Zmysły dla zysku. Marketing sensoryczny w praktyce - ebook
Zmysły dla zysku. Marketing sensoryczny w praktyce - ebook
Kolorowy, praktyczny i... apetyczny poradnik. Marketing sensoryczny jest użyteczny i sprawdza się w praktyce. Książka przedstawia wykorzystanie marketingu sensorycznego w kilkunastu branżach w Polsce i na świecie. Intencją autorki było napisanie poradnika i ten cel osiąga za pomocą wartkiej narracji oraz dużej liczby fascynujących przykładów. Istotną wartość książki stanowi 90 pięknych, kolorowych zdjęć ilustrujących udane wykorzystanie marketingu sensorycznego w praktyce.
Jak pisze sama autorka: „Książka jest zbiorem najlepszych praktyk (best practices) z zakresu marketingu sensorycznego wykorzystywanych przez największe światowe marki.
Zmysły dla zysku zostały podzielone na branże oraz główne zagadnienia tematyczne, tj. reklamę sensoryczną i design sensoryczny. Nadaje to książce nieco eklektyczny charakter, a zarazem ułatwia korzystanie z niej. Wystarczy otworzyć ją na interesującej nas branży. Książka ma charakter praktyczny, a na końcu każdego rozdziału znajduje się „narzędziownik” zawierający gotowe do zastosowania rady i wskazówki
Napisałam tę książkę dla tych:
• którzy nie mają pojęcia o marketingu
• którzy o marketingu wiedzą trochę
• którzy chcieliby dowiedzieć się więcej
• a także dla teoretyków i praktyków marketingu
Książka zawiera opisane w przystępny sposób studia przypadku w formie łatwych do połknięcia pigułek do bezpośredniego zastosowania. Podaję liczne przykłady największych światowych marek wykorzystujących marketing sensoryczny – od sektora finansowego, przez branżę spożywczą po elektroniczną. Marketing sensoryczny stał się modny, ponieważ sprawdza się w praktyce i przynosi wymierne korzyści.
Opisuję i wyjaśniam:
• Co mają ze sobą wspólnego pasikonik, maltodekstryna i konfesjonał?
• Czy perfumy mogą służyć jako zastawa stołowa?
• Dlaczego pilot telewizyjny powinien być ciężki?
• Czy można pakować odzież w tacki spożywcze?
• Co to jest niebieski fenomen i łagodny masochizm?
• Czy „Tłusty mózg” to dobry pomysł na nazwę firmy?
• Po co sklep z odzieżą stawia do góry nogami budkę z hot-dogami?
• Jak wejść w dotykową interakcję z billboardem?
• Dlaczego patrząc na zdjęcia czarno-białe klient jest zrelaksowany?
• Dlaczego będąc na diecie należy wybierać duże paczki chipsów?
Iwona Skowronek – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca Studiów Podyplomowych Zarządzanie Wartością Klienta w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka książki Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy, a także publikacji z zakresu zarządzania, PR, budowy satysfakcji klienta, brandingu. Prelegent na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Teoretyk i praktyk zarządzania. Zajmowała samodzielne stanowiska kierownicze odpowiadając za prace koncepcyjne, implementację marketingu sensorycznego oraz decyzje strategiczne.
Kategoria: | Sprzedaż i obsługa klienta |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7561-448-0 |
Rozmiar pliku: | 25 MB |