Facebook - konwersja

Magazyn Literacki Książki 4/2019 - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
Kwiecień 2019
Format:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
4,40

Magazyn Literacki Książki 4/2019 - ebook

W numerze:

Kingowiec – tylko jeden taki wariat
Moim pierwszym horrorem był „Manitou” Grahama Mastertona, przeczytany po kryjomu w wieku jedenastu lat. Na Stephena Kinga trafiłem trochę później, bo „Miasteczko Salem”, wydane przez Amber w 1991 roku, przeczytałem, mając trzynaście lat. Ta lektura spowodowała, że zacząłem szukać właśnie książek Kinga. Pierwszy autograf Stephena Kinga dostałem w prezencie od kolegi, pod koniec 2006 roku. Jest to podpisany
bookplate z brytyjskiej trasy promującej powieść „Historia Lisey” i jako pierwszy jest mi szczególnie bliski, dlatego stoi wyeksponowany na półce. Aktualnie mam około 40 autografów, głównie w wydaniach limitowanych. Może się to wydawać dużo, dodam jednak, że kolekcjonerzy z USA autografy liczą w setkach! – o swojej pasji kolekcjonerskiej w cyklu Prywatne Biblioteki opowiada Sebastian Kubańczyk

Nigeria literaturą płynąca
To nagrody i sukcesy finansowe w USA i Wielkiej Brytanii stały się nowymi wyznacznikami polskiego spojrzenia na światową literaturę. Miało to swoje plusy. W XXI wieku zmieniło się nastawienie tamtych środowisk do Afryki i tamtejszych pisarzy. Posługujący się językiem angielskim pisarze z Karaibów, Jamajki czy krajów afrykańskich zaczęli być nagradzani, modni i popularni. Wcześniej to stereotypy na temat szeroko pojmowanej kultury afrykańskiej dyktowały dyskusje o tym kontynencie. I nie wynikało to nawet z wciąż powszechnego rasizmu. A przynajmniej nie tylko z niego – o tym, czy warto znać literaturę tworzoną przez pisarzy krajów afrykańskich pisze Tomasz Gardziński

Literackie inspiracje
Intymna opowieść o Nedjeljce to fikcja, ale ulokowana w udokumentowanych i sprawdzonych ramach historycznych. W tym celu wybrałam się nawet do Splitu, do
Chorwacji, na miesięczny pobyt. Chciałam mieć możliwość poznania realiów przestrzeni, w której się urodziła, wzrastała i dojrzewała Nedjeljka zanim wyjechała
na Sycylię. To było pewnego rodzaju wyzwanie, chciałam podjąć temat już prawie zapomniany, przynajmniej na terytorium byłej Jugosławii: II wojna światowa, partyzantka, tworzenie nowego porządku społecznego, ideałów generacji wyrosłej w trakcie wojny. Oczywiście historię chciałam ująć z perspektywy postaci, z emocjonalnego i jednostkowego punktu widzenia Nedjeljki. W ten sposób chciałam dotrzeć do istoty odczuwania człowieka kryjącego o wiele głębsze warstwy niż te widziane na powierzchni – rozmowa Lilli Moroz-Grzelak z Lidiją Dimkovską, autorką książki „Non-Oui”


Książki miesiąca

  • „Roztrzaskane lustro. Upadek cywilizacji zachodniej” Wojciecha Roszkowskiego
  • „Prawie nic. Józef Czapski. Biografia malarza” Erica Karpelesa
  • „Hodowla” Katarzyny Ryrych
  • „Wojenne lalki Marysi” Małgorzaty J. Berwid

Proponujemy także:

 

  • Wydarzenia
  • Bestsellery z komentarzem Krzysztofa Masłonia
  • „Chicos de Varsovia”, czyli argentyńska opowieść nie tylko o Powstaniu Warszawskim
  • Podróż do korzeni – rozmowa z Aną Wajszczuk, autorką książki „Chicos de Varsovia”
  • Początek, środek i koniec, czyli wróćmy do Arystotelesa – felieton Małgorzaty Karoliny Piekarskiej
  • Wydawnicze perełki: „Maszyny Leonarda”
  • Historie i postaci mało znane – rozmowa z Krzysztofem Janem Drozdowskim
  • Ekran wspomnień – felieton Tomasza Zaperta
  • Spłycacz na płyciźnie – felieton Grzegorza Sowuli
  • Strategia białych plam: „Anioł w domu, mrówka w fabryce”
  • Prywatny fin de siècle: „O zmierzchu” Therese Bohman
  • Charyzma społecznika: „Lekki bagaż” Anny Cieplak
  • Lektury przy stole
  • Maria Kulik rekomenduje czytelnikom „Na pomoc, Patrycjo” Agnieszki Urbańskiej
  • Książka zaczyna się od okładki – książki dla dzieci poleca Anna Czarnowska-Łabędzka
  • Recenzje nowości wydawniczych
Kategoria: Literatura i kultura
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 12 MB

BESTSELLERY

Kategorie: