Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 18/2022 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
8 września 2022
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 18/2022 - ebook

#18/2022

W numerze między innymi:

300 uczniów z Ukrainy w polskich szkołach muzycznych. O tym, jak przez stulecia, ale i w trakcie obecnego kryzysu radziła sobie ukraińska muzyka w dziedzinie powszechnego i profesjonalnego nauczania pisze Weronika Zinczenko. O poszukiwaniu normalności przez tamtejsze szkoły baletowe napisała Olga Stelmaszewska. Z kolei Witold Paprocki przyjrzał się, jak radzą sobie nauczyciele oraz adepci sztuki muzycznej, którzy schronili się w Polsce.

Relacje z Salzburger Festspiele, Forum Musicum we Wrocławiu, „Ireny” w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, „Pieśni żałobnych” na OFF Opera, a także koncertów w Szczecinie i Wrocławiu.

Recenzje dziewięciu albumów, m.in.: Mitsuko Uchidy, Cypriena Katsarisa czy Dereka Bailey’a, wydania nutowego „Reliefów” Andrzeja Krzanowskiego i książki „Historia muzyki dla dzieci” Mary Richards i Davida Schweitzera.

„Lęk zabija muzykowanie” – z Lilianną Krych rozmawia Izabela Smelczyńska.

Zofia Hołubowska pisze o nawykach słuchaczy w czasie pandemii, Oskar Łapeta kreśli portret Dimitrija Mitropoulosa, a Danuta Gwizdalanka zaprasza na kolejny odcinek cyklu „Tajne/Muzyczne”.

Paweł Bień w cyklu „Słuchanie obrazów” pisze o „Gitarzyście” Jean-Baptiste Greuze’a.

Spis treści

STREFA RUCHU

Z Ukrainy do polskiej szkoły muzycznej – Witold Paprocki

Edukacja muzyczna w Ukrainie – Weronika Zinczenko

Ukraińska szkoła baletowa – Olga Stelmaszewska

RELACJE

Kobiety, woda i polityka – Jacek Marczyński

Tragiczna historia daje nadzieję – Stefan Drajewski

Szepty i krzaki – Piotr Tkacz-Bielewicz

Trzy razy myślenie – Michał Bajer

Światy mordercy – Joanna Kołodziejska

Festiwal przyrodoleczniczy – Szymon Atys

Głośne granie w roku 2022 – Aleksandra Wróblewska

WYDAWNICTWA

Płytoteka#: „Diabelli” Beethovena Uchida vs Diabelli – Przemek Psikuta

Polki w Rzymie – Witold Paprocki

Bach pełen niespodzianek – Dariusz Marciniszyn

Liszt: mistyczny i pobożny – Mateusz Borkowski

Spokojnie, to tylko opowieści – Łucja Siedlik

Poete lunaire – Rafał Wawrzyńczyk

Muzyka wszechświata – Piotr Tkacz-Bielewicz

Święto spotkania z jungle – Filip Lech

Samotność irańskiej awangardy – Magdalena Tejchma

Akordeon według Krzanowskiego – Rafał Łuc

Historia zwrócona ku przyszłości – Joanna Bronisławska

ROZMOWA

Lilianna Krych: Lęk zabija muzykowanie – Izabela Smelczyńska

SWOBODA RUCHU

Muzyka pomocą w kryzysie? O nawykach słuchaczy w czasie pandemii – Zofia Hołubowska

Mitropoulos; dyrygent z powołania – Oskar Łapeta

Tajne/Muzyczne (5): Homo delator? Ostrożnie! – Danuta Gwizdalanka

OD REDAKCJI

Muzyka zamiast wojny – Michał Mendyk

FELIETON
Mówienie o muzyce w cieniu wojny – Krystian Lada

Z ARCHIWUM R

Życzliwość polsko-ukraińska – Katarzyna Ryzel

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

SŁUCHANIE OBRAZÓW

Ptaszek jakich mało – Paweł Bień

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 8,2 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij