Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 21/2025 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
23 października 2025
6,90
690 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 21/2025 - ebook

#21/2025


W nowym numerze między innymi:

Nowa muzyka: prześwity czy gra pozorów? O uprzedzeniach w środowisku muzyki współczesnej mówią jego przedstawiciele. O miejscu krytyka pisze Jan Topolski, a komentarz redakcyjny pisze Michał Mendyk.

Relacje z festiwali: Warszawska Jesień, Festiwalu im. Tadeusza Bairda, Szalone Dni Muzyki, Konkursu im. Tadeusza Wrońskiego, koncertów we Wrocławiu, w Toruniu i Katowicach, a także ze spektakli: „Titon et L’Aurore” w Polskiej Operze Królewskiej, „Tosca” w Teatrze Wielkim w Łodzi, „Jocasta’s Line” na Ultima Festival w Oslo oraz „Wyrok” w Teatrze Wielkim w Poznaniu.

W korespondencji zagranicznej Andrzej Kuchno pisze o muzyce słoweńskiej.

Recenzje płyt, m.in. Bachowskiego debiutu Alberta Cano Smita, klawesynowego debiutu Louise Acabo, różnych nagrań „Sonaty na skrzypce solo” Béli Bartóka, a także książki „Felicita! Psychobiografia Felicity Vestvali” Piotra Szaroty oraz nut „The Faber Music: Women Composers Piano Anthology”.

O pokonywaniu ograniczeń w odbiorze muzyki u osób z niepełnosprawnościami słuchu pisze Marcin Kostecki

Pocztówkę z domu Pavarottiego pod Modeną przesyła Magda Miśka-Jackowska.

Spis treści

OD REDAKCJI

Sztuka wątpienia – Michał Mendyk


AKTUALNOŚCI

List otwarty w sprawie organów w Filharmonii w Lublinie – Jerzy Kukla

Przegląd wydarzeń – Opr. Maciej Kucharski


STREFA RUCHU: Uprzedzenia w muzyce współczesnej

Czego nie wolno w nowej muzyce? – Iza Smelczyńska

Z Archiwum R: Zarzuty – Opr. Katarzyna Ryzel

Uprzedzam, że… – Jan Topolski

Po co ci muzyka, która cię nie zabije? – Michał Mendyk


RELACJE

Głodna Jesień – Karolina Dąbek

Intensywna obecność (w) dźwięku – Weronika Bielecka

Mali, mali / Duzi – Karolina, Paweł, Mikołaj, Jędrzej i Ida Siechowiczowie

Baird ludyczny i neoklasyczny – Wojciech Staniaszek

Stary/nowy Pleyel/McNulty – Gabriela Ułanowska

Choć na solo – Kornelia Radziszewska

Mieszane uczucia – Izabella Starzec

Jak brzmi miasto – Olga Borzyszkowska

Drobny hołd dla wielkiego mistrza – Małgorzata Heinrich

Spojrzenie w przeszłość – Adam Kujawa

Wszystkie odcienie miłości – Jacek Marczyński

Tosca z Zielonego Wzgórza – Tomasz Pasternak

Minimalizm intensywny – Wioleta Żochowska

Pozytywny „Wyrok” – Stefan Drajewski


ZAGRANICA

Kjer je pesem, tam je dom – Andrzej Kuchno


WYDAWNICTWA

Sztuka śpiewania fugi – Mateusz Ciupka

Szostakowicz przy fortepianie – Bartosz Witkowski

Barokowa Persja – Karolina Kolinek-Siechowicz

Jak i czy na pewno mistrz Chambonnières (nie) dotarł do Anglii? – Mateusz Ciupka

Arcydzieło wyzwolone z wibrata – Andrzej Kwieciński

Pieśni dla nikogo? – Witold Paprocki

Medytacja nad dekolonizacją – Wioleta Żochowska

Twarde serc naszych opoki – Piotr Mika

Przeciwko decybelowej ofensywie – Mateusz Sroczyński

Kontralt, Hamlet i queer – Bartosz Witkowski

W kobiecym kręgu – Adam Kośmieja


SWOBODA RUCHU

Poza barierę dźwięku – Marcin Kostecki


FELIETON

Socrealistyczny Duchnowski – Adam Suprynowicz


REKOMENDACJE

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

muzyczne pocztówki

Casa Pavarotti. W kolorze kurtyny – Magda Miśka-Jackowska

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 15 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij