Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Zend Framework 3. Poradnik programisty - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
8 października 2017
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt chwilowo niedostępny

Zend Framework 3. Poradnik programisty - ebook

Rozpracuj Zend Framework — poznaj środowisko stworzone przez twórców PHP!

Jeśli zetknąłeś się już kiedyś z programowaniem w języku PHP, wiesz, że jest on niezastąpiony do tworzenia stron internetowych i aplikacji sieciowych. Wiesz także, że istnieją frameworki znacznie ułatwiające generowanie kodu w tym języku. Jednym z nich, być może najbardziej przydatnym i wygodnym w użyciu, jest właśnie Zend — środowisko pracy stworzone m.in. przez Matthew Weiera O’Phinneya czy Enrica Zimuela. Kto lepiej niż twórcy PHP rozumie potrzeby programistów i mógłby zaprojektować środowisko idealnie dostosowane do charakteru ich pracy? Z pewnością nikt — i dlatego właśnie nadszedł czas, byś nauczył się w pełni korzystać z dobrodziejstw Zend Framework.

Z tej książki dowiesz się, jak działa ZF i jak używać jego komponentów: Zend Form (do generowania i obsługi formularzy), Zend Session (do kontrolowania sesji użytkownika) czy też Zend DB (do komunikacji z bazą danych). Zobaczysz także, dlaczego warto korzystać z całego pakietu Zend Framework, który oferuje pełną integrację komponentów, a ponadto zawiera moduł o nazwie MVC, znacznie skracający czas tworzenia własnych aplikacji. Sprawdzisz, jak poradzić sobie z konkretnymi problemami programistycznymi, z debugowaniem i testowaniem aplikacji, z widokami, tworzeniem kont użytkownika i panelu administratora oraz tysiącem innych rzeczy — szybko, wydajnie i bez stresu.

Wypróbuj Zend Framework 3!

  • Instalacja, struktura szkieletu aplikacji, prosta aplikacja i Workflow
  • Tworzenie nowego modułu i wykorzystanie MVC
  • Najważniejsze komponenty i bazy danych
  • Szablony widoków, formularze i lista komiksów ze stronicowaniem
  • Apigility oraz tworzenie dynamicznej sondy
  • Rejestracja i logowanie, tworzenie systemu zarządzającego dostępami użytkowników
  • Tworzenie panelu administratora i CMS oraz modułu do debugowania i logów
  • Obsługa wielu języków i formularze oparte na Bootstrapie Twitter CSS
  • Własna nawigacja i sitemapy oraz testy jednostkowe

Adam Omelak — od 10 lat programuje aplikacje oraz strony WWW na potrzeby internetu w językach: PHP, JavaScript, JAVA i ActionScript. Jest twórcą takich serwisów oraz aplikacji jak: Funkcje.net, ZaplanujTransport.pl, GazetkiSklepowe.pl, Polska Lista Zakupów Android oraz platformy e-learningowej dla sektora edukacji w Wielkiej Brytanii, Danii oraz Malezji (12 mln użytkowników). Pracował w Portal Technology Ltd. przy użyciu systemu hybris, a obecnie pracuje dla firmy Frog Education Ltd. Ponadto prowadzi własną firmę konsultingową oraz projektującą strony internetowe i aplikacje na Androida.

Spis treści

O autorze (7)

Rozdział 1. Wprowadzenie (11)

  • 1.1. Czym jest Zend Framework? (11)
  • 1.2. Komponenty (12)
  • 1.3. Dlaczego warto wybrać wersję 3.0? (13)
  • 1.4. Co nowego w ZF3? (13)
  • 1.5. Społeczność (14)
  • 1.6. Przykłady (15)

Rozdział 2. Instalacja (17)

  • 2.1. Wymagane aplikacje (17)
  • 2.2. Ustawianie środowiska pracy (18)
  • 2.3. Ściągnięcie szkieletu aplikacji (21)
  • 2.4. Konfiguracja Zenda (22)

Rozdział 3. Struktura szkieletu aplikacji (25)

  • 3.1. Pliki konfiguracyjne (25)
  • 3.2. Zewnętrzne biblioteki (28)
  • 3.3. Konfiguracja modułów (30)
  • 3.4. W jaki sposób działa Zend 3? (32)

Rozdział 4. Prosta aplikacja i workflow (35)

  • 4.1. Wstępna konfiguracja (35)
  • 4.2. Modyfikacje w kontrolerze i widoku (38)

Rozdział 5. Tworzenie nowego modułu (43)

  • 5.1. Dodanie przykładowego modułu (43)
  • 5.2. Nowy formularz (45)
  • 5.3. Dodawanie rekordów (46)
  • 5.4. Edycja rekordu (49)
  • 5.5. Usuwanie rekordu (51)
  • 5.6. Dodanie modułu przez ZF2Rapid (53)
  • 5.7. Co powinno się znajdować w module? (53)

Rozdział 6. MVC (55)

  • 6.1. Model (55)
  • 6.2. Widok (58)
  • 6.3. Kontroler (61)
  • 6.4. Router (63)

Rozdział 7. Najważniejsze komponenty (71)

  • 7.1. Event Manager (71)
  • 7.2. Module Manager (77)
  • 7.3. Service Manager (79)
  • 7.4. Hydratory (87)

Rozdział 8. Bazy danych (91)

  • 8.1. Adaptery - MariaDB, MySQL, PostgreSQL itp. (91)
  • 8.2. Proste zapytania (92)
  • 8.3. Zapytania CRUD (95)
  • 8.4. Table Gateway (97)
  • 8.5. Row Gateway (99)

Rozdział 9. Szablony widoków (101)

  • 9.1. Domyślne widoki (101)
  • 9.2. Silniki szablonów - Smarty, Twig (104)
  • 9.3. Layouty i helpery (109)

Rozdział 10. Formularze (115)

  • 10.1. Generowanie (116)
  • 10.2. Walidacja (121)
  • 10.3. Filtrowanie (125)
  • 10.4. Dekoratory (128)
  • 10.5. Wykończenie formularza użytkownika (129)

Rozdział 11. Tworzenie listy komiksów ze stronicowaniem (137)

  • 11.1. Nowy kontroler (137)
  • 11.2. Nowy model (139)
  • 11.3. Nowy widok (144)
  • 11.4. Stronicowanie (146)

Rozdział 12. Apigility (151)

  • 12.1. Ustawienie środowiska (151)
  • 12.2. Graficzny panel administracyjny (155)
  • 12.3. Tworzenie serwisów RPC (156)
  • 12.4. Tworzenie serwisów REST (162)
  • 12.5. Zabezpieczenie serwisów (172)

Rozdział 13. Tworzenie dynamicznej sondy (177)

  • 13.1. Nowy kontroler (177)
  • 13.2. Nowa biblioteka (182)
  • 13.3. Nowe endpointy API (189)

Rozdział 14. Rejestracja i logowanie (193)

  • 14.1. Rejestrowanie użytkowników (193)
  • 14.2. Logowanie (207)
  • 14.3. Sesja (211)

Rozdział 15. Tworzenie panelu administratora i CMS (217)

  • 15.1. Nowy moduł (217)
  • 15.2. Dostęp do panelu (224)
  • 15.3. CMS - system zarządzania treścią (225)

Rozdział 16. Tworzenie systemu zarządzającego dostępami użytkowników (239)

  • 16.1. Podstawowe pojęcia (239)
  • 16.2. Zabezpieczenia (240)
  • 16.3. Strategie (244)
  • 16.4. Integracja systemu autoryzacji (245)

Rozdział 17. Tworzenie modułu do debugowania i logów (251)

  • 17.1. Własny moduł debugowania (251)
  • 17.2. Obsługa błędów i biblioteka Whoops (262)

Rozdział 18. Tworzenie obsługi wielu języków (269)

  • 18.1. Integracja obiektu MvcTranslate (269)
  • 18.2. Dostępne formaty translacji (271)
  • 18.3. Dodatkowe klasy i metody lokalizacyjne (274)

Rozdział 19. Tworzenie formularzy opartych na strukturze Bootstrap TwitterCSS (279)

  • 19.1. Przygotowanie formularza i kontrolera (279)
  • 19.2. Implementacja formularza w Bootstrap 3 (281)

Rozdział 20. Tworzenie własnej nawigacji i sitemapy (295)

  • 20.1. Przerobienie nawigacji (295)
  • 20.2. Dodanie patchwaya i linków (301)
  • 20.3. Dynamiczna sitemapa (303)

Rozdział 21. Tworzenie testów jednostkowych (309)

  • 21.1. Ustawienie środowiska dla testów (309)
  • 21.2. Testowanie modeli Rowset i Fixtures (312)
  • 21.3. Testowanie z użyciem baz danych (319)
  • 21.4. Testy kontrolera i mocks (324)

Skorowidz (331)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-4242-2
Rozmiar pliku: 3,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: