- promocja
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie - ebook
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie - ebook
Wydanie II już dostępne w sprzedaży
Zarządzanie projektami w 10 prostych krokach
Projekt to czasem wyzwanie, a czasem przekleństwo rzucone w twarz kolegi. Kierownik projektu bywa jak snajper, który z perspektywy wielu miesięcy, a nawet lat, dziesiątek, a nawet setek zadań, tysięcy, a nawet milionów złotych musi trafić w cel. Teoretycznie projekty planuje się na czas, w budżecie, w zakresie i jakości. Ma być nudno i przewidywalnie. A potem przychodzi praktyka. I zwykle nie jest nudno. Wyznaczone ramy projektu zostają przekroczone i gdzieś w połowie terminu już wiadomo, że pędzi ku tablicy z napisem “Uwaga! Wąwóz!”.
Czy prowadzenie projektu zawsze musi przypominać heroiczne zmagania z przeciwnościami? Nie zawsze, a nawet wcale nie musi! Książka, którą trzymasz w ręku, jest o tym, jak zamienić nadludzki wysiłek w nudny spacerek do upragnionego celu. Autor, weteran ponad pół tysiąca projektów, napisał ją przede wszystkim dla osób prowadzących mniejsze i średniej wielkości projekty. Proponuje prosty sposób na sukces. Składa się on z 10 kroków — 8 do zastosowania w trakcie planowania i 2 w trakcie realizacji. Każdy z nich dzieli na mniejsze kroki, aby lepiej uświadomić Ci, co się dzieje w trakcie wykonywania działań, i szczegółowo je objaśnia. Robi to za pomocą wielu przykładów wziętych z życia. Całość wieńczy algorytm planowania projektu w formie planszy do gry, dzięki któremu zrozumienie całego procesu będzie nie tylko łatwe, ale i przyjemne.
Spis treści
Słowo wstępne (5)
O autorze (7)
Wstęp, czyli co zrobić, aby realizacja projektów w końcu stała się nudna? (9)
- Prowadzenie projektu jest jak smażenie naleśników (17)
Rozdział 1. Uzasadnienie projektu (25)
- ROI (29)
- NPV (34)
- IRR (37)
- Czas zwrotu inwestycji - Payback Period (38)
- Jak ocenić atrakcyjność projektu? (38)
Rozdział 2. Sponsor i otoczenie (41)
- Jestem kierownikiem projektu, czyli kim? (46)
- Gra w relacje (49)
- Zarządzanie nieprojektami (uwaga, spoiler!) (50)
Rozdział 3. Zgromadź wiedzę (55)
- Musi boleć trochę na początku albo bardzo na końcu, czyli o uruchamianiu projektu z głową (59)
Rozdział 4. Zaplanuj zakres (65)
- Krok 1. Ustal koncepcję (69)
- Krok 2. Ustal strukturę prac (69)
- Krok 3. Ustal listę produktów (71)
- Krok 4. Podziel produkty na pakiety robocze (72)
- Podsumowanie WBS (74)
- Gdy nie wiemy, czego chcemy, czyli o product backlogu (76)
Rozdział 5. Wybierz zespół (83)
- Firma to nie wioska smerfów, jak zatem założyć czerwoną czapkę Papy Smerfa? (87)
Rozdział 6. Zaplanuj harmonogram (99)
- Jak skrócić czas realizacji projektu? (104)
- Dlaczego projekty się spóźniają? (110)
- Dwa słowa o ścieżce krytycznej dla tych, którzy chcieliby zdobyć jakiś certyfikat (119)
Rozdział 7. Zaplanuj budżet (129)
Rozdział 8. Przygotuj się na niespodzianki (137)
- Jak nie wpadać na te same drzewa przy drodze, czyli o uczeniu się na błędach (141)
Rozdział 9. Kontroluj i komunikuj (157)
- 15-minutowe spotkania (161)
- Wizualizacja zadań zespołu (164)
- Kontrola najwyższą formą zaufania, czyli "daleko jeszcze, Papo Smerfie?" (166)
- Techniki monitorowania projektu (172)
- Jak uratować projekt zmierzający ku klęsce? (177)
Rozdział 10. Gromadź wiedzę (183)
- Dzielenie się wiedzą na co dzień (188)
- Zamieniaj niespodzianki na czynniki środowiska (191)
Parę słów o certyfikatach w zarządzaniu projektami (201)
- Rodzaje certyfikacji (204)
- Droga dojścia do certyfikatu (207)
Podsumowanie (211)
Literatura (214)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2638-5 |
Rozmiar pliku: | 5,0 MB |