Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 10/2023 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
18 maja 2023
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 10/2023 - ebook

#10/2023

W numerze między innymi:

Nigel Kennedy: Szkoda czasu na maile – mówi słynny skrzypek w rozmowie okładkowej z Łucją Siedlik

Kim jesteś słuchaczu? Agnieszka Nowok-Zych pyta w instytucjach muzycznych o uczestników koncertów. Ziemowit Socha kreśli portret polskiego melomana, a Katarzyna Ryzel rozmawia z Alicją Cudną, jedną z najdłużej pracujących w Filharmonii Narodowej bileterek.

Relacje z festiwali: Dni Muzyki Nowej, Wszystkie Mazurki Świata, Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów, Jazz nad Odrą, licznych koncertów oraz spektakli: „Bastarda” w brukselskim Théâtre Royal de La Monnaie, „Tristan i Izolda” w Opera Vlaanderen w Antwerpii, „Wesoła wdówka” w Bydgoszczy, „We Will Rock You” w Teatrze Roma.

Recenzje dziesięciu albumów, m.in. bachowskiego nagrania Bruce’a Liu, nowej płyty Beatrice Rany, „From Ukraine, For Ukraine”, a także książek: „Zrozumieć muzykę” Rogera Scrutona, oraz „Dzieła muzyczne w muzeum wyobraźni” Lydii Goehr.

Dariusz Marciniszyn kreśli portret Michela Blocka, a Jan Topolski wspomina Giselę Gronemeyer.

Mateusz Rusowicz przesyła Muzyczną Pocztówkę z Krzeszowa.

Spis treści

STREFA RUCHU

Z życia melomana – kto i jak kocha muzykę – Agnieszka Nowok-Zych

Portret melomanów muzyki poważnej i szkic jego uzupełnień – Ziemowit Socha

Alicja Cudna: Nasi melomani czują się jak u siebie – Katarzyna Ryzel

 

RELACJE
Wściekłość i wrzask – Natalia Glinka-Hebel

Połączeni w Mazurkach – Katarzyna Ryzel

W poszukiwaniu przestrzeni – Olga Demeter

Jubileuszowy program – Małgorzata Komorowska

O czym tu pisać? – Maciej Krawiec

Absolutna władza reżysera – Jacek Kornak

Hipnotyzujące studium pożądania – Leszek Bernat

Wdówka po liftingu – Gabriela Ułanowska

Musical lepszy niż w Londynie – Jacek Marczyński

 

WYDAWNICTWA
Ma być miło – Mateusz Ciupka

Z organów na orkiestrę – Witold Paprocki

Płytoteka#: Konkursowy falstart – Dariusz Marciniszyn

Pianistyczne moratorium – Dariusz Marciniszyn

O jakiego Martinů walczyliśmy? – Łucja Siedlik

Oscylowanie w granicach poznania – Wioleta Żochowska

Estetyka czy archiwistyka – Łucja Siedlik

Zmienne, niewiadome – Piotr Tkacz-Bielewicz

Haskala i Moniuszko – Filip Lech

Podróż do kresu jazzu – Piotr Tkacz-Bielewicz

Słuchanie i nieposłuszeństwo – Paweł Siechowicz

Co się stało około roku 1800? – Krzysztof Bilica

 

ROZMOWA

Nigel Kennedy: Gra musi być warta swej ceny – Łucja Siedlik

SWOBODA RUCHU
Michel Block. Wizjoner o wielu obliczach – Dariusz Marciniszyn

Pożegnanie z Frau Musica Nova: Gisela Gronemeyer (1954–2023) – Jan Topolski


OD REDAKCJI
Głowa w filharmonii, nogi w operze? – Dominika Micał


FELIETON
Sztuka wielkich papug – Rafał Wawrzyńczyk


Z ARCHIWUM R
Słuchać jednym uchem – Katarzyna Ryzel


REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

Muzyczne pocztówki

Gadający Jeleń i Nowa Jerozolima na końcu świata – Mateusz Rusowicz

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 6,9 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij