Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone - ebook
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone - ebook
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU…
…albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, odmówić pełnienia zaszczytnej funkcji. Co byłoby bez sensu, ponieważ praca projektowa, choć na początku faktycznie bywa sporym wyzwaniem, jest ciekawa, rozwijająca i - co ważne - z każdym kolejnym zrealizowanym projektem zostawia z poczuciem dobrze wykonanego zadania.
Ze względu na wysoką wydajność tego sposobu realizowania zadań coraz więcej firm i branż przestawia się na działanie na projektach. Nawet jeśli w tej chwili jeszcze bardzo nie chcesz, to już za moment możesz nie mieć wyjścia. A skoro przed zarządzaniem projektami nie uciekniesz, to może po prostu nauczysz się, jak robić to dobrze i skutecznie? Poznaj projektową terminologię i metodykę. Dowiedz się, jak prowadzi się projekt oraz zespół projektowy. Zobacz, jak działają najskuteczniejsi - ta książka krok po kroku wprowadzi Cię w sztuczki i chwyty stosowane przez doświadczonych menedżerów.
Spis treści
Przedmowa 5
O autorze 7
Wstęp 9
Rozdział 1. Uzasadnienie projektu 23
Rozdział 2. Sponsor i otoczenie 39
Rozdział 3. Doświadczenia z innych projektów 53
Rozdział 4. Zaplanuj zakres 61
Rozdział 5. Uzgodnij jakość 81
Rozdział 6. Wybierz zespół 93
Rozdział 7. Zaplanuj harmonogram 111
Rozdział 8. Zaplanuj budżet 139
Rozdział 9. Przygotuj się na niespodzianki 147
Rozdział 10. Kontroluj i komunikuj 165
Rozdział 11. Gromadź wiedzę 195
Rozdział 12. Portfel projektów, czyli jak poukładać firmę, gdy mamy wiele projektów 213
Rozdział 13. Szablony dokumentów 231
Parę słów o certyfikatach w zarządzaniu projektami 243
Podsumowanie 252
Literatura 255
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-7820-9 |
Rozmiar pliku: | 9,2 MB |