Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Zwinne projekty w klasycznej organizacji. Scrum, Kanban, XP - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
11 sierpnia 2014
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt chwilowo niedostępny

Zwinne projekty w klasycznej organizacji. Scrum, Kanban, XP - ebook

Klasyczna organizacja też może być zwinna!

Dynamika zmian w dzisiejszym świecie IT wymaga niezwykłej elastyczności i błyskawicznego adaptowania się do nowych warunków. Klasyczne techniki zarządzania projektami nie są w stanie podołać takiemu wyzwaniu, dlatego rynek zdobywają techniki zwinne — Scrum, Kanban i XP. Już dawno udowodniły one swą skuteczność i są świadomie wybierane przy nowych projektach. Zastanawiasz się, czy możesz wprowadzić te techniki w Twojej organizacji? Szukasz skutecznego sposobu realizacji tego zadania? Na te i dziesiątki innych trudnych pytań odpowiada ta niezwykła książka!

Znajdziesz w niej liczne studia przypadków, przygotowane przez ekspertów z bogatym doświadczeniem w codziennej pracy nad zwinnymi projektami. W trakcie lektury poznasz pułapki, jakie na Ciebie czyhają, oraz dowiesz się, jak sprytnie je ominąć. Ponadto przekonasz się, jak wprowadzić Scruma do klasycznej organizacji lub projektu z ustalonym budżetem. Poznasz również takie problemy, w przypadku których Kanban sprawdzi się wyśmienicie. Zwróć także uwagę na rozdział poświęcony przejrzystości w organizacji — to ona leży u podstaw sukcesu zwinnych metodyk. Książka ta jest obowiązkową lekturą dla wszystkich osób interesujących się zarządzaniem projektami, mających ambicję lub obowiązek wprowadzenia zwinnych technik w swojej organizacji.

Dzięki tej książce:

  • poznasz ciekawe przypadki wykorzystania Scruma, Kanbana i XP
  • wybierzesz właściwy sposób zarządzania w startupie
  • poznasz podstawy Scruma, Kanbana i XP
  • wprowadzisz zwinne metodyki w Twojej organizacji

Zarządzaj zwinnie projektami!

Spis treści

Przedmowa (9)

1. Wstęp (13)

  • 1.1. Jak czytać tę książkę (13)
  • 1.2. Studia projektów (13)
  • 1.3. Dodatek (15)

2. Zwinny projekt to nie bułka z masłem (17)

  • 2.1. Pobudka (17)
  • 2.2. Zespół się formuje (18)
  • 2.3. Właściwe zlecenie (19)
  • 2.4. Od partyzantki do zwinności (20)
  • 2.5. Kompleks Scruma (21)
  • 2.6. Zwycięstwa i porażki (22)
  • 2.7. Planowanie Sprintu (część I) (23)
  • 2.8. Planowanie Sprintu (część II) (24)
  • 2.9. Codzienny Młyn (25)
  • 2.10. Sprint to prędkość względna (27)
  • 2.11. Planowanie wymiarowe (29)
  • 2.12. Przegląd Sprintu (29)
  • 2.13. Instrukcja pielęgnacji oczekiwań (30)
  • 2.14. Retrospekcja Sprintu (33)
  • 2.15. Metaretrospekcja (klasycznie: podsumowanie) (34)
  • 2.16. Zwinne wartości w projekcie (36)

3. Wprowadzanie Scruma u dostawcy usług internetowych - życie i praca Mistrza Młyna (37)

  • 3.1. Szerszy kontekst (37)
  • 3.2. Bliższe otoczenie (37)
  • 3.3. Dlaczego Scrum? (38)
  • 3.4. Cele wprowadzania Scruma (39)
  • 3.5. Sytuacja w chwili wymiany trenera (39)
  • 3.6. Planowanie Sprintu (40)
  • 3.7. Projektowanie (42)
  • 3.8. Stosunki społeczne (44)
  • 3.9. Mistrz Młyna (46)
  • 3.10. Narzędzia (48)
  • 3.11. Zarządzanie wieloma projektami (49)
  • 3.12. Podsumowanie (51)
  • 3.13. Zwinne wartości w projekcie (52)

4. Wprowadzanie Scruma w ImmobilienScout24 (53)

  • 4.1. Opis sytuacji (53)
  • 4.2. Wprowadzenie Scruma (54)
  • 4.3. Przegląd Sprintu (57)
  • 4.4. Scrum 2.0 (58)
  • 4.5. Kanban i spółka (60)
  • 4.6. Podsumowanie (61)
  • 4.7. Zwinne wartości w projekcie (62)

5. (Niemalże) zwinni w dużym przedsiębiorstwie (63)

  • 5.1. Klient (63)
  • 5.2. Sytuacja wyjściowa (64)
  • 5.3. Nowy model obsługi dostaw (65)
    • 5.3.1. Faza wstępna projektu (65)
    • 5.3.2. Przebieg projektu (66)
  • 5.4. Wprowadzanie zwinności (66)
  • 5.5. Usprawnienia (67)
  • 5.6. Trudności w nowym modelu obsługi dostaw (70)
  • 5.7. Doświadczenia zebrane w toku projektu (71)
    • 5.7.1. Doświadczenie: uzgodnienie celów cząstkowych z zarządem (71)
    • 5.7.2. Doświadczenie: umocowanie Właściciela Produktu (71)
    • 5.7.3. Doświadczenie: niska jakość spowalnia (72)
    • 5.7.4. Doświadczenie: radykalny kontra przyrostowy proces wprowadzania innowacji (73)
  • 5.8. Podsumowanie (74)
  • 5.9. Zwinne wartości w organizacji produktu (75)

6. Powrót na zwinny tor (od mikrozarządzania do Scruma) (77)

  • 6.1. Sytuacja wyjściowa (77)
  • 6.2. Misja (78)
  • 6.3. Właściwy projekt (78)
  • 6.4. Naprzód (79)
  • 6.5. Pierwsze spojrzenie (80)
  • 6.6. Analiza (82)
  • 6.7. Pierwszy Sprint (84)
  • 6.8. Szacowanie (84)
  • 6.9. Planowanie Sprintu (84)
  • 6.10. Codzienny Młyn (85)
  • 6.11. Przebieg Sprintu (85)
  • 6.12. Przegląd Sprintu (86)
  • 6.13. Retrospekcja Sprintu (86)
  • 6.14. Kilka tygodni później... (86)
  • 6.15. Kilka miesięcy później... (87)
  • 6.16. Podsumowanie (87)
  • 6.17. Zwinne wartości w projekcie (88)

7. Programowanie zwinne jako zasadniczy element przedsiębiorstwa (89)

  • 7.1. Gracze (89)
  • 7.2. Ekipa formuje się (89)
    • 7.2.1. Wizja: dokąd prowadzi droga? (90)
    • 7.2.2. Efekty spotkania (90)
  • 7.3. Przygotowania (92)
  • 7.4. Pierwsze tygodnie (92)
    • 7.4.1. Bomba w górę: powstanie zespołu (92)
    • 7.4.2. Przegląd i Retrospekcja Sprintu (93)
    • 7.4.3. Rezultaty Sprintu i szybkość pracy (94)
    • 7.4.4. Rutyna i przepływ (95)
    • 7.4.5. Otoczenie (95)
  • 7.5. Trudności (96)
  • 7.6. Ponad brzegiem talerza (98)
    • 7.6.1. Wymagania niefunkcjonalne (98)
    • 7.6.2. Zależność od czynników zewnętrznych i współpraca (99)
  • 7.7. Retrospekcja i podsumowanie (100)
  • 7.8. Zwinne wartości w projekcie (101)

8. Odnoszenie sukcesów w projektach o stałym budżecie (103)

  • 8.1. Przed rozpoczęciem projektu (103)
  • 8.2. Początek projektu (104)
    • 8.2.1. Role (104)
    • 8.2.2. Praca w zespole (104)
    • 8.2.3. Nadgodziny (105)
  • 8.3. Realizacja projektu (106)
    • 8.3.1. Problematyczne planowanie wersji dystrybucyjnych (106)
    • 8.3.2. Pokój (106)
    • 8.3.3. Podejście do problemów (106)
    • 8.3.4. Testy (107)
    • 8.3.5. Wersje dystrybucyjne (108)
    • 8.3.6. Dwóch nowych deweloperów (108)
  • 8.4. Zakończenie projektu (108)
  • 8.5. Zwinne wartości w projekcie (110)

9. Kanban - początek przygody dla administratorów systemu (111)

  • 9.1. Ziarno kanbana zostaje zasiane (111)
  • 9.2. Przygotowanie propozycji dla zespołu (113)
    • 9.2.1. A mówimy o tym zespole... (113)
    • 9.2.2. Wprowadzenie kanbana - czas rozdzielić role (113)
    • 9.2.3. Lista narzędzi (114)
    • 9.2.4. Plan spotkania z zespołem (114)
  • 9.3. Zaprezentowanie propozycji zespołowi (114)
  • 9.4. Startuje nowy zespół kanbanowy (118)
  • 9.5. Początki zespołu - podsumowanie (120)
  • 9.6. Nasze doświadczenia (120)
  • 9.7. Administratorzy pracują dalej jako zespół kanbanowy (132)
  • 9.8. Nasze doświadczenia (132)
  • 9.9. Podsumowanie (132)
  • 9.10. Otoczenie (132)
  • 9.11. Zwinne wartości w projekcie (133)

10. Zwinne mobile.de (135)

  • 10.1. Trochę historii (135)
  • 10.2. Początek - nagłe wprowadzenie Scruma (136)
    • 10.2.1. Nowe cele (137)
    • 10.2.2. Nowe rozwiązania - Scrum (137)
    • 10.2.3. Outsourcing, offshoring (137)
    • 10.2.4. Projekty strategiczne - biegi (138)
    • 10.2.5. Wprowadzanie Scruma pod okiem trenera (138)
    • 10.2.6. Proces i technika (139)
    • 10.2.7. Koordynacja (140)
    • 10.2.8. Role (141)
    • 10.2.9. Podsumowanie (141)
  • 10.3. Przecież jest jeszcze kanban (141)
  • 10.4. A co z wartościami? (144)
  • 10.5. Kanban portfelowy (144)
  • 10.6. Organizacja (146)
    • 10.6.1. Nowe cele (147)
    • 10.6.2. Procesy oparte na zaufaniu (147)
  • 10.7. Epilog (148)

11. Zwinność w start-upach internetowych (149)

  • 11.1. Uwagi ogólne (149)
  • 11.2. Typowa krzywa wzrostu start-upu (150)
  • 11.3. Jak uwolnić się od chaosu - zwinne tworzenie oprogramowania czy metoda wodospadowa (153)
  • 11.4. Podobieństwa między kulturą start-upu a kulturą zwinnego tworzenia oprogramowania (154)
  • 11.5. Nie ma tak lekko, czyli klasyczne problemy start-upów ze stosowaniem zwinnych praktyk (158)
  • 11.6. Jesteśmy zwinni - szesnaście godzin na dobę (158)
  • 11.7. Problem podwójnych funkcji (159)
  • 11.8. Scrum kontra kanban - kontra XP (161)
  • 11.9. Automatyczne testy i refaktoryzacja (163)
  • 11.10. Długość Sprintów (164)
  • 11.11. Wszystko naraz czy polityka małych kroków (165)
  • 11.12. Podsumowanie (165)

12. Przejrzystość (167)

  • 12.1. Źródłem przejrzystości jest informacja zwrotna (167)
  • 12.2. Wczesne rozwiązywanie problemów (168)
  • 12.3. Architektura ewolucyjna (170)
  • 12.4. Tempo prac rozwojowych (171)
  • 12.5. Informacje zwrotne od klientów (173)
  • 12.6. Zaufanie (174)
  • 12.7. Podsumowanie - skuteczne wdrażanie zwinnego modelu pracy (175)

13. Zwinność w it-agile - zasada wyciągania w sprzedaży i zarządzaniu (177)

  • 13.1. Zmianban (177)
  • 13.2. Doświadczenia (179)
  • 13.3. Kanban sprzedaży (181)

Źródła (187)

Autorzy (191)

Skorowidz (195)

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8846-3
Rozmiar pliku: 4,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: