Zaufanie w organizacji innowacyjnej - ebook
Zaufanie w organizacji innowacyjnej - ebook
Globalizacja, wirtualizacja i sieciowość rzeczywistości gospodarczej powodują konieczność zawierzenia intencjom i rezultatom działań partnerów biznesowych wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Tendencje te generują zwiększenie zapotrzebowania na zaufanie w tych relacjach. Zaufanie jest między innymi niezbędnym warunkiem dla tworzenia i wprowadzania innowacji organizacyjnych. W związku z tym niniejsze opracowanie koncentruje się na:
- zagadnieniach związanych z badaniem i pomiarem zaufania,
- rodzajach i wymiarach zaufania organizacyjnego,
- determinantach innowacyjności oraz kulturze i klimacie innowacyjnym,
- przywództwie wspierającym innowacyjność,
- wpływie poszczególnych rodzajów zaufania (horyzontalnego, wertykalnego i instytucjonalnego) na innowacyjność organizacji,
- identyfikacji barier innowacyjności,
- sformułowaniu wskazówek i zaleceń służących budowaniu zaufania i zarządzaniu nim.
Książka dotyczy ważnego obszaru innowacyjności w polskiej gospodarce, który należy do newralgicznych dziedzin warunkujących rozwój naszego kraju w najbliższych latach oraz roli zaufania w organizacjach nastawionych na innowacyjność. Jest to ważny problem w mojej ocenie, gdyż tworzenie i wdrażanie innowacji rodzi wiele trudności i oporów społecznych, a więc bez określonego poziomu zaufania do menedżerów oraz inicjatorów i promotorów innowacji trudno mówić o skutecznym ich wprowadzaniu.(…)
Dobór obszaru badań i tematu opracowania oceniam więc wysoko. Uważam, że studia nad taką problematyką są potrzebne i posiadają nowatorski charakter na gruncie nauki i praktyki zarządzania. (…) opublikowanie [książki] zapewni transfer nowoczesnej wiedzy z zakresu omawianych zagadnień do polskich środowisk biznesowych oraz akademickich.
(…) Sądzę, że książka ta może być przydatna dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerskich i administracyjnych, a także studiujących takie dziedziny, jak: socjologia, psychologia czy politologia. Jej odbiorcami mogą być również uczestnicy studiów podyplomowych, szkoleń czy działań coachingowych z zakresu problematyki kadrowej oraz osoby ze świata szeroko rozumianego biznesu.
Prof. dr hab. Stefan Lachiewicz
Katedra Zarządzania
Politechniki Łódzkiej
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-255-6925-9 |
Rozmiar pliku: | 4,1 MB |
BESTSELLERY
- Wydawnictwo: Media RodzinaFormat: EPUB MOBIZabezpieczenie: Watermark VirtualoKategoria: Zarządzanie i marketingPrzełomowa książka laureata Nagrody Nobla! Daniel Kahneman wciąga czytelnika do żywej rozmowy o ludzkim myśleniu i pokazuje, kiedy można, a kiedy nie należy ufać własnemu umysłowi. Daniel Kahneman – laureat Nagrody Nobla w ...EBOOK
42,90 zł 50,00
Rekomendowana przez wydawcę cena sprzedaży detalicznej.
Pracować inaczej. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości
Wydawnictwo: Studio EmkaFormat: EPUB MOBIZabezpieczenie: Watermark VirtualoKategoria: Zarządzanie i marketingTradycyjny piramidowy model zarządzania organizacją jest na tyle przestarzały, że firmy powinny z niego zrezygnować. Do takich wniosków doszedł Frederic Laloux. Jego koncepcje już przyjmują się na londyńskiej scenie start-upów, i to ...50,00 zł50,00 zł- 54,90 zł
25,90 zł 29,90
Rekomendowana przez wydawcę cena sprzedaży detalicznej.
- 75,00 zł