- promocja
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II - ebook
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II - ebook
Obyś prowadził wyłącznie nudne projekty!
"Mój pierwszy własny projekt" - to brzmi ekscytująco, a niekoniecznie powinno. Każda organizacja dąży do tego, aby środowisko, w którym prowadzi się projekty, było tak przewidywalne, jak to tylko możliwe. W dążeniu do biznesowego celu chodzi bowiem o to, by dotrzymywać prognoz kosztów i terminów, w stu procentach realizować plany sprzedażowe, utrzymywać jakość na poziomie zdefiniowanym przez klienta, a zespół projektowy zachować w dobrej formie psychicznej. Nikt nie marzy o tym, by projektem rządziły chaos, presja czasu i nieznośny stres. Niestety, zbyt często tak właśnie się dzieje, szczególnie gdy pracą ludzi wyznaczonych do wykonania zadania kieruje mniej doświadczony project manager. Jeśli jest zdolny i ambitny, ma szansę ukończyć powierzone sobie zadanie, jednak przy tym sporo się namęczy on sam i podlegający mu zespół... Na szczęście można prościej, łatwiej, spokojniej, kierując się nieskomplikowanymi praktykami proponowanymi przez Marcina Żmigrodzkiego.
W myśleniu projektowym kluczowe jest właściwe planowanie. Dlatego autor tego poradnika, project manager z kilkunastoletnim doświadczeniem, reprezentuje takie właśnie podejście do tematu. Prezentowaną przez siebie metodę wielokrotnie sprawdził osobiście podczas prac nad małymi i średnimi projektami - takimi, jakie zwykle powierza się debiutantom. Całość jest czytelna i prosta do przełożenia na praktykę. Drugie wydanie książki wzbogacone zostało o omówienie tematu planowania jakości metodą Kano, kontrolę projektów metodą wartości wypracowanej oraz zarządzanie portfelem projektów. W poradniku Czytelnik znajdzie także przydatne szablony najczęściej spotykanych dokumentów projektowych.
Spis treści
- Słowo wstępne
- O autorze
- Wstęp, czyli co zrobić, aby realizacja projektów w końcu stała się nudna?
- Prowadzenie projektu jest jak smażenie naleśników
- Rozdział 1. Uzasadnienie projektu
- ROI
- Nie pozwala na porównanie projektów dużych z małymi
- Nie pozwala na porównanie projektów długotrwałych z krótkimi
- Nie uwzględnia struktury finansowania w czasie
- Nie uwzględnia ryzyka oraz prawdopodobieństwa osiągnięcia określonego wyniku
- Nie uwzględnia elastyczności decyzyjnej
- NPV
- Nie uwzględnia prawdopodobieństwa osiągnięcia określonego wyniku
- Nie uwzględnia elastyczności decyzyjnej
- Nie uwzględnia wartości niefinansowej projektu
- IRR
- Czas zwrotu inwestycji payback period
- Jak ocenić atrakcyjność projektu?
- ROI
- Rozdział 2. Sponsor i otoczenie
- Jestem kierownikiem projektu, czyli kim?
- Gra w relacje
- Zarządzanie nieprojektami (uwaga, spoiler!)
- Żeglarzem, sterem i okrętem
- Projektowa biedronka
- Zarządzanie papierami
- Rozdział 3. Zgromadź wiedzę
- Musi boleć trochę na początku albo bardzo na końcu, czyli o uruchamianiu projektu z głową
- Rozdział 4. Zaplanuj zakres
- Krok 1. Ustal koncepcję
- Krok 2. Ustal strukturę prac
- Krok 3. Ustal listę produktów
- Krok 4. Podziel produkty na pakiety robocze
- Podsumowanie WBS-u
- Gdy nie wiemy, czego chcemy, czyli o product backlogu
- Rozdział 5. Uzgodnij jakość
- Poczucie jakości, czyli sztuka kupowania lodówki
- Rozdział 6. Wybierz zespół
- Firma to nie wioska smerfów, jak zatem założyć czerwoną czapkę Papy Smerfa?
- Metoda 1. Na ignoranta
- Metoda 2. Wsparcie
- Metoda 3. Troska poza zakresem projektu
- Metoda 4. Konsekwencja
- Metoda 5. Porządek w chaosie
- Metoda 6. Don Kichot
- Firma to nie wioska smerfów, jak zatem założyć czerwoną czapkę Papy Smerfa?
- Rozdział 7. Zaplanuj harmonogram
- Jak skrócić czas realizacji projektu?
- Fast tracking
- Crashing
- Redukcja zakresu
- Zdjęcie zadań ze ścieżki krytycznej
- Zmiana kalendarza
- Zwiększenie motywacji zespołu
- Stworzenie agresywnego harmonogramu (metoda łańcucha krytycznego)
- Dlaczego projekty się spóźniają?
- Bo ludzie robią niewłaściwe rzeczy
- Bo zakres pełza
- Bo prognozy są nierealne
- Bo ludzie nie mają motywacji
- Bo ludzie wykonują za dużo zadań naraz
- Bo nikt nie chce podjąć decyzji
- Dwa słowa o ścieżce krytycznej dla tych, którzy chcieliby zdobyć jakiś certyfikat
- Maciupeńki krok 1. Narysujmy diagram sieciowy
- Naprawdę niewielki krok 2. Marsz do przodu
- Ostatni tyci krok 3. Powrót
- Naprawdę ostatni krok 4. Wyznaczenie zadań krytycznych
- Kilka krytycznych słów
- Jak skrócić czas realizacji projektu?
- Rozdział 8. Zaplanuj budżet
- Rozdział 9. Przygotuj się na niespodzianki
- Jak nie wpadać na te same drzewa przy drodze, czyli o uczeniu się na błędach
- Rozdział 10. Kontroluj i komunikuj
- 15-minutowe spotkania
- Wizualizacja zadań zespołu
- Kontrola najwyższą formą zaufania, czyli daleko jeszcze, Papo Smerfie?
- Techniki monitorowania projektu
- Jak uratować projekt zmierzający ku klęsce?
- Precyzyjna kontrola stanu projektu, czyli wartość wypracowana
- Rozdział 11. Gromadź wiedzę
- Dzielenie się wiedzą na co dzień
- Zamieniaj niespodzianki na czynniki środowiska
- Rozdział 12. Portfel projektów, czyli jak poukładać firmę, gdy mamy wiele projektów
- Role
- Zasoby
- Zarządzanie
- Krok 1. Ustal, jaka praca jest projektem, oraz uzgodnij wzór karty projektu
- Krok 2. Zrób listę projektów, zidentyfikuj sponsorów, skasuj sieroty
- Krok 3. Organizuj spotkania komitetu sterującego co dwa tygodnie
- Krok 4. Ustal standardowy cykl życia projektów
- Krok 5. Stwórz plan portfela na najbliższy rok, tzw. mapę drogową
- Krok 6. Rozpocznij kontrolę projektów w portfelu
- Krok 7. Zbieraj dane
- Rozdział 13. Szablony dokumentów
- Karta projektu
- Plan projektu
- Szablon WBS
- Lista kontrolna etapu planowania
- Raport poprojektowy
- Rejestr decyzji
- Parę słów o certyfikatach w zarządzaniu projektami
- Rodzaje certyfikacji
- Droga dojścia do certyfikatu
- Podsumowanie
- Literatura
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-4735-9 |
Rozmiar pliku: | 6,1 MB |