Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Zasada równego traktowania przy kwalifikacji podmiotowej w zamówieniach publicznych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
27 lipca 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
127,00

Zasada równego traktowania przy kwalifikacji podmiotowej w zamówieniach publicznych - ebook

Zasada równego traktowania przy kwalifikacji podmiotowej wykonawców w zamówieniach publicznych ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia ochrony konkurencji na rynku zamówień publicznych. Odpowiednie jej zastosowanie wpływa na prawidłowe przeprowadzenie oraz ocenę etapu kwalifikacji podmiotowej w postępowaniu o zamówienie publiczne.

W publikacji poddano analizie istotne zagadnienia z zakresu warunków udziału w postępowaniu, podstaw wykluczenia wykonawców, spośród których szczególną uwagę poświęcono zmowie przetargowej, mającej istotne znaczenie z perspektywy tytułowej zasady. Omówiono także zasady ściśle powiązane z zasadą równego traktowania, tj. proporcjonalności, ochrony konkurencji, przejrzystości.

Autorka przedstawiła realizację zasady równego traktowania na etapie kwalifikacji podmiotowej w zamówieniach publicznych, uwzględniając polski porządek prawny oraz prawo unijne.

Opracowanie jest przeznaczone dla przedstawicieli zawodów prawniczych – adwokatów, radców prawnych i sędziów. Będzie pomocne dla pracowników administracji rządowej i samorządowej, pracowników naukowych oraz studentów prawa i administracji.

Spis treści

Wykaz skrótów | str. 13

Wprowadzenie | str. 17

Rozdział I

Zasada równego traktowania w prawie unijnym oraz polskim

porządku prawnym | str. 23

  1. Uwagi wstępne | str. 23
  2. Zasady prawa w koncepcjach teoretycznoprawnych | str. 24

2.1. Uwagi ogólne na temat zasad prawa i odnoszących się

do nich koncepcji teoretycznoprawnych  | str. 24

2.2. Wybrane koncepcje zasad prawa | str. 28

2.2.1. Koncepcja zasad prawa według R. Dworkina  | str. 28

2.2.2. Koncepcja zasad prawa według R. Alexy’ego | str. 32

2.2.3. Koncepcja zasad prawa według H.L.A. Harta | str. 36

2.3. Elementy koncepcji zasad prawa w odniesieniu

do zasady równego traktowania | str. 39

  1. Zasada równości w Konstytucji RP | str. 41

3.1. Zakresy przedmiotowy i podmiotowy zasady równości w Konstytucji RP | str. 41

3.2. Równość traktowania i równość w prawie | str. 47

3.3. Granice zasady równości | str. 53

3.4. Test równości  | str. 56

3.4.1. Uwagi ogólne | str. 56

3.4.2. Pojęcie cechy istotnej | str. 57

3.4.3. Kryteria różnicowania | str. 60

  1. Zasada równego traktowania w prawie zamówień publicznych | str. 65

4.1. Zasada równego traktowania jako wyraz celów dyrektywy klasycznej | str. 65

4.2. Zasada równego traktowania w dyrektywie klasycznej a zasada traktatowa | str. 71

4.3. Zasada równego traktowania w art. 18 ust. 1 dyrektywy klasycznej oraz art. 16 pkt 1 p.z.p.  | str. 73

  1. Zasada równego traktowania a zasady powiązane | str. 81

5.1. Uwagi ogólne  | str. 81

5.2. Zasada przejrzystości | str. 83

5.2.1. Charakterystyka  | str. 83

5.2.2. Zasada przejrzystości a zasada jawności | str. 89

5.3. Zasada proporcjonalności | str. 91

5.3.1. Charakterystyka  | str. 91

5.3.2. Znaczenie w kontekście kwalifikacji podmiotowej wykonawców | str. 102

5.4. Zasada ochrony konkurencji | str. 106

5.4.1. Zasada ochrony konkurencji a zasada równego traktowania | str. 106

5.4.2. Zasada ochrony konkurencji a sposób prowadzenia postępowania | str. 109

5.4.3. Zasada ochrony konkurencji w prawie zamówień publicznych a prawo ochrony konkurencji  | str. 110

Rozdział II

Zasada równego traktowania przy formułowaniu i ocenie warunków udziału w postępowaniu w unijnym i polskim porządku prawnym | str. 113

  1. Uwagi wstępne | str. 113
  2. Kryteria oceny ofert a warunki udziału w postępowaniu | str. 119
  3. Charakterystyka warunków udziału w postępowaniu | str. 124

3.1. Cel określenia warunków udziału | str. 124

3.2. Wyodrębnienie klasy podmiotów posiadających

cechę istotną przy określaniu warunków udziału | str. 127

3.3. Przedmiot zamówienia a proporcjonalność warunków udziału | str. 130

3.4. Fakultatywność określenia warunków udziału | str. 134

  1. Sposób formułowania warunków udziału w postępowaniu | str. 136

4.1. Zasada równego traktowania i zasady powiązane przy określaniu warunków udziału | str. 136

4.2. Warunki udziału jako minimalne poziomy zdolności  | str. 142

4.3. Opis warunków udziału a opis sposobu dokonania  oceny ich spełniania | str. 144

  1. Kryteria selekcji | str. 146
  2. Kategorie warunków udziału w postępowaniu | str. 149

6.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym | str. 149

6.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej | str. 153

6.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa | str. 158

6.3.1. Charakterystyka  | str. 158

6.3.2. Sposób określania i oceny warunku sytuacji ekonomicznej lub finansowej | str. 163

6.3.3. Przykładowe wymogi dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej | str. 168

6.4. Zdolność techniczna lub zawodowa | str. 187

6.4.1. Charakterystyka  | str. 187

6.4.2. Sposób określenia wymogu odpowiedniej wiedzy i doświadczenia  | str. 191

6.4.3. Potencjał kadrowy (osobowy) | str. 196

6.4.4. Problematyka sprzeczności interesów | str. 205

6.4.5. Informacje, jakich mogą żądać zamawiający na potwierdzenie zdolności technicznej lub zawodowej | str. 211

Rozdział III

Rola zasady równego traktowania przy formułowaniu i ocenie spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców sumujących zasoby | str. 217

  1. Uwagi wstępne | str. 217
  2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (tzw. konsorcjum) | str. 221

2.1. Charakterystyka sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu przez konsorcjum | str. 221

2.1.1. Charakterystyka konsorcjum | str. 221

2.1.2. Odpowiednie stosowanie przepisów dotyczących pojedynczego wykonawcy | str. 223

2.1.3. Forma prawna konsorcjum | str. 226

2.2. Możliwość zmian w składzie konsorcjum | str. 229

2.3. Możliwość powołania się przez członka konsorcjum

na prace faktycznie wykonane | str. 233

  1. Wykonawcy polegający na zasobach podmiotów trzecich | str. 240

3.1. Realność udostępnienia zasobów podmiotów trzecich na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu | str. 240

3.1.1. Charakterystyka instytucji polegania na zasobach podmiotów trzecich  | str. 240

3.1.2. Udowodnienie dysponowania zasobami podmiotu trzeciego | str. 242

3.1.3. Charakter powiązań pomiędzy podmiotem trzecim a wykonawcą | str. 248

3.1.4. Realność udostępnienia jako element podwykonawstwa  | str. 251

3.1.5. Wykonanie kluczowych zadań przez samego wykonawcę | str. 256

3.2. Korzystanie z zasobów podmiotów trzecich w celu spełnienia kryteriów selekcji | str. 259

3.3. Powołanie się na zasoby podmiotu trzeciego po upływie terminu na złożenie ofert | str. 263

  1. Możliwości łączenia zasobów w przypadku poszczególnych

 kategorii warunków udziału w postępowaniu | str. 270

4.1. Zastosowanie reguł dotyczących konsorcjum w stosunku do podmiotów trzecich  | str. 270

4.2. Łączenie zasobów w odniesieniu do zdolności do występowania w obrocie gospodarczym i uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej | str. 272

4.2.1. Poleganie na zasobach podmiotu trzeciego | str. 272

4.2.2. Konsorcjum | str. 273

4.3. Łączenie zasobów w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej i finansowej | str. 277

4.3.1. Poleganie na zasobach podmiotu trzeciego | str. 277

4.3.2. Konsorcjum | str. 280

4.4. Łączenie zasobów w odniesieniu do zdolności technicznej i zawodowej w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia | str. 284

4.4.1. Sumowanie potencjałów w zakresie cząstkowych kwalifikacji a wymóg legitymowania się całością doświadczenia przez jeden podmiot | str. 285

4.4.2. Wykonanie dwóch różnych prac w jednym zadaniu | str. 292

4.4.3. Doświadczenie instytucji czy jej pracowników?  | str. 293

4.5. Łączenie zasobów w odniesieniu do zdolności technicznej i zawodowej w zakresie potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia | str. 295

Rozdział IV

Wykluczenie wykonawców dopuszczających się zmowy przetargowej i instytucja self--cleaning jako wyraz zasady równego traktowania | str. 297

  1. Uwagi wstępne | str. 297
  2. Podstawy wykluczenia | str. 300

2.1. Charakterystyka i cel badania podstaw wykluczenia | str. 300

2.2. Poszanowanie zasady równego traktowania  jako podstawa wykluczenia | str. 307

2.3. Okres wykluczenia | str. 311

  1. Zmowa przetargowa jako zakazane porozumienie naruszające zasadę równego traktowania i uczciwej konkurencji | str. 312

3.1. Charakterystyka zmowy przetargowej a zasada równego traktowania i uczciwej konkurencji | str. 312

3.2. Formy zmów przetargowych | str. 317

3.3. Udowodnienie zmowy przetargowej | str. 321

3.4. Zmowa przetargowa jako wspólny przedmiot regulacji prawa zamówień publicznych oraz prawa ochrony konkurencji | str. 327

3.5. Umowa konsorcjum a zmowa przetargowa  | str. 331

3.5.1. Przesłanki kwalifikacji umowy konsorcjum

jako zmowy przetargowej | str. 331

3.5.2. Wymiana informacji wrażliwych pomiędzy członkami konsorcjum | str. 337

3.5.3. Przesłanki wyłączenia zmowy z zakazu zawierania porozumień antykonkurencyjnych  | str. 340

3.6. Naruszenie konkurencji w przypadku udziału wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej | str. 343

3.6.1. Kwalifikacja prawna sytuacji złożenia odrębnych ofert przez wykonawców z tej samej grupy kapitałowej  | str. 343

3.6.2. Koncepcja jednego organizmu gospodarczego (single economic unit) | str. 346

3.6.3. Grupa kapitałowa w postępowaniu o zamówienie publiczne | str. 349

3.7. Odpowiedzialność za zmowy przetargowe | str. 356

3.7.1. Odpowiedzialność na podstawie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów i procedura leniency | str. 356

3.7.2. Odpowiedzialność na podstawie prawa zamówień publicznych | str. 360

3.7.3. Odpowiedzialność na podstawie kodeksu karnego | str. 364

  1. Instytucja self-cleaningu (samooczyszczenia) | str. 367

4.1. Charakterystyka | str. 367

4.1.1. Pojęcie i geneza instytucji self-cleaningu | str. 367

4.1.2. Zakres zastosowania  | str. 371

4.2. Sposób przeprowadzania self-cleaningu  | str. 373

4.2.1. Środki zaradcze | str. 373

4.2.2. Ocena zamawiającego | str. 380

4.2.3. Termin złożenia dowodów | str. 382

4.3. Self-cleaning jako wyraz zasady równego traktowania i proporcjonalności | str. 385

4.4. Self-cleaning przy zmowie przetargowej | str. 388

Zakończenie | str. 391

Bibliografia  | str. 407

Wykaz aktów prawnych  | str. 425

Wykaz orzecznictwa  | str. 429

Kategoria: Zamówienia publiczne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8286-843-2
Rozmiar pliku: 2,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: