Zawód: rekruter. By pracowali długo i szczęśliwie - ebook
Zawód: rekruter. By pracowali długo i szczęśliwie - ebook
Zawód: rekruter
To najlepsza praca na świecie - pod warunkiem że lubi się ludzi. Rekruter ma bardzo dobrze rozumieć sytuację biznesową i potrzeby klientów, których trzeba uważnie wysłuchać, wczuć się w ich sytuację i czasem - dosłownie - między wierszami odczytywać ich prawdziwe oczekiwania. Ponadto wykazywać szczerą empatię wobec osób poszukujących nowej pracy, a często pragnących w ten sposób zmienić całe swoje życie. Dobrego rekrutera cechuje wyczulony zmysł obserwacji, głęboka znajomość psychologii i... gotowość do kontynuowania aktywności zawodowej po godzinach, gdy z kolejnym wyjątkowo pilnym pytaniem zadzwoni rekrutujący. Albo rekrutowany.
Ta książka nie jest jednak podręcznikiem zawierającym sprawdzone zasady skutecznie prowadzonej rekrutacji. Dlaczego? Ponieważ w tej branży nie ma utartych schematów postępowania. Każdy kolejny projekt to spotkanie z nowymi ludźmi, ich wyjątkową sytuacją i potrzebami, do których należy podchodzić indywidualnie, z wyczuciem, w pełni angażując posiadane wiedzę i doświadczenie. Celem tej publikacji jest więc przybliżenie samego zawodu rekrutera, z jego blaskami i cieniami, wymaganiami, oczekiwaniami i rolą, jaką osoby zajmujące się rekrutacją odgrywają w środowisku biznesu.
Spis treści
- Wprowadzenie
- Rozdział 1. Projekt rekrutacja oczami rekrutera
- Mapping procesu rekrutacji z perspektywy rekrutera
- Czas najważniejsza waluta w procesie rekrutacyjnym
- Złożenie oferty pracy i to już koniec? Budowanie relacji z kandydatem
- Rozdział 2. Rekruterem być
- Marketingowiec, sprzedawca, psycholog, doradca i coach w jednym
- Content marketing w rekrutacji od persony kandydata do personalizacji treści
- Podejście Human to Human, bo w rekrutacji chodzi o ludzi
- Superwizja w pracy rekrutera
- Rozdział 3. Marka rekrutera w czasach chatbotów, social mediów i blogosfery
- Rekruter 3.0. Nie jesteś w internecie, nie istniejesz
- Personal branding, czyli marka rekrutera
- Nie kreuj!
- Bez obaw profil zawodowy nie łączy się z prywatnym
- Czy ja mam coś ważnego do przekazania?
- Daj się poznać!
- Rozdział 4. Słuchaj, analizuj, myśl, podążaj za czyli o rozmowach w pracy rekrutera
- Trust me, I am Recruiter, czyli o zaufaniu w rekrutacji
- Rozmawiaj, nie przepytuj, a wtedy poznasz człowieka
- Pani Agato, bo ja wiem, że panią mogę o to zapytać szczerze rekrutacja opiera się na relacjach
- Rozdział 5. Candidate experience dlaczego jest tak ważne i czy to trudne?
- Zacznijmy od definicji candidate experience
- HR i employer branding system naczyń połączonych
- Use it well, czyli jak to CX działa?
- Rozdział 6. Od in-house rekrutera do doradcy
- Klienci i zadania in-house rekrutera
- Klienci i zadania doradcy zewnętrznego
- Realizujemy wspólny projekt. Kiedy mamy sukces we współpracy rekrutera wewnętrznego z rekruterem zewnętrznym?
- Rozdział 7. Porozmawiajmy o rekrutacji
- Projekt rekrutacja oczami kandydata
- Piotr, senior IT programmer
- Marta, redaktorka, content marketing & event specialist, twórczyni projektu Liryczna grafika
- Projekt rekrutacja oczami klienta, hiring managera
- Agnieszka Maciaszek, head of content studio w branży media
- Małgorzata Pawłowska, content marketing manager w Global Digital Agency
- Filip Krasiński, performance director w Global Digital Agency
- Projekt rekrutacja oczami ekspertów HR
- Agnieszka Kliber-Bukańska, psycholog, menedżer działu rekrutacji i employer branding w branży media
- Kasia Tang, należąca do najlepszych ekspertów z zakresu sourcingu kandydatów i rekrutacji; prowadzi szkolenia i konsultacje dla rekruterów; współtworzy Recruitment Open Community w Polsce (miejsce zrzeszające ekspertów HR, organizator wydarzenia ROC Day).
- Dorota, HR business partner, branża customer goods
- Projekt rekrutacja oczami kandydata
- Koniec
- Podziękowania
Kategoria: | Rynek pracy |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6428-8 |
Rozmiar pliku: | 1,0 MB |