Zrozumieć social media - ebook
Zrozumieć social media - ebook
Facebook na kozetce
Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy się filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali społecznościowych i uważasz, że jesteś całkowicie wolny od ich wpływu? Mylisz się. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube'a korzystają ludzie wokół Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentują w telewizji otaczającą Cię rzeczywistość, to i tak masz na co dzień do czynienia z mediami społecznościowymi. A ponieważ są to potężne narzędzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, społecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedział, jak działają i jak się pod ich wpływem zmieniamy.
Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi:
- Dlaczego w ogóle korzystamy z mediów społecznościowych
- Co powoduje, że się od nich uzależniamy, i czy możemy się przed tym bronić
- Jak firmy i politycy wykorzystują to, czym dzielimy się w sieci dla swoich celów
- W jaki sposób mądrze używać mocy mediów społecznościowych
Spis treści
Wstęp. Dlaczego powstała ta książka? 7
Rozdział 1. Czym są media społecznościowe? 13
- Kiedy powstały media społecznościowe? 18
- Jak rozwijały się media społecznościowe w Polsce? 21
- Z komputera na telefon, czyli pierwsza rewolucja w mediach społecznościowych 23
- Każdy z nas jest reporterem i publicystą 25
- Od feedu do stories, czyli druga rewolucja w mediach społecznościowych 27
- Jak działają algorytmy wyświetlania treści Facebooka, Instagrama i innych serwisów społecznościowych? 30
- Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych 36
Rozdział 2. Dlaczego i jak używamy mediów społecznościowych? 39
- Miejsce mediów społecznościowych w piramidzie potrzeb Maslowa 42
- Potrzeba kontaktu z bliskimi główną motywacją do korzystania z mediów społecznościowych 45
- Ile czasu spędzamy na konsumowaniu treści? 46
- Czas czasowi nierówny w mediach społecznościowych 49
- Kto i dlaczego NIE korzysta z serwisów społecznościowych? 52
Rozdział 3. Nowi idole w mediach społecznościowych 57
- Kim jest influencer? 59
- Za co kochamy influencerów? 65
- Jak media społecznościowe zmieniły życie celebrytów? 70
- Od lekarza do influencera 71
- Czy ufamy influencerom? 73
- Idealne życie na Instagramie 77
- Historia pewnej instagramerki oraz naleśników, które okazały się plackami tortilli 78
- "Instagram dał mi w kość i wywrócił moje życie do góry nogami" - wywiad 81
Rozdział 4. W pogoni za treściami, czyli strach przed niedoinformowaniem 87
- Ile osób w Polsce ma FOMO? 92
- Pokolenie Z, czyli always on 94
- Fonoholizm wśród polskich nastolatków 102
Rozdział 5. Emocje w mediach społecznościowych 105
- Emocje podstawowe i złożone 108
- Eksperyment Facebooka z manipulacją treściami 111
- Co się dzieje w mózgu, gdy dostajemy like'a? 115
- Jak zmienił nas Instagram? 117
Rozdział 6. Cechy osobowościowe a korzystanie z mediów społecznościowych 121
- Czym jest wielka piątka? 124
- Jak poszczególne wymiary osobowości determinują korzystanie z mediów społecznościowych i internetu? 127
- Po like'ach ich poznacie 130
- Media społecznościowe lepsze od psychiatry? 134
- Jak różnice kulturowe wpływają na korzystanie z mediów społecznościowych? 136
- Chińska utopia 138
Rozdział 7. Czy korzystanie z mediów społecznościowych powoduje depresję? 143
- Przez media społecznościowe żyjemy w erze zazdrości 147
- Zabiła się, bo dostawała za mało polubień w serwisach społecznościowych 151
- Bierne i aktywne korzystanie z mediów społecznościowych 153
Rozdział 8. Serwisy społecznościowe i ich wpływ na odbiorców 157
- Negatywny wpływ mediów społecznościowych na zdrowie 160
- Nie śpię, bo lajkuję posty 161
- Media społecznościowe a zadowolenie z własnego wyglądu 163
- Przemoc w mediach społecznościowych 165
- Jak minimalizować negatywny wpływ mediów społecznościowych? 171
- Jakie są pozytywne efekty korzystania z mediów społecznościowych? 175
- Jak pozytywne i negatywne aspekty korzystania z mediów społecznościowych rozkładają się na poszczególne serwisy? 179
Rozdział 9. Wpływ mediów społecznościowych na duże grupy ludzi 181
- Fake news groźniejszą bronią niż karabin maszynowy 184
- Co łączy Trumpa z macedońskim miastem Wełes? 188
- Jak rozpoznać fałszywe informacje? 190
- Deepfake nową formą fake newsa 197
- Wpływ mediów społecznościowych na politykę 200
- O takich, co ukradli dane 203
- Media społecznościowe w czasach pandemii 206
Rozdział 10. Media społecznościowe w reklamie i promocji 213
- Jakie dane przekazujemy serwisom społecznościowym? 218
- Media społecznościowe napędzają nas do wydawania pieniędzy 220
- Przepis na fałszywego influencera 223
- Marketing szeptany 226
- Chcę zaistnieć ze swoją marką w mediach społecznościowych. Jak to zrobić? 232
Rozdział 11. Jak używać serwisów społecznościowych na co dzień? 241
- Ucz się na błędach innych, czyli zestawienie wpadek w mediach społecznościowych 247
- Jak pokonać trolla? 251
- Chcę mieć więcej like'ów! Jakie posty publikować? 255
- Jak korzystać z hasztagów w mediach społecznościowych? 259
- Biznesowe media społecznościowe 263
- W grupie raźniej. Zwłaszcza na Facebooku 270
- Kim jest community manager? 275
- Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych 279
Zakończenie. Jakie będą media społecznościowe w przyszłości? 283
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-7396-9 |
Rozmiar pliku: | 3,6 MB |