Zarządzanie produktywnością w przedsiębiorstwie - ebook
Zarządzanie produktywnością w przedsiębiorstwie - ebook
Książka powstała jako rezultat wieloletnich doświadczeń autorki wyniesionych z prowadzenia zajęć dydaktycznych z obszaru zarządzania produkcją oraz udziału w projektach poprawy produktywności w różnych przedsiębiorstwach.
Praca stanowi pierwszą próbę kompleksowego ujęcia problematyki produktywności przedsiębiorstw. Obejmuje następujące zagadnienia:
- procesowe ujęcie problematyki produktywności przedsiębiorstwa oraz analizę czynników wpływających na produktywność,
- mierniki produktywności umożliwiające formułowanie mierzalnych celów strategicznych i operacyjnych, kontrolę ich realizacji, ocenę stanu obecnego oraz ocenę efektów wdrożonych przedsięwzięć poprawy produktywności,
- koncepcje, metody i techniki, ukierunkowane na poprawę produktywności, połączone w logiczny i spójny system,
- organizowanie i motywowanie pracowników dla poprawy produktywności na gruncie filozofii kaizen.
Do najważniejszych zalet pracy należą:
- autorski Model Zarządzania Produktywnością określający długofalową strategię poprawy produktywności przez wdrażanie w przedsiębiorstwie zbioru wzajemnie powiązanych koncepcji, metod i technik doskonalenia procesów produkcyjnych;
- ramy organizacyjne systemu motywacyjnego, opartego na filozofii kaizen, gwarantującego aktywny i twórczy udział pracowników w programach poprawy produktywności.
Opracowanie jest adresowane do szerokiego grona odbiorców, zarówno do studentów (przede wszystkim uczelni technicznych), słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, jak i menedżerów oraz praktyków zarządzania, którzy chcą doskonalić swoje kompetencje.
Podstawą zarządzania produktywnością są obliczane wskaźniki produktywności, przy pomocy których określić można skuteczność działania nie tylko przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych, ale także działań jednostek administracyjnych na różnych poziomach. (…) Uważam, że w wielu pracach związanych z nauką o zarządzaniu wskaźniki produktywności nie zajmują należnego im miejsca. Z tego względu podjęcie przez autorkę problemu zarządzania produktywnością jest słuszne i uzasadnione nie tylko względami badawczymi, ale przede wszystkim praktycznymi.
Dr hab. inż. Edward Pająk
prof. Politechniki Poznańskiej
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-255-4396-9 |
Rozmiar pliku: | 3,4 MB |