • Model faza-bramka a metodyka agile 63
  • Wszystko przemija: analiza poszczególnych etapów cyklu życia produktu 66
    • Faza I: narodziny koncepcji 66
    • Faza II: planowanie 67
    • Faza III: rozwój produktu 68
    • Faza IV: kwalifikacja 69
    • Faza V: wprowadzenie na rynek 70
    • Faza VI: maksymalizacja sprzedaży 71
    • Faza VII: wycofanie produktu z rynku 71
  • Szczegółowe omówienie optymalnego procesu tworzenia innowacji produktowych (OPP) 73
    • Na czym polega proces 73
    • Omówienie dziewięciu podstawowych dokumentów 75

CZĘŚĆ II: ODKRYWANIE, OCENIANIE I PLANOWANIE ZNAKOMITYCH PRODUKTÓW I USŁUG 77

Rozdział 4: Generowanie pomysłów na znakomity produkt 79

  • Czym jest proces twórczy 80
    • Poszukiwanie źródeł pomysłów 80
    • Pozwól zespołowi się wykazać 81
  • Generowanie pomysłów: techniki i wskazówki 83
    • Burza mózgów 84
    • Konsultacje z przedstawicielami klientów 86
    • Wykorzystanie mocy map myśli 86
    • Podejście bardziej usystematyzowane: macierz czterech działań 88

Rozdział 5: Jak zrozumieć, kim jest Twój klient 91

  • Od rynków do segmentów 92
    • Definiowanie rynków i segmentów 92
    • Segmentacja rynku 92
  • Kreatywne tworzenie person 94
    • Co powinien zawierać opis persony 94
    • Tworzenie person 96
  • Upewnij się, że bierzesz pod uwagę wszystkie zaangażowane persony 99
  • Wizyty u klientów 100
    • Przestrzeganie zasad podczas wizyt u klientów 100
    • Wywiady z klientami 101

Rozdział 6: Odpowiednie przygotowanie: ocena pomysłów 105

  • Znaczenie badania rynku oraz wywiadu konkurencyjnego 106
    • Podział i rodzaje badań rynkowych 107
    • Od czego zacząć 108
  • Przeprowadzanie badań rynkowych 110
    • Dokładny opis procesu badania rynku 110
    • Zadawanie właściwych pytań 112
    • Przegląd metod badania rynku 113
  • Wywiad konkurencyjny 115
    • Poznawanie konkurencji 115
    • Zbieranie wszelkich możliwych danych na temat konkurencji 116
    • Śledzenie działań konkurencji 120
  • Weryfikacja pomysłów i hipotez 121
    • Prosty proces walidacji 121
    • Przykładowy proces walidacji produktu 122
  • Tworzenie prognoz finansowych 123

Rozdział 7: Priorytetyzacja i selekcja koncepcji 125

  • Priorytetyzacja koncepcji 125
    • Weryfikacja dopasowania za pomocą modelu oceny dopasowania produktu do rynku 126
    • Korzystanie z szablonów biznesowych 128
    • Ważenie różnych możliwości 132
  • Stosowanie modeli scoringowych 134
    • Jak oceniać zróżnicowanie: model Kano 134
    • Ocena efektywnego wykorzystania zasobów. Analiza: wartość kontra wysiłek 135
    • Wypełnianie macierzy priorytetyzacji 136
    • Zbieranie opinii: głosowanie kropkami 137
    • Kupowanie cech 138

Rozdział 8: Jak planować proces planowania: wybór odpowiedniego podejścia 139

  • Najlepsze praktyki w planowaniu 140
    • Zacznij wcześnie 140
    • Angażowanie zespołu 140
    • Traktuj swój plan jako żywy twór 141
  • Podejmowanie decyzji o stopniu planowania 142
    • Porównanie planowania zgodnie z koncepcją Lean oraz tworzenia szczegółowych planów 142
    • Macierz nowych produktów i usług 143
    • Określenie stopnia planowania odpowiedniego dla kultury organizacyjnej Twojej firmy 145
    • Weź pod uwagę oczekiwania kierownictwa 147
    • Ocena ryzyka inwestycyjnego 148
  • Usprawnianie procesu planowania za pomocą koncepcji Lean i prostego planowania 149
    • Czym jest podejście Lean 149
    • Jakie liczby bierzemy pod uwagę? 150
    • Rzut oka na popularny szablon modelu biznesowego 150
    • Bądź przygotowany na szybki zwrot 152
  • Bardziej wnikliwe podejście: szczegółowe planowanie 153
    • Podejmowanie decyzji o zakresie dokumentacji 154
    • Wykorzystywanie kluczowych dokumentów oraz związanych z nimi pytań 155
    • Szacowanie czasu 157

Rozdział 9: Opracowanie uzasadnienia biznesowego 159

  • Uzasadnienie biznesowe dla nowego produktu bądź usługi 160
    • Znaczenie uzasadnienia biznesowego 161
    • Zarys uzasadnienia biznesowego 161
    • Gromadzenie potrzebnych danych 162
  • Jak złożyć to wszystko w całość: opracowanie uzasadnienia biznesowego 163
    • Część I: streszczenie 163
    • Część II: problemy i możliwości 163
    • Część III: otoczenie rynkowe 164
    • Część IV: analiza konkurencji 166
    • Część V: analiza finansowa oraz niezbędnych zasobów 167
    • Część VI: czynniki ryzyka 169
    • Części VII - XI: pozostałe kwestie 169
    • Jak uzyskać przychylność dla swojego uzasadnienia biznesowego 172

Rozdział 10: Tworzenie strategii marketingowej 173

  • Znaczenie strategii marketingowej 174
  • Zapoznaj się ze strategicznymi narzędziami 175
    • Strategia wejścia na rynek 175
    • Modele strategiczne 176
  • Inne elementy strategii marketingowej 182
    • Produkt poszerzony 182
    • Obietnica marki 183
    • Proces ustalania ceny 184
    • Segmentacja 187
    • Pozycjonowanie 187
    • Wybór nazwy dla produktu 191
    • Formułowanie przekazu 192
  • Strategia marketingowa na piśmie 194
    • Część I: streszczenie 195
    • Część II: produkt poszerzony 196
    • Część III: ustalanie ceny 197
    • Część IV: segmentacja 198
    • Część V: pozycjonowanie 199
    • Część VI: przekaz marketingowy 199
    • Część VII: strategia 200
    • Część VIII: programy i działania dotyczące wprowadzenia na rynek 201
    • Część IX: budżet 201
    • Część X: podsumowanie 201

Rozdział 11: Tworzenie planu: potrzeby biznesowe, opis produktu i mapy drogowe 203

  • Odkrywanie potrzeb biznesowych i tworzenie opisu cech produktu 204
    • Obszar problemu 204
    • Obszar rozwiązania 204
    • Zestawienie potrzeb biznesowych i cech produktu 204
    • Przejrzyste dyskusje 206
  • Dokumentowanie potrzeb biznesowych 207
    • Dlaczego tak ważne jest "dlaczego" 207
    • Gromadzenie niezbędnych informacji 209
    • Szczegóły specyfikacji potrzeb 213
    • Ustalanie priorytetów dla szczegółowych cech oraz potrzeb biznesowych 217
  • Tworzenie opisu cech produktu 219
    • Zarys opisu produktu 220
    • Tworzenie opisu produktu 221
  • Planowanie ścieżki do sukcesu z mapą drogową 225

CZĘŚĆ III: BUDOWANIE I MAKSYMALIZACJA SUKCESU PRODUKTU - OD ROZWOJU PO WYCOFANIE 227

Rozdział 12: Od koncepcji produktu przez fazę jego rozwoju 229

  • Bez ubarwień o modelu kaskadowym w porównaniu z podejściem zwinnym 229
    • Model kaskadowy: zmierz dwa razy, przytnij raz 230
    • Agile: Planuj i dostarczaj szybko 231
    • Tworzenie rejestru w metodyce zwinnej 233
    • Podejmowanie typowych obowiązków 238
  • Sekrety "magicznego trójkąta" dla projektu tworzenia produktu 239
  • Utrzymywanie najlepszych praktyk podczas tworzenia produktu 241

Rozdział 13: Przygotowanie do wprowadzenia produktu na rynek: faza kwalifikacji 243

  • Przyspieszanie fazy kwalifikacji 244
    • Zapewnianie wewnętrznej i zewnętrznej walidacji jakości 244
    • Tworzenie planu testów beta 245
    • Unikanie typowych błędów podczas testów beta 246
  • Przeprowadzanie programu testów beta 247
    • Wyznaczanie właściwych celów 248
    • Konkretne cele 248
    • Rekrutacja uczestników 248
  • Decyzja o wprowadzeniu produktu na rynek 252

Rozdział 14: Start! Planowanie i skuteczne wprowadzenie produktu na rynek 255

  • Udana premiera produktu: co robić, a czego unikać 256
    • Znaczenie pierwszego wrażenia 256
    • Elementy udanego wprowadzenia produktu na rynek 257
  • Ustalanie celów 258
  • Różne rodzaje premier produktu 259
    • Premiery w metodyce zwinnej, czyli bardzo częste wydania 259
    • Wystarczy niewiele: "miękka premiera" 260
    • Niewielki wysiłek: program minimum 260
    • Na całość: pełna premiera 261
    • Wybór rodzaju premiery: najważniejsze wnioski 261
  • Jak bezproblemowo wprowadzić produkt na rynek 262
    • Budowanie zespołu 263
    • Kamienie milowe i odpowiedzialność 263
    • Przygotowanie handlowców i innych kluczowych interesariuszy 264
  • Tworzenie planu wprowadzenia produktu na rynek 265
    • Znaczenie planu 265
    • Wypełnianie szablonu planu 265
  • Weryfikacja planu pod kątem celów 269

Rozdział 15: Maksymalizacja przychodów i zysków ze sprzedaży 271

  • Podstawy marketingu 272
    • Marketing mix 272
    • Współpraca z zespołem ds. komunikacji marketingowej i tworzenie materiałów marketingowych 276
    • Jak dopasować się do lejka sprzedażowego i marketingowego 279
    • Jak zapewnić handlowcom narzędzia do sprzedaży produktu 282
    • Zacznij zwracać uwagę na reklamy 283
  • Prognozowanie: spojrzenie w przyszłość 284
    • Zbieranie danych 284
    • Założenia 287
  • Jak opracować skuteczny plan marketingowy 288
    • Znaczenie doskonałego planu marketingowego 288
    • Zarys planu marketingowego: co powinno się w nim znaleźć 289
    • Ustalanie celów 291
  • Kryteria oceny skuteczności sprzedaży produktu 293
    • Śledzenie lejka sprzedażowego: leady, możliwości i współczynniki konwersji 293
    • Analiza przychodów i rentowności 294
    • Jak mierzyć udział w rynku 294
    • Benchmarking: weryfikacja zgodności z planem 295
  • Zmiana kursu: korekty 295
    • Większe wsparcie dla handlowców 296
    • Zmiany w samym produkcie 297
    • Cięcie kosztów 297

Rozdział 16: Schyłek: zastąpienie produktu nowym lub wycofanie go z rynku 299

  • Podejmowanie decyzji o dalszych losach produktu 300
    • Weź pod uwagę oczekiwania z wewnątrz i z zewnątrz firmy 300
  • Zasadnicze kwestie związane z planem wycofania produktu z rynku 301
    • Problemy związane z zakończeniem cyklu życia produktu zależne od rodzaju produktu 301
    • Produkty fizyczne 301
    • Oprogramowanie 302
    • Usługi 303
    • Ustalanie różnych dat końcowych 303
    • Elementy planu wycofania produktu 304
  • Najlepsze praktyki stosowane w fazie wycofywania produktu z rynku 304

CZĘŚĆ IV: JAK STAĆ SIĘ FENOMENALNYM MENEDŻEREM PRODUKTU 307

Rozdział 17: Rozwijanie umiejętności przywódczych menedżera produktu 309

  • Cechy skutecznego lidera w kontekście zarządzania produktem 310
  • Doskonalenie własnego stylu przywództwa 311
    • Dążenie do efektów i motywowanie ludzi 311
    • Radzenie sobie ze stresem 313
    • Jak myśleć, działać i komunikować się jak lider 315

Rozdział 18: Doskonalenie sztuki perswazji 317

  • Przypomnienie podstawowych technik perswazji 318
    • Aktywne słuchanie 318
    • Przekonywanie tzw. metodą trzech argumentów 319
    • Jak w krótkich słowach prosić o to, na czym Ci zależy 321
  • Jak zyskać wsparcie kierownictwa 321
    • Naszkicuj swoją mapę wpływów 322
    • Budowanie relacji z kluczowymi graczami 323
    • Mów ich językiem: język kierownictwa 323
  • Jak przekonać do siebie zespół deweloperski 324
    • Budowanie wiarygodności 324
    • Oceń swój zespół i odpowiednio dopasuj swoje postępowanie 326
    • Jak rozpoznać różne typy deweloperów i jak sobie z nimi radzić 327
    • Budowanie dobrych relacji z zespołem 329
  • Jak przekonać do siebie handlowców 330
    • Jak ułatwić pracę handlowcom 330

Rozdział 19: Rozwój zawodowy menedżera produktu 333

  • Wytyczanie własnej ścieżki kariery: wyznaczanie celów i dat ich osiągnięcia 334
    • Ustalanie celów 334
    • Budowanie planu rozwoju zawodowego 335
    • Plany działania na rok, trzy lata i pięć lat 337
    • Przysługi popłacają 338
  • Zdobywanie fachowej wiedzy na temat rynku i nowych technologii 339
    • Pozycja eksperta od rynku i klienta 339
    • Poszerzanie wiedzy technicznej 340

CZĘŚĆ V: DEKALOGI 343

Rozdział 20: Dziesięć typowych błędów, których lepiej unikać na etapie wprowadzania produktu na rynek 345

  • Zbyt późne planowanie 346
  • Brak planu marketingowego na czas po wprowadzeniu produktu na rynek 346
  • Wprowadzenie na rynek produktu słabej jakości 347
  • Niewystarczające fundusze 348
  • Niedostateczna skuteczność działań marketingowych 349
  • Przyciąganie uwagi klientów do konkurencyjnego produktu 349
  • Zbyt wczesne informowanie 350
  • Brak zachęty do recenzowania produktów i kampanii wizerunkowej 351
  • Opóźnianie komunikacji 353
  • Brak wcześniejszego planu dotyczącego wejścia na rynki międzynarodowe 353

Rozdział 21: Dziesięć (plus jedna) map drogowych, które pomogą Ci odnieść sukces 355

  • Mapy drogowe produktu opracowane pod kątem tematu 356
  • Mapy drogowe produktu dostarczanego w regularnych odstępach czasu 358
  • Mapy drogowe opracowane pod kątem najważniejszej cechy produktu 359
  • Mapy drogowe opracowane pod kątem rynku i strategii 360
  • Wizjonerskie mapy drogowe 360
  • Mapa drogowa opracowana pod kątem konkurencji, trendów rynkowych i technologicznych 361
  • Technologiczne mapy drogowe 361
  • Mapa drogowa opracowana pod kątem porównania technologii stosowanych w różnych produktach 363
  • Mapa drogowa opracowana pod kątem platform 363
  • Mapa drogowa produktu w formie diagramu macierzowego 364
  • Mapy drogowe obejmujące wiele linii produktów 365

Rozdział 22: Dziesięć przyczyn niepowodzeń menedżerów produktu 367

  • Mówią więcej, niż słuchają 367
  • Koncentrują się tylko na cechach produktu 368
  • Nie uczą się na bieżąco 368
  • Wyważają otwarte drzwi 369
  • Nie szukają wsparcia 369
  • Są uparci i nigdy nie zgadzają się na kompromis 369
  • Nie odwiedzają klientów 370
  • Nie biorą na siebie odpowiedzialności za produkt poszerzony 370
  • Pracują zwinnie, ale tracą z oczu biznesowy aspekt produktu 370
  • Stają się dozorcami produktu zamiast menedżerami 371

Słowniczek 373

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-5930-7
Rozmiar pliku: 11 MB

BESTSELLERY

Kategorie: