Facebook - konwersja

Kalejdoskop 01/2022 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
1 stycznia 2022
5,00
500 pkt
punktów Virtualo

Kalejdoskop 01/2022 - ebook

TEMAT NUMERU: Wystawy przyszłości
We współczesnym świecie najważniejsze jest doświadczanie. Opiera się na nim komunikacja międzyludzka i uczestnictwo w kulturze. Teoretycy awangardy przewidzieli to już sto lat temu. Żeby muzea mogły dobrze wykonać swoją pracę, odbiorca nie może być biernym konsumentem, a musi stać się współtwórcą wystawy. Widz to nie tylko oko rejestrujące obrazy i komunikaty, to przede wszystkim ciało poruszające się w konkretnej przestrzeni. Muzeum musi stać się forum dyskusji i współdziałania, miejscem dla emocji i rozmaitych interpretacji.

Spis treści

14 Życzmy sobie. Feliton wierszowany Andrzeja Poniedzielskiego

16 Nowoczesne muzeum – czyli jakie? Zastanawia się Anna Nadolska-Styczyńska

23 Między zachwytem a oddźwiękiem. O tworzeniu współczesnych wystaw sztuki z Jarosławem Suchanem rozmawia Aleksandra Talaga-Nowacka

27 Dobre dzieło nie wystarczy. – Od czasów awangardy w wystawiennictwie nie wymyślono nic lepszego – pisze Aleksandra Talaga-Nowacka

30 Spotkania w trzecim wymiarze. Bogdan Sobieszek przedstawia eksperymenty narracyjne w technologii 3D

35 Wystaw się, a postaw się. Felieton Michała B. Jagiełło

36 Przede wszystkim doświadczać. O wystawie stałej „Kino Polonia” w Narodowym Centrum Kultury Filmowej w Łodzi pisze Bogdan Sobieszek

38 Ćwiczenie swobodnej wyobraźni. Wywiad Dawida Brykalskiego w trzecią rocznicę śmierci Ursuli K. LeGuin

41 Czas nieutracony. Mieczysław Kuźmicki pisze o „Dzienniku pandemicznym. Zapiskach Muzeum Miasta Zgierza z czasów zarazy”

42 Koszyk z grzybami. Felieton Łukasza Maciejewskiego

45 Muzyka ponad wykonawcą. Młody wiolonczelista Michał Balas w rozmowie z Magdaleną Sasin mówi o całkowitym oddaniu się nutom

48 Bransoletka dla Dorki. Agnieszka Szygendowska rozwiązuje zagadkę bransoletki, która powstała w łódzkim getcie

52 Szalony dzień. Magdaleny Sasin recenzja „Wesela Figara” w Teatrze Wielkim w Łodzi

54 Biała kolacja. Piotr Grobliński o spektaklu „Niepamięć” w Teatrze im. Jaracza w Łodzi

56 Całkiem inny „Kopciuszek”. Recenzja Mateusza Bugalskiego spektaklu w Teatrze Lalek Arlekin w Łodzi

58 Oczy szeroko otwarte. Aleksandra Talaga-Nowacka pisze o wystawie fotografii Jacka Koprowicza, Ryszarda Lenczewskiego i Zbigniewa Wichłacza „Fifty Years After” w Ośrodku Propagandy Sztuki w Łodzi

59 Cóż za nominacja! O komiksie obyczajowym „Koniec lipca” Marii Rostockiej pisze Piotr Kasiński

60 Strategie teatralnej iluzji (7): metoda Warlikowskiego. Analizuje Michał Rzepka

62 Świątynia sztuki. Templum – nowe miejsce na mapie kulturalnej miasta – przedstawia Piotr Grobliński

64 Kwiaty na drodze do UNESCO. Jak Spycimierz ze swoją tradycją układania kwietnych dywanów dostał się na listę dziedzictwa światowego, pisze Dawid Brykalski

68 Między Łodzią i Łaskiem. Andrzej Sznajder wspomina postać pisarza Eugeniusza Iwanickiego

70 Kalendarium

Kategoria: Fotografia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 12 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij