Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 11/2023 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 czerwca 2023
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 11/2023 - ebook

W numerze między innymi:

Kto zaszczekał na Reksia? Muzyka w animacji. Maria Wilczek-Krupa pisze o polskich kompozytorach eksperymentujących w kinie rysunkowym. Jan Topolski pisze o kompozytorach współpracujących z twórcą animacji Kazimierzem Urbańskim, a z Agnieszką Tomicką, odpowiadającą za polskie wersje dźwiękowe wielu popularnych współczesnych animacji, rozmawia Magda Miśka-Jackowska.

Relacje ze spektakli: „Katia Kabanowa” w Opéra de Lyon, „Księżniczka czardasza” w Operze Bałtyckiej, „Messa da Requiem” w Theater St. Gallen, „Innocence” w Royal Opera House, „Beethoven i szkoła holenderska” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, podsumowanie Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari, recenzja filmu „Pianoforte”, a także festiwale: Millenium Docs Against Gravity i Spor w Aarhus.

Recenzje dziesięciu albumów, m.in. najnowszych nagrań Amandine Beyer, Erica Lu i Patricii Kopatchinskiej, a także książek: „Chopina” Jakuba Puchalskiego z serii Małych Monografii PWM oraz „Suzuki, The Man and His Dream to Teach the Children of the World” Eri Hotty.

Benjamin Vogel pisze o muzyce żydowskiej. Jakub Gucik o rozszerzonych technikach instrumentalnych i nowym podejściu do instrumentu w muzyce współczesnej. Marcin Abijski wyjaśnia, czym jest „Irmologion supraski”. Michał Bajer kontynuuje cykl „Łapanie za słowa”, a Paweł Bień „Słuchanie obrazów”.

Spis treści

STREFA RUCHU
Reksio z miłości do Aleksandra Skriabina – Maria Wilczek-Krupa

Między igraszkami a demonami. Markowski, Urbański i polskie animacje – Jan Topolski

Agnieszka Tomicka: Bajki z piosenką – Magda Miśka-Jackowska

RELACJE
Stosunki małżeńskie i akty nierządne – Jacek Marczyński

Konkursowy finał w Krakowie – Mateusz Borkowski

Pióra, cekiny i szpagaty – Aleksandra Andrearczyk

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie – Jacek Marczyński

Niewinność nie istnieje – Jacek Kornak

Czysta radość tańca – Katarzyna Gardzina

Piękni i bestia – Marcin Bogucki

O czym brzmią dokumenty? – Filip Lech

Pogłębione studia nad klasyką – Agata Pasińska

Nieszpory posoborowe – Magdalena Gajl

Tuba z innej planety – Iga Batog

WYDAWNICTWA
Suity ponowoczesne – Łucja Siedlik

Kalejdoskop wspomnień – Szymon Atys

Płytoteka#: Schubertowskie mistrzostwo – Dariusz Marciniszyn

Jak grać? – Łucja Siedlik

Korki z Hemsing – Łucja Siedlik

Lecz pamiętaj, naprawdę nie dzieje się nic... – Filip Lech

Muzyka lekko odciążona – Piotr Mika

Head over heels – Piotr Mika

Małe, ale śmiałe – Piotr Tkacz-Bielewicz

Tak rzadkie motywy – Ewelina Grygier

Teraz Chopin – Witold Paprocki

Suzuki – więcej niż metoda – Katarzyna Ryzel

SWOBODA RUCHU
Klezmerzy nie grali na katarynkach! – Benjamin Vogel

Wykonawstwo współczesne. Syntezator strunowy – Jakub Gucik

Na pograniczu kultur: Irmologion supraski 1598–1601 – Marcin Abijski

Łapanie za słowa: Przyszła noblistka w operze – Michał Bajer


OD REDAKCJI
Za duży na bajki – Krzysztof Stefański


FELIETON
Sztuka wielkich papug – Rafał Wawrzyńczyk


Z ARCHIWUM R
Muzyka (nie)zależna – Katarzyna Ryzel


REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

SŁUCHANIE OBRAZÓW

Czego słucha kolorysta – Paweł Bień

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 6,2 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij