Zarządzanie przez zaangażowanie. Jak bezinwestycyjnie poprawić wyniki firmy - ebook
Zarządzanie przez zaangażowanie. Jak bezinwestycyjnie poprawić wyniki firmy - ebook
Dobre zarządzanie oznacza pokazanie przeciętnym ludziom, jak wykonywać pracę najlepszych.
John D. Rockefeller
Zarządzanie zaangażowaniem pracowników to takie słowo klucz, które co jakiś czas jak bumerang powraca w każdej organizacji. Szczególnie w okresie prosperity sposoby na zwiększenie zaangażowania pracowników wzbudzają zainteresowanie zarządu, niepokój menedżerów i panikę działu HR. Przeprowadza się analizy, zwołuje zebrania kadry zarządzającej, zatrudnia zewnętrzną firmę, która ma „podnieść morale i zwiększyć motywację”, organizuje kilka szkoleń i... cisza. Przychodzi kryzys, obroty spadają, temat umiera śmiercią naturalną. Aż do momentu, kiedy znów ktoś zauważa, że pracownicy są ważni.
Czy zatem zaangażowanie pracowników w lepsze, wydajniejsze wykonywanie powierzonych zadań to tylko mrzonka? Czy należy na nie machnąć ręką i robić swoje? Oczywiście, że nie! Prawda jest taka, że potencjał do zwiększenia entuzjazmu pracowników bez jakichkolwiek nakładów finansowych w większości firm jest potężny! Ludzie przeważnie chcą lepiej pracować. Problem leży gdzie indziej. Jest nim brak odpowiedniego podejścia wśród menedżerów. A przecież podstawowym zadaniem menedżera jest umiejętność motywowania podwładnych. Tylko dzięki temu firma będzie w stanie rozwijać się, a nawet przetrwać większość rynkowych kryzysów i wyjść z nich zwycięsko.
Artur Żurek jest doradcą, interim managerem i coachem specjalizującym się w zarządzaniu zmianą oraz w zagadnieniach związanych z kulturą korporacyjną i zaangażowaniem pracowników. Doradza zarządom firm w Polsce i Rosji, na Ukrainie i Bliskim Wschodzie. Zanim rozpoczął własną praktykę (TMC Artur Żurek), przez ponad 25 lat zdobywał doświadczenie zawodowe na stanowiskach zarządczych w bankach (Bank BPH SA, BRE Bank SA), firmach IT i telekomunikacyjnej oraz na wysokich stanowiskach w firmach doradczych (KPMG, Boston Consulting Group, Spencer Stuart). Z wykształcenia jest psychologiem i ekonomistą. Zaangażowaniem pracowników zajmował się zarówno z pozycji szefa zasobów ludzkich, jak i konsultanta.
Spis treści
O autorze (5)
Wprowadzenie (7)
1. Zaangażowanie pracowników - czyli czym zaangażowanie różni się od zadowolenia (13)
2. Typy pracowników - czyli jak zachowują się pracownicy i czy rzeczywiście wpływają na wyniki firmy (21)
3. Pomiar poziomu zaangażowania - czyli mierzyć, nie mierzyć. Czym różni się ranking od diagnozy, a monitorowanie od zarządzania? (35)
4. Rola menedżera - czyli kto odpowiada za poziom zaangażowania pracowników (47)
5. Oddziaływanie na zaangażowanie - czyli jak działać proaktywnie, długoterminowo i nie wpaść w pułapkę kosztownych działań reaktywnych (65)
6. Ciężkie czasy - czyli jak wykorzystać sytuacje niepewności i zagrożenia do zbudowania zaangażowanego zespołu (87)
7. Kilka przykładów z ciężkich czasów (105)
8. Kultura korporacyjna - czyli co różni wartości korporacyjne od rzeczywistego zachowania pracowników (121)
9. Zacznijmy od siebie - czyli jak podnosząc zaangażowanie pracowników, nie zapomnieć o sobie. Jak wpływać na swoje zaangażowanie, nie czekając na innych? (135)
10. Uwagi końcowe - czyli liczy się percepcja i skuteczność, a nie fakty i intencja (145)
Zakończenie - czyli co dalej z zaangażowaniem pracowników (155)
Załącznik. Podsumowanie (161)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-1563-1 |
Rozmiar pliku: | 3,3 MB |