Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 17/2022 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
25 sierpnia 2022
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 17/2022 - ebook

#17/2022

W numerze między innymi:

Olgierd Pisarenko – erudyta mimochodem. Niedawno zmarłego redaktora naczelnego „Ruchu” (w latach 2008-2013) wspominają: Kacper Miklaszewski, Krzysztof Knittel, Daniel Cichy, Karolina Kolinek-Siechowicz, Mieczysław Kominek, Krzysztof Bilica, Tadeusz Wielecki, Katarzyna Ryzel.

Nigun, kinnor, ugab. Tajemnice muzyki żydowskiej. O różnych jej aspektach piszą: Michał Jaczyński, Agnieszka Jeż, Maria Sławek i Jakub Stefek.

Relacje z Wakacyjnych Kursów Nowej Muzyki dla Wykonawców w Bydgoszczy, Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy, Musica Divina w Krakowie, a także ze spektakli: „Tristan i Izolda” oraz „Pierścień Nibelunga” w Bayreuth.

O muzyce w Albanii pisze Magdalena Tejchma.

Recenzje dziesięciu  albumów, m.in.: „Wohltemperierte Klavier” Bacha w wykonaniu Trevora Pinnocka, „Sopranisty” Samuela Mariño, „Akwarelle” Joanny Freszel i Bartłomieja Kominka, a także nut – zbioru „Gyermekeknek” z muzyką Béli Bartóka dla dzieci – oraz publikacji pokonferencyjnej „Muzyka Andrzeja Dobrowolskiego”.

Rafał Zalech pisze o tym, co 300-letnie skrzypce robią w nowej muzyce, Martyna Włodarczyk wspomina zmarłego Richarda Taruskina.

Ostatni odcinek „Historii z fotografii” Olgierda Pisarenki.

Spis treści

OLGIERD PISARENKO (1947–2022)

Wspominają: Kacper Miklaszewski, Krzysztof Knittel, Daniel Cichy, Karolina Kolinek-Siechowicz, Mieczysław Kominek, Krzysztof Bilica, Tadeusz Wielecki, Katarzyna Ryzel.

STREFA RUCHU

Skrzypce z witebskich dachów – Maria Sławek

Jakub Stefek: Ugab i Bach, czyli organy w synagodze – Filip Lech

Nowa szkoła żydowska w głównym nurcie dwudziestolecia międzywojennego – Michał Jaczyński

Kultury splecione w ludowej muzyce – Agnieszka Jeż

RELACJE

Uwspólnianie (nowo)muzycznej wrażliwości – Krzysztof Marciniak

Artystyczny opór Ukrainy – Jacek Marczyński

Ucieczka w piękno – Mateusz Ciupka

Lament i ukojenie – Dominika Micał

Pierścień wymaga oszlifowania – Jolanta Łada-Zielke

ZAGRANICA

Towarzyszu kompozytorze, prosimy o piosenkę – Magdalena Tejchma

WYDAWNICTWA

Wejść na wielką górę – Witold Paprocki

Operowe kłótnie i rywalizacje – Mateusz Borkowski

Queerowanie Mozarta – Bartosz Witkowski

Wokalne akwarele – Witold Paprocki

Płytoteka#: Iberia Isaaca Albéniza. Symfonia Goernera – Przemek Psikuta

Vivaldi po Vivaldim po Vivaldim – Filip Lech

Filmowy i nie filmowy koncert skrzypcowy – Łucja Siedlik

Powiślański spokój – Ewelina Grygier

Wyjątkowość powtarzalności – Piotr Tkacz-Bielewicz

Klasyka pedagogiczna w nowym wydaniu – Agnieszka Kopińska

Konstruktywista na rowerze spogląda na Alpy – Filip Lech

SWOBODA RUCHU

Co 300-letnie skrzypce robią w nowej muzyce? – Rafał Zalech

Człowiek z przyszłością. Człowiek z przeszłością – Martyna Włodarczyk

OD REDAKCJI

Cyt, iskierka zgasła – Dominika Micał

FELIETON
Czytanie muzyki – Magda Miśka-Jackowska

Z ARCHIWUM R

Ni pies, ni wydra (3) – Katarzyna Ryzel

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

HISTORIE Z FOTOGRAFII

O Fortuna! (2) – Olgierd Pisarenko

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 17 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij