Zen prezentacji. Proste pomysły i ważne zasady. Wydanie III - ebook
Zen prezentacji. Proste pomysły i ważne zasady. Wydanie III - ebook
Zbyt często zadręcza się odbiorców prezentacji slajdami, które są źle zaprojektowane, nieczytelne i przynoszą więcej szkody niż pożytku. W biznesie i w nauce przeważają prezentacje multimedialne, które wywierają złe wrażenie na odbiorcach i utrudniają przyswojenie przedstawianych kwestii. Takie błędy jak wykorzystywanie elementów wizualnych wyłącznie jako kontenery na duże ilości tekstu czy też zmuszanie odbiorców do równoczesnego słuchania i czytania wynikają z nieuwzględniania sposobu przetwarzania informacji przez ludzki umysł. Filozofia zen, której podstawą jest podejście "tu i teraz" oraz rozwijanie samoświadomości i dostrzegania, dostarcza narzędzi, dzięki którym tworzenie i wygłaszanie prezentacji okaże się prostsze, naturalniejsze i dużo bardziej skuteczne.
Dzięki tej książce zmienisz podejście do projektowania prezentacji slajdowych. Dowiesz się, jak przebić się przez szum informacyjny, nawiązać kontakt z odbiorcami i sprawić, by dobrze zapamiętali treść i zaangażowali się w to, co chcesz im przekazać. Nauczysz się łączyć zasady projektowania z koncepcją prostoty zen. Przekonasz się, że sukces prezentacji ostatecznie zależy od umiaru w przygotowaniu, prostoty w projektowaniu i naturalności w przekazywaniu. Innymi słowy, ten poradnik zainspiruje Cię do porzucenia złych nawyków, wyzwolenia swojej kreatywności i przygotowania się do takiej pracy, aby Twoje prezentacje stały się krótkie, proste, czytelne i... nieodparcie interesujące!
W tej książce między innymi:
- koncepcja prezentacji w duchu zen
- jak rozpoznawać ograniczenia i wyzwalać kreatywność
- o wyższości prostoty i umiaru
- jak uzyskać doskonały design prezentacji
- jak nawiązać więź z odbiorcami i ich zaangażować
Prezentacja idealna? Umiar, prostota, naturalność!
Spis treści
- Podziękowania (ix)
- Przedmowa autorstwa Guya Kawasakiego (x)
WSTĘP
- Prezentacje w dzisiejszym świecie (5)
PRZYGOTOWANIE
- Kreatywność, limity i ograniczenia (31)
- Planowanie analogowe (47)
- Tworzenie historii (79)
DESIGN
- Dlaczego prostota ma znaczenie (117)
- Design prezentacji - zasady i techniki (137)
- Przykładowe materiały wizualne: obrazy i tekst (197)
PREZENTACJA
- Sztuka bycia w pełni obecnym (235)
- Nawiązywanie więzi z widzami (251)
- Potrzeba zaangażowania (273)
KOLEJNY KROK
- Początek podróży (305)
- Zdjęcia i ilustracje (312)
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6796-8 |
Rozmiar pliku: | 14 MB |