Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 15-16/2025 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
31 lipca 2025
8,90
890 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 15-16/2025 - ebook

#15-16/2025

W nowym, podwójnym numerze między innymi:

„Waldorff podciął mi skrzydła” – mówi Piotr Paleczny w okładkowej rozmowie z Różą Światczyńską.

Muzyka, której nie ma. O odzyskiwaniu muzyki starożytnej pisze Stefan Hagel. O niepowstałych dziełach piszą nasi redaktorzy i współpracownicy. O muzyce utraconej w wyniku wojny i jej rekonstrukcjach pisze Katarzyna Naliwajek.

Relacje z festiwali: Baltic Opera Festival, AżTak, Chopin Festival Hamburg i NDI Sopot Classic oraz ze spektakli: „Głos potwora” na Malta Festival, „La finta semplice” w WOK, „Lash” w Deutsche Oper Berlin oraz recenzja filmu „Dziewczyna z Kolonii”.

W korespondencji zagranicznej Justyna Miguła pisze o muzyce Armenii.

Recenzje płyt, m.in. Chopinowskiego albumu Justina Taylora, „Alcesty” Lully’ego z Wersalu, nieznanych utworów Bizeta od Bru Zane czy nowego albumu Andsnesa, a także książek: 13 Ways of Looking at AI, Art & Music Jennifer Walshe oraz „Plim Plam Plum. Piosenki, wiersze i zabawy, wspierające kreatywny rozwój i integrację sensoryczną” Anny Kierkosz.

O obawach środowiska muzycznego przed sztuczną inteligencją piszą Mateusz Ciupka i Gosia Fraser.

Muzyczną Pocztówkę z Hamburga przesyła Krzysztof Stefański.

Ta publikacja spełnia wymagania dostępności zgodnie z dyrektywą EAA.

Spis treści

Od redakcji

Cud niepamięci – Michał Mendyk

Aktualności

Tysiąc chórów i sto orkiestr na początek – z Andrzejem Kosendiakiem rozmawia Piotr Mika

Przegląd wydarzeń – Opr. Maciej Kucharski

STREFA RUCHU: Muzyka, której nie ma

Muzyka starożytna w obliczu współczesnej technologii – Stefan Hagel

Jak wygląda muzyka, której nigdy nie usłyszymy? – Opr. Michał Mendyk

Muzyka utracona, muzyka zrekonstruowana – Katarzyna Naliwajek

Z Archiwum R: Veni in hortum meum – Opr. Katarzyna Ryzel

Relacje

Samotność w ciemnym lesie – Jacek Marczyński

Znaczone karty – //pio/tka/czy//

Naiwność po przeróbkach – Jacek Marczyński

Czujne oko Saunders – Wioleta Żochowska

Przestrzenie kontemplacji – Krzysztof Stefański

Dobry początek – Karolina Dąbek

Vera wkracza do historii – Maciej Kucharski

50 lat Nagrody Kolberga – Katarzyna Ryzel

Sopocki wszechświat dźwięków – Monika Partyk

Zagranica

Śpiew zamiast krzyku – Justyna Miguła

Wydawnictwa

Intymniejszego Chopina nie będzie – Mateusz Ciupka

Chodź, pomaluj mój świat – Bartosz Witkowski

Śpiewaj, śpiewaj i tańcz – Jacek Hawryluk

Bizet naprawdę nieznany – Mateusz Ciupka

Odczarować Liszta – Bartosz Witkowski

Piękny umysł – Łucja Siedlik

Zostawiliśmy okruchy na nadłamanym stole… – Witold Paprocki

Muzyka bez dziękczynienia – Wioleta Żochowska

W hołdzie mistrzyni – Ewelina Grygier

Z dużej chmury mały deszcz – Katarzyna Ryzel

SI pisała ten tekst – Iza Smelczyńska

Niesztuczna lekcja sztuki – Iza Smelczyńska, Wanda Smelczyńska-Błażejewska

Rozmowa

Staram się myśleć jak młodzi – z Piotrem Palecznym rozmawia Róża Światczyńska

Swoboda ruchu

Czy SI nas wszystkich zje? – Mateusz Ciupka, Gosia Fraser

Felieton

Silence for airports – Karolina Kolinek-Siechowicz

Rekomendacje

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

Muzyczne pocztówki

Czy fortepiany mają duszę? – Krzysztof Stefański

 

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 8,8 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij