Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 20/2023 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
5 października 2023
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 20/2023 - ebook

#20/2023

W numerze między innymi:

„Dyrygentura pochłonęła mnie absolutnie i wszystkie pozostałe aktywności podejmowałem po to, by poznać orkiestrę od wewnątrz”z – mówi w okładkowej rozmowie z Łucją Siedlik Yaroslav Shemet.

Dawna muzyka, dawne instrumenty dzisiaj – o tym, że bardzo ufamy opowieści o dawnych praktykach wykonawczych pisze w erudycyjnym eseju Karolina Kolinek-Siechowicz. Maciej Jabłoński dokonuje przeglądu zastosowań dawnych instrumentów w muzyce nowej, a z Thomasem Guthire, śpiewakiem i organizatorem życia muzycznego, rozmawia Dominika Micał.

Relacje z Festiwali: Wratislavia Cantans i Lucerne Summer Festival, II Międzynarodowego

Konkursu Muzycznego im. Karola Szymanowskiego, The Queen Sonja Singing Competition, licznych koncertów, filmu „Maestro” o Bernsteinie w reż. Bradleya Coopera, a także spektakli: „Toski” w Operze Lubelskiej oraz „Six” w Teatrze Syrena.

Recenzje 10 albumów, m.in. nowych nagrań muzyki Grażyny Bacewicz, Claudia Monteverdiego oraz romantycznych kompozytorek francuskich, a także wydania nutowego „Concerto per fisarmonica ed orchestra” Krzysztofa Pendereckiego w aranżacji Macieja Frąckiewicz oraz książki Anety I. Oborny „Efemerofity na ziemiach polskich. Śladem migracji instrumentów muzycznych”.

Iryna Tukowa pisze o symfoniach Borysa Latoszynskiego, a Magdalena Brodacka-Dwojak o muzycznych wątkach w twórczości niedawno zmarłego Milana Kundery.

Muzyczną pocztówkę z Białej Podlaskiej przesyła Piotr Mika

Spis treści

STREFA RUCHU

Przeszłość nie ma nic wspólnego z czasem – Karolina Kolinek-Siechowicz

Dawne instrumenty w nowej muzyce – Maciej Jabłoński

Thomas Guthrie: Zawsze będą historie do opowiadania – Dominika Micał

RELACJE

Anielskie głosy – Izabella Starzec

Kiedy ostatni raz byliśmy w raju? – Paweł Riess

Dzielenie Szymanowskiego na czworo – Agnieszka Nowok-Zych, Radosław Wieczorek

Słuchając się nawzajem – Marta Konieczna

Blachy próżności – Adriana Prodeus

Anioł Śmierci w Lublinie – Tomasz Pasternak

Sześć żon króla – Jacek Marczyński

Opera to biznes – Jacek Kornak

WYDAWNICTWA

Bomba z czadem – Piotr Mika

Momenty były… – Jacek Hawryluk

Filigranowość czy ekspresja? – Dariusz Marciniszyn

Zalew strumieni świetlnych – Piotr Mika

Zmysłowość poważna i kokieteryjna – Dominika Micał

Płytoteka#: Blaski i znoje rumuńskiego dzieciństwa – Łucja Siedlik

Warszawski IRCAM? – Wioleta Żochowska

Mieszanka wybuchowa – Maciej Krawiec

Przykazy króla Ayisoby – Katarzyna Ryzel

Instrumenty bez granic – Ewelina Grygier

Koncert, który nie zdążył się narodzić – Rafał Łuc

ROZMOWA

Yaroslav Shemet: Grać po coś więcej – Łucja Siedlik

SWOBODA RUCHU

W nutach i za nutami. Symfonie Borysa Latoszynskiego – Iryna Tukowa

Muzyczny testament Milana Kundery – Magdalena Brodacka-Dwojak

OD REDAKCJI

Opowiadaj! – Dominika Micał

FELIETON

Bas, święty bas – Rafał Wawrzyńczyk

Z ARCHIWUM R

Ogon peletonu? – Katarzyna Ryzel

REKOMENDACJE

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

MUUZYCZNE POCZTÓWKI

Biała Podlaska. Trębacz na łańcuchu – Piotr Mika

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 8,2 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij