Prawo apteczne w praktyce nr 64 - ebook
Prawo apteczne w praktyce nr 64 - ebook
Reklama apteki jest dozwolona, ale podlega ścisłym regulacjom prawnym, które mają na celu ochronę zdrowia publicznego i zapobieganie wprowadzaniu konsumentów w błąd. Zgodnie z przepisami Prawa farmaceutycznego apteki mogą reklamować jedynie usługi, a nie same leki, ponieważ reklama leków skierowana do ogółu społeczeństwa jest zabroniona. Reklamy aptek muszą być rzetelne, nie mogą wprowadzać w błąd co do ich oferty oraz nie mogą sugerować, że apteka jest jedynym miejscem, w którym można kupić dany produkt. Ponadto reklamy nie mogą wykorzystywać wizerunku dzieci, osób chorych czy w jakikolwiek sposób wykorzystywać strachu lub poczucia zagrożenia zdrowia. W przypadku aptek internetowych obowiązują dodatkowe zasady, jak konieczność posiadania certyfikatu i spełniania wymogów dotyczących sprzedaży leków przez Internet. Naruszenie tych przepisów może skutkować sankcjami ze strony organów nadzorujących rynek farmaceutyczny
| Kategoria: | Popularnonaukowe |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| Rozmiar pliku: | 3,9 MB |