Zarządzanie wiedzą w tworzeniu konkurencyjności szkoły - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2014
Format ebooka:
EPUB
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Zarządzanie wiedzą w tworzeniu konkurencyjności szkoły - ebook
W książce szeroko omówiono zagadnienia kształtowania i doskonalenia potencjału absorpcyjnego placówek szkolnych, a więc zdolności do identyfikowania, przyjmowania oraz wykorzystywania wiedzy w zarządzaniu szkołą. Właściwe wykorzystanie zasobów wiedzy pomaga formułować cele rozwojowe szkoły i kontrolować ich realizację na coraz bardziej konkurencyjnym rynku oświatowym. W publikacji zaprezentowano szereg cennych wskazówek i konkretnych rozwiązań dotyczących wykorzystania potencjału szkoły. Omówiono w niej także m.in. takie zagadnienia jak:
- znaczenie wiedzy oraz jej właściwego wykorzystania w zarządzaniu szkołą,
- określenie potencjału absorpcyjnego placówki szkolnej,
- działania ukierunkowane na doskonalenie wykorzystania potencjału wiedzy. Adresaci:
Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół, pracowników organów prowadzących, pracowników nadzoru pedagogicznego, a także studentów studiów pedagogicznych i ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane problematyką systemu oświaty w Polsce.
Spis treści
Wstęp 9
Rozdział I Wiedza w tworzeniu konkurencyjności 13
1. Istota wiedzy w ujęciu nauk o zarządzaniu 14
1.1. Pojęcie wiedzy 14
1.2. Cechy wiedzy 18
1.3. Typologia wiedzy 19
1.4. Źródła wiedzy 22
2. Znaczenie wiedzy i uczenia się w zarządzaniu 24
2.1. Strategie wiedzy 24
2.2. Strategie zarządzania wiedzą 26
2.3. Organizacyjne uczenie się 30
3. Wiedza i procesy uczenia się szkoły 33
3.1. Zarządzanie wiedzą w szkole 33
3.2. Szkoła jako organizacja ucząca się 35
3.3. Kształtowanie konkurencyjności szkoły 40
Podsumowanie 44
Rozdział II Zdolność absorpcyjna 45
1. Istota zdolności absorpcyjnej 45
1.1. Pojęcie zdolności absorpcyjnej 45
1.2. Stan badań nad zdolnością absorpcyjną 50
2. Procesy składowe zdolności absorpcyjnej 59
2.1. Identyfikowanie nowej wiedzy 62
2.2. Asymilacja nowej wiedzy 65
2.3. Internalizowanie nowej wiedzy 67
2.4. Eksploatowanie nowej wiedzy 70
3. Czynniki zdolności absorpcyjnej 73
3.1. Czynniki wewnętrzne zdolności absorpcyjnej 74
3.2. Czynniki zewnętrzne zdolności absorpcyjnej 77
4. Modele zdolności absorpcyjnej 79
4.1. Model analityczny 79
4.2. Model procesowy 82
5. Problemy pomiaru zdolności absorpcyjnej 84
5.1. Pomiar procesów składowych zdolności absorpcyjnej 84
5.2. Pomiar czynników zdolności absorpcyjnej 87
Podsumowanie 89
Rozdział III Uwarunkowania kształtowania zdolności absorpcyjnej w świetle badań empirycznych 91
1. Metodyka badań 91
1.1. Cele badań 91
1.2. Przebieg badań 92
1.3. Charakterystyka próby badawczej 103
1.4. Model badawczy 109
1.5. Operacjonalizacja zmiennych 111
2. Wyniki badań empirycznych 113
2.1. Czynniki zdolności absorpcyjnej 113
2.1.1. Badanie jakościowe: czynniki zdolności absorpcyjnej 113
2.1.2. Badanie ilościowe: czynniki zdolności absorpcyjnej 117
2.1.3. Statystyka opisowa: czynniki zdolności absorpcyjnej 118
2.1.4. Statystyka opisowa: wiedza bazowa 119
2.1.5. Statystyka opisowa: umiejętności pracowników 121
2.1.6. Statystyka opisowa: interakcje z otoczeniem 124
2.1.7. Statystyka opisowa: projekty edukacyjne 125
2.1.8. Statystyka opisowa: czynniki zdolności absorpcyjnej - podsumowanie 127
2.1.9. Wariancje: czynniki zdolności absorpcyjnej 128
2.1.10. Analiza czynnikowa: czynniki zdolności absorpcyjnej 130
2.1.11. Konfirmacyjna analiza czynnikowa: czynniki zdolności absorpcyjnej 138
2.2. Procesy składowe zdolności absorpcyjnej 143
2.2.1. Badanie jakościowe: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 143
2.2.2. Badanie ilościowe: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 146
2.2.3. Statystyka opisowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 146
2.2.4. Statystyka opisowa: identyfikowanie nowej wiedzy 147
2.2.5. Statystyka opisowa: asymilowanie nowej wiedzy 149
2.2.6. Statystyka opisowa: internalizowanie nowej wiedzy 151
2.2.7. Statystyka opisowa: wykorzystanie nowej wiedzy 153
2.2.8. Statystyka opisowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej - podsumowanie 155
2.2.9. Wariancje: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 156
2.2.10. Analiza czynnikowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 157
2.2.11. Konfirmacyjna analiza czynnikowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 165
2.3. Wpływ czynników na zdolność absorpcyjną 170
Podsumowanie 180
Rozdział IV Doskonalenie zdolności absorpcyjnej w szkolnictwie 182
1. Wiedza bazowa 183
2. Umiejętności pracowników 184
3. Projekty edukacyjne 186
4. Interakcje z otoczeniem 187
Podsumowanie 189
Zakończenie 191
Bibliografia 195
Spis tabel 205
Spis schematów 209
Spis wykresów 211
Załączniki 213
Rozdział I Wiedza w tworzeniu konkurencyjności 13
1. Istota wiedzy w ujęciu nauk o zarządzaniu 14
1.1. Pojęcie wiedzy 14
1.2. Cechy wiedzy 18
1.3. Typologia wiedzy 19
1.4. Źródła wiedzy 22
2. Znaczenie wiedzy i uczenia się w zarządzaniu 24
2.1. Strategie wiedzy 24
2.2. Strategie zarządzania wiedzą 26
2.3. Organizacyjne uczenie się 30
3. Wiedza i procesy uczenia się szkoły 33
3.1. Zarządzanie wiedzą w szkole 33
3.2. Szkoła jako organizacja ucząca się 35
3.3. Kształtowanie konkurencyjności szkoły 40
Podsumowanie 44
Rozdział II Zdolność absorpcyjna 45
1. Istota zdolności absorpcyjnej 45
1.1. Pojęcie zdolności absorpcyjnej 45
1.2. Stan badań nad zdolnością absorpcyjną 50
2. Procesy składowe zdolności absorpcyjnej 59
2.1. Identyfikowanie nowej wiedzy 62
2.2. Asymilacja nowej wiedzy 65
2.3. Internalizowanie nowej wiedzy 67
2.4. Eksploatowanie nowej wiedzy 70
3. Czynniki zdolności absorpcyjnej 73
3.1. Czynniki wewnętrzne zdolności absorpcyjnej 74
3.2. Czynniki zewnętrzne zdolności absorpcyjnej 77
4. Modele zdolności absorpcyjnej 79
4.1. Model analityczny 79
4.2. Model procesowy 82
5. Problemy pomiaru zdolności absorpcyjnej 84
5.1. Pomiar procesów składowych zdolności absorpcyjnej 84
5.2. Pomiar czynników zdolności absorpcyjnej 87
Podsumowanie 89
Rozdział III Uwarunkowania kształtowania zdolności absorpcyjnej w świetle badań empirycznych 91
1. Metodyka badań 91
1.1. Cele badań 91
1.2. Przebieg badań 92
1.3. Charakterystyka próby badawczej 103
1.4. Model badawczy 109
1.5. Operacjonalizacja zmiennych 111
2. Wyniki badań empirycznych 113
2.1. Czynniki zdolności absorpcyjnej 113
2.1.1. Badanie jakościowe: czynniki zdolności absorpcyjnej 113
2.1.2. Badanie ilościowe: czynniki zdolności absorpcyjnej 117
2.1.3. Statystyka opisowa: czynniki zdolności absorpcyjnej 118
2.1.4. Statystyka opisowa: wiedza bazowa 119
2.1.5. Statystyka opisowa: umiejętności pracowników 121
2.1.6. Statystyka opisowa: interakcje z otoczeniem 124
2.1.7. Statystyka opisowa: projekty edukacyjne 125
2.1.8. Statystyka opisowa: czynniki zdolności absorpcyjnej - podsumowanie 127
2.1.9. Wariancje: czynniki zdolności absorpcyjnej 128
2.1.10. Analiza czynnikowa: czynniki zdolności absorpcyjnej 130
2.1.11. Konfirmacyjna analiza czynnikowa: czynniki zdolności absorpcyjnej 138
2.2. Procesy składowe zdolności absorpcyjnej 143
2.2.1. Badanie jakościowe: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 143
2.2.2. Badanie ilościowe: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 146
2.2.3. Statystyka opisowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 146
2.2.4. Statystyka opisowa: identyfikowanie nowej wiedzy 147
2.2.5. Statystyka opisowa: asymilowanie nowej wiedzy 149
2.2.6. Statystyka opisowa: internalizowanie nowej wiedzy 151
2.2.7. Statystyka opisowa: wykorzystanie nowej wiedzy 153
2.2.8. Statystyka opisowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej - podsumowanie 155
2.2.9. Wariancje: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 156
2.2.10. Analiza czynnikowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 157
2.2.11. Konfirmacyjna analiza czynnikowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 165
2.3. Wpływ czynników na zdolność absorpcyjną 170
Podsumowanie 180
Rozdział IV Doskonalenie zdolności absorpcyjnej w szkolnictwie 182
1. Wiedza bazowa 183
2. Umiejętności pracowników 184
3. Projekty edukacyjne 186
4. Interakcje z otoczeniem 187
Podsumowanie 189
Zakończenie 191
Bibliografia 195
Spis tabel 205
Spis schematów 209
Spis wykresów 211
Załączniki 213
Kategoria: | Pedagogika |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-264-7637-2 |
Rozmiar pliku: | 1,9 MB |