Facebook - konwersja
  • nowość

Kwartalnik Pedagogiczny 2024/3 (273) - ebook

Data wydania:
14 stycznia 2025
Format:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
16,70

Kwartalnik Pedagogiczny 2024/3 (273) - ebook

Tematy poruszane w numerze obejmują zarówno współczesne wyzwania edukacyjne, jak i nowe perspektywy w rozumieniu oraz praktykowaniu pedagogiki. W zeszycie znalazły się pogłębione analizy teoretyczne, wyniki badań empirycznych oraz praktyczne wskazówki dotyczące edukacji. Jednym z tematów jest analiza indywidualnych wyobrażeń o przyszłości studentek pedagogiki. Wyniki badań jakościowych odsłaniają aspiracje, obawy i dominujące wzorce myślenia młodych kobiet kształcących się na kierunkach pedagogicznych. Inny artykuł bada funkcje języka ojczystego (L1) w procesie nauczania języka angielskiego jako obcego (L2) w specyficznym kontekście edukacyjnym. Analiza oparta na doświadczeniach nauczycieli i studentów z irackiego Kurdystanu wskazuje na korzyści płynące z użycia L1 w nauce języka obcego, takie jak lepsze zrozumienie materiału, ujawnia też potencjalne ograniczenia. Autorka tekstu poświęconego zwrotowi kulturowemu w teorii literatury wskazuje na jego istotne implikacje dla praktyki edukacyjnej. Pokazuje, jak zastosowanie teorii literackich może wzbogacić współczesne nauczanie, umożliwiając głębsze zrozumienie tekstów literackich w ich szerokim kontekście kulturowym. W artykule poświęconym kooperatywom edukacyjnym w edukacji domowej opisano ich rolę w procesie socjalizacji dzieci, podkreślając, że edukacja domowa, często postrzegana jako ograniczająca kontakty społeczne, w rzeczywistości może sprzyjać budowaniu silnych więzi w społecznościach homeschoolerskich. Analiza obala stereotypy, ukazując znaczenie współpracy i wspólnoty w tym systemie edukacji. Ciekawą perspektywę wnosi również artykuł na temat dziecięcej zabawy jako formy twórczego uczestnictwa w kulturze. Autorzy analizują relacje między zabawą, kreatywnością a społecznym uczestnictwem dzieci, wskazując na kluczową rolę zabawy w kształtowaniu umiejętności społecznych i wyobraźni. W dziale recenzyjnym omówiono dwie istotne publikacje. Jedna z prezentowanych monografii dotyczy tematu zachowań ryzykownych młodzieży oraz strategii profilaktycznych, zwracając uwagę na znaczenie wsparcia edukacyjnego i medialnego w przeciwdziałaniu negatywnym zjawiskom. Druga poświęcona jest reformom edukacyjnym; poruszono w niej m.in. temat przestrzeni szkolnej jako elementu wspierającego proces kształcenia.

Topics covered in the issue range from contemporary educational challenges to new perspectives in understanding and practising pedagogy. The issue includes in-depth theoretical analyses, empirical research findings and practical guidance on education. One topic is the analysis of individual perceptions of the future of female education students. The results of a qualitative study reveal the aspirations, fears and dominant thinking patterns of young women studying education. Another article examines the functions of the mother tongue (L1) in the process of teaching English as a foreign language (L2) in a specific educational context. The analysis based on the experiences of teachers and students from Iraqi Kurdistan points to the benefits of using L1 in foreign language learning, such as better understanding of the material, it also reveals potential limitations. The author of the text on the cultural turn in literary theory points out its important implications for educational practice. She shows how the application of literary theory can enrich contemporary teaching by enabling a deeper understanding of literary texts in their broad cultural context. The article on homeschooling co-operatives describes their role in children's socialisation, highlighting that homeschooling, often seen as limiting social contact, can in fact foster strong bonds in homeschooling communities. The analysis dispels stereotypes, demonstrating the importance of collaboration and community in this education system. An article on children's play as a form of creative cultural participation also brings an interesting perspective. The authors analyse the relationship between play, creativity and children's social participation, pointing to the key role of play in the formation of social skills and imagination. Two relevant publications are discussed in the review section. One of the monographs presented deals with the topic of adolescent risk behaviours and prevention strategies, highlighting the importance of educational and media support in countering negative phenomena. The other is devoted to educational reforms; it addresses, among other things, the topic of school space as an element supporting the educational process.

Kategoria: Edukacja
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 5,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: