Facebook - konwersja

Zrównoważony kod. Dobre praktyki i heurystyki dla inżynierów oprogramowania - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
27 września 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
99,00

Zrównoważony kod. Dobre praktyki i heurystyki dla inżynierów oprogramowania - ebook

Wielu zdolnych programistów uczestniczy w nieefektywnych, źle prowadzonych projektach. Inni muszą utrzymywać kod, który właściwie nigdy nie powinien ujrzeć światła dziennego. Źródeł tego rodzaju trudności jest wiele: programowanie samo w sobie jest niełatwym zagadnieniem, a tworzenie funkcjonalnych aplikacji najczęściej wymaga współdziałania wielu osób. Sprawia to, że kod budujący aplikację szybko zwiększa swoją złożoność, staje się niezrozumiały i bardzo trudny w utrzymaniu. Na szczęście te problemy zostały dostrzeżone i obecnie mamy wiele sposobów ich rozwiązywania.

Ta książka jest przeznaczona dla doświadczonych programistów, którzy chcą zdobyć lub pogłębić wiedzę o metodologiach i dobrych praktykach tworzenia złożonego oprogramowania. Stanowi interesująco napisany zbiór heurystyk i technik ułożonych w kolejności stosowania podczas rozwijania projektu programistycznego. Omówiono tu między innymi listy kontrolne, TDD, rozdzielenie poleceń i zapytań, Git, złożoność cyklomatyczną, przezroczystość referencyjną, wycinki pionowe, refaktoryzację zastanego kodu czy programowanie typu outside-in. Pokazano również, jak utrzymać właściwe tempo pracy podczas dodawania funkcjonalności, jak rozwiązywać problemy optymalizacji, enkapsulacji, a także projektowania API i testów jednostkowych. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane kodem przykładowego projektu napisanego w C#, zrozumiałego dla każdego, kto zna dowolny język zorientowany obiektowo.

Dzięki książce zrozumiesz, jak:

  • wybierać sprawdzone procesy
  • tworzyć listy kontrolne ułatwiające polepszenie wyników
  • unikać "paraliżu analitycznego"
  • przeciwdziałać degradacji kodu i niepotrzebnej złożoności
  • stosować lepsze techniki modyfikacji kodu i rozwiązywania problemów
  • skuteczniej godzić wymogi wydajności i bezpieczeństwa

Celem nie jest pisanie kodu. Celem jest funkcjonalne oprogramowanie!

Spis treści

Przedmowa wydawcy serii

Wstęp

O autorze

CZĘŚĆ I. Przyspieszenie

Rozdział 1 Sztuka czy nauka?

  • 1.1. Budowanie domu
    • 1.1.1. Problem związany z projektami
    • 1.1.2. Problem etapów
    • 1.1.3. Zależności
  • 1.2. Pielęgnacja ogrodu
    • 1.2.1. Dzięki czemu ogród rośnie?
  • 1.3. W kierunku inżynierii
    • 1.3.1. Oprogramowanie jako rzemiosło
    • 1.3.2. Heurystyki
    • 1.3.3. Wcześniejsze poglądy na inżynierię oprogramowania
    • 1.3.4. Ku inżynierii oprogramowania
  • 1.4. Wniosek

Rozdział 2. Listy kontrolne

  • 2.1. Pomaganie pamięci
  • 2.2. Lista kontrolna dla nowego kodu źródłowego
    • 2.2.1. Użyj Gita
    • 2.2.2. Zautomatyzuj proces budowania
    • 2.2.3. Włącz wszystkie komunikaty o błędzie
  • 2.3. Włączanie narzędzi kontrolnych dla istniejącego kodu
    • 2.3.1. Stopniowe ulepszenia
    • 2.3.2. Zhakuj swoją organizację
  • 2.4. Wniosek

Rozdział 3. Radzenie sobie ze złożonością

  • 3.1. Cel
    • 3.1.1. Zrównoważony rozwój
    • 3.1.2. Wartość
  • 3.2. Dlaczego programowanie jest trudne
    • 3.2.1. Metafora mózgu
    • 3.2.2. Więcej kodu się czyta, niż pisze
    • 3.2.3. Czytelność
    • 3.2.4. Praca intelektualna
  • 3.3. W stronę inżynierii oprogramowania
    • 3.3.1. Relacja z informatyką
    • 3.3.2. Ludzki kod
  • 3.4. Wniosek

Rozdział 4. Pionowy wycinek

  • 4.1. Zacznij od działającego oprogramowania
    • 4.1.1. Od otrzymania danych po ich utrwalenie
    • 4.1.2. Minimalny wycinek pionowy
  • 4.2. Chodzący szkielet
    • 4.2.1. Test charakteryzacyjny
    • 4.2.2. Zasada Arrange-Act-Assert
    • 4.2.3. Moderowanie analizy statycznej
  • 4.3. Podejście outside-in
    • 4.3.1. Przyjmowanie danych w formacie JSON
    • 4.3.2. Przesyłanie rezerwacji
    • 4.3.3. Test jednostkowy
    • 4.3.4. DTO i model domeny
    • 4.3.5. Fałszywy obiekt
    • 4.3.6. Interfejs repozytorium
    • 4.3.7. Tworzenie w repozytorium
    • 4.3.8. Konfiguracja zależności
  • 4.4. Kończenie wycinka
    • 4.4.1. Schemat
    • 4.4.2. Repozytorium SQL
    • 4.4.3. Konfiguracja uwzględniająca bazę danych
    • 4.4.4. Wykonanie testu dymnego
    • 4.4.5. Test graniczny z fałszywą bazą danych
  • 4.5. Wniosek

Rozdział 5. Enkapsulacja

  • 5.1. Zapisywanie danych
    • 5.1.1. Zasada Transformation Priority Premise
    • 5.1.2. Test parametryzowany
    • 5.1.3. Kopiowanie obiektu DTO do modelu domeny
  • 5.2. Walidacja
    • 5.2.1. Błędne daty
    • 5.2.2. Procedura czerwone, zielone, refaktoryzacja
    • 5.2.3. Liczby naturalne
    • 5.2.4. Prawo Postela
  • 5.3. Ochrona niezmienników
    • 5.3.1. Zawsze poprawny
  • 5.4. Wniosek

Rozdział 6. Triangulacja

  • 6.1. Pamięć krótkoterminowa kontra długoterminowa
    • 6.1.1. Zastany kod i pamięć
  • 6.2. Wydajność
    • 6.2.1. Zbyt wiele rezerwacji
    • 6.2.2. Adwokat diabła
    • 6.2.3. Istniejące rezerwacje
    • 6.2.4. Adwokat diabła kontra czerwone, zielone, refaktoryzacja
    • 6.2.5. Kiedy jest wystarczająco wiele testów?
  • 6.3. Wniosek

Rozdział 7. Dekompozycja

  • 7.1. Psucie się kodu
    • 7.1.1. Wartości progowe
    • 7.1.2. Złożoność cyklomatyczna
    • 7.1.3. Reguła 80/24
  • 7.2. Kod, który mieści się w mózgu
    • 7.2.1. Kwiat sześciokątów
    • 7.2.2. Spójność
    • 7.2.3. Zazdrość o kod
    • 7.2.4. Między wierszami
    • 7.2.5. Parsuj, nie waliduj
    • 7.2.6. Architektura fraktalna
    • 7.2.7. Liczba zmiennych
  • 7.3. Wniosek

Rozdział 8. Projektowanie API

  • 8.1. Zasady projektowania API
    • 8.1.1. Afordancja
    • 8.1.2. Poka-Yoke
    • 8.1.3. Pisz dla czytelników
    • 8.1.4. Przedkładaj dobrze napisany kod nad komentarze
    • 8.1.5. Zastąpienie nazw znakami x
    • 8.1.6. Rozdzielenie poleceń i zapytań
    • 8.1.7. Hierarchia komunikacji
  • 8.2. Przykładowy projekt API
    • 8.2.1. Maître D'
    • 8.2.2. Interakcja z opakowanym obiektem
    • 8.2.3. Szczegóły implementacyjne
  • 8.3. Wniosek

Rozdział 9. Praca zespołowa

  • 9.1. Git
    • 9.1.1. Komunikaty rewizji
    • 9.1.2. Ciągła integracja
    • 9.1.3. Małe rewizje
  • 9.2. Zbiorowa własność kodu
    • 9.2.1. Programowanie w parach
    • 9.2.2. Mob Programming
    • 9.2.3. Opóźnienia w inspekcji kodu
    • 9.2.4. Odrzucenie zmian
    • 9.2.5. Recenzje kodu
    • 9.2.6. Żądania aktualizacji
  • 9.3. Wniosek

CZĘŚĆ II. Zrównoważony rozwój

Rozdział 10. Rozbudowywanie kodu

  • 10.1. Flagi funkcji
    • 10.1.1. Flaga kalendarza
  • 10.2. Wzorzec dusiciela
    • 10.2.1. Dusiciel na poziomie metody
    • 10.2.2. Dusiciel na poziomie klasy
  • 10.3. Wersjonowanie
    • 10.3.1. Wcześniejsze ostrzeżenie
  • 10.4. Wniosek

Rozdział 11. Edycja testów jednostkowych

  • 11.1. Refaktoryzacja testów jednostkowych
    • 11.1.1. Zmiana sieci bezpieczeństwa
    • 11.1.2. Dodawanie nowego kodu testowego
    • 11.1.3. Osobna refaktoryzacja testów i kodu produkcyjnego
  • 11.2. Testy kończące się niepowodzeniem
  • 11.3. Wniosek

Rozdział 12. Rozwiązywanie problemów

  • 12.1. Zrozumienie
    • 12.1.1. Metoda naukowa
    • 12.1.2. Upraszczanie
    • 12.1.3. Gumowa kaczuszka
  • 12.2. Defekty
    • 12.2.1. Odtwórz błędy za pomocą testów
    • 12.2.2. Wolne testy
    • 12.2.3. Defekty niedeterministyczne
  • 12.3. Bisekcja
    • 12.3.1. Bisekcja za pomocą Gita
  • 12.4. Wniosek

Rozdział 13. Separacja pojęć

  • 13.1. Kompozycja
    • 13.1.1. Kompozycja zagnieżdżona
    • 13.1.2. Kompozycja sekwencyjna
    • 13.1.3. Przezroczystość referencyjna
  • 13.2. Kwestie przekrojowe
    • 13.2.1. Zapisywanie zdarzeń w dziennikach
    • 13.2.2. Dekorator
    • 13.2.3. Co rejestrować w dziennikach
  • 13.3. Wniosek

Rozdział 14. Rytm

  • 14.1. Osobisty rytm
    • 14.1.1. Dzielenie czasu na bloki
    • 14.1.2. Rób przerwy
    • 14.1.3. Wykorzystuj czas celowo
    • 14.1.4. Pisanie bezwzrokowe
  • 14.2. Rytm zespołowy
    • 14.2.1. Regularne aktualizowanie zależności
    • 14.2.2. Zaplanuj inne rzeczy
    • 14.2.3. Prawo Conwaya
  • 14.3. Wniosek

Rozdział 15. Typowi podejrzani

  • 15.1. Wydajność
    • 15.1.1. Spuścizna z przeszłości
    • 15.1.2. Czytelność
  • 15.2. Bezpieczeństwo
    • 15.2.1. Metoda STRIDE
    • 15.2.2. Spoofing
    • 15.2.3. Tampering
    • 15.2.4. Repudiation
    • 15.2.5. Information Disclosure
    • 15.2.6. Denial of service
    • 15.2.7. Elevation of privilege
  • 15.3. Inne techniki
    • 15.3.1. Testowanie oparte na właściwościach
    • 15.3.2. Behawioralna analiza kodu
  • 15.4. Wniosek

Rozdział 16. Wycieczka

  • 16.1. Nawigacja
    • 16.1.1. Ogólne spojrzenie
    • 16.1.2. Organizacja pliku
    • 16.1.3. Znajdowanie szczegółów
  • 16.2. Architektura
    • 16.2.1. Monolit
    • 16.2.2. Cykle
  • 16.3. Użycie
    • 16.3.1. Uczenie się na podstawie testów
    • 16.3.2. Słuchaj swoich testów
  • 16.4. Wniosek

Dodatek A. Lista praktyk

  • A.1. Adwokat diabła
  • A.2. Arrange-act-assert
  • A.3. Bisekcja
  • A.4. Czerwone, zielone, refaktoryzacja
  • A.5. Dekoratory dla aspektów przekrojowych
  • A.6. Dusiciel
  • A.7. Flaga funkcji
  • A.8. Funkcyjny rdzeń, imperatywna powłoka
  • A.9. Hierarchia komunikacji
  • A.10. Inspekcja kodu
  • A.11. Liczenie zmiennych
  • A.12. Lista kontrolna dla nowego kodu źródłowego
  • A.13. Model zagrożeń
  • A.14. Odtwarzaj defekty w testach
  • A.15. Parsuj, nie waliduj
  • A.16. Prawo Postela
  • A.17. Programowanie sterowane X
  • A.18. Regularnie aktualizuj zależności
  • A.19. Reguła 50/72
  • A.20. Reguła 80/24
  • A.21. Rozdzielenie poleceń i zapytań
  • A.22. Rozdzielenie refaktoryzacji testów i refaktoryzacji kodu produkcyjnego
  • A.23. Transformation Priority Premise
  • A.24. Usprawiedliwiaj wyjątki od reguły
  • A.25. Wersjonowanie semantyczne
  • A.26. Wycinek
  • A.27. Zastąp nazwy znakami X
  • A.28. Złożoność cyklomatyczna

Bibliografia

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9227-4
Rozmiar pliku: 6,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: