Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 22/2023 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
2 listopada 2023
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 22/2023 - ebook

W numerze między innymi:

30 pytań do Marin Alsop, nowo wybranej dyrektorki artystycznej NOSPR Katowicach, zadaje w okładkowej rozmowie Agnieszka Nowok-Zych.

Wyrok na krytykę jeszcze nie zapadł. Piotr Mika zbiera głosy adeptów krytyki muzycznej, Krzysztof Stefański opracował dyskusję doświadczonych krytyków o funkcjonowaniu w tym zawodzie. Mateusz Ciupka rozmawia z Normanem Lebrechtem, historykiem i założycielem jednego z najpopularniejszych blogów muzycznych na świecie Slippedisc.

Relacje z festiwali: Organy Plus, Szymanowski/Polska/Świat, Auksodrone oraz koncertów w Warszawie, Katowicach, a także ze spektakli: „Ślepy tor” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Lohengrin” w Opéra Bastille, „Zeroth Law” w Deutsche Oper Berlin oraz „Łaskawość Tytusa” w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.

Recenzje piętnastu albumów, m.in.: przegląd płyt z muzyką Nino Roty, nowe nagrania sonat C.P.E. Bacha dokonane przez Rachel Podger i „Mity” Szymanowskiego w wykonaniu Sueye Park i Rolanda Pöntinena, a także książek: „Listy z Paryża 1839–1845. Nauczanie i otoczenie

Chopina w świetle korespondencji jego ulubionej uczennicy” w opracowaniu Uty Goebl-Streicher oraz „Operowe laboratorium” Anety Derkowskiej.

Katarzyna Kucia-Kuśmierska kreśli sylwetkę niedawno zmarłej Kaiji Saariaho, Karolina Dąbek pisze o metaforach w muzyce Györgya Ligetiego.

Nowy odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”

Spis treści

STREFA RUCHU

Odważne młodzieży chowanie – Piotr Mika

Kółko dyskusyjne nie wystarczy – opr. Krzysztof Stefański

Norman Lebrecht: Brak krytyki stworzy muzyczną pustynię – Mateusz Ciupka

RELACJE

Spójrz za siebie, ku przyszłości – Igor Torbicki

Nie ma ciszy po dźwięku – Paweł Siechowicz

Odważnie i heroicznie – Bartosz Witkowski

Festiwal urodzinowych jubileuszów – Joanna Szymańska

Muskuły prężone i rozprężone – Łucja Siedlik

Między Apollinem a Dionizosem – Michał Klubiński

Opuszczona stacyjka – Paweł Siechowicz

Wytatuowane skrzydła łabędzia – Jacek Marczyński

(Nie)ludzkie roboty – Piotr Tkacz-Bielewicz

Mozart, małpa i telewizor – Jacek Marczyński

WYDAWNICTWA

O co chodzi Nino Rocie? – Maria Wilczek-Krupa

W odwiedzinach u państwa Bachów – Witold Paprocki

Trzy instrumenty, dwoje solistów, jeden oddech – Karolina Kolinek-Siechowicz

Mity pełne życia – Szymon Atys

Płytoteka#: Gorący czwartek w Toledo – Jacek Hawryluk

Human after all – Piotr Mika

Smyczkowy atlas Pendereckiego – Wioleta Żochowska

Szalony, ale skryty – Piotr Tkacz-Bielewicz

Złota płyta – Ewelina Grygier

Friederike o Fryderyku – Maciej Kucharski

Głębia złożoności – Wioleta Żochowska

ROZMOWA

Marin Alsop: Nie dyryguj muzyką – bądź nią – Agnieszka Nowok-Zych

SWOBODA RUCHU

Kaija Saariaho. Od dotykania dźwięku do dotykania dźwiękiem – Katarzyna Kucia-Kuśmierska

Metafory Ligetiego – Karolina Dąbek

OD REDAKCJI

Krytyk na huśtawce – Dominika Micał

FELIETON

Ooostatni! – Bartek Chaciński, Jacek Hawryluk (HCH)

Z ARCHIWUM R

Krytyka vs recenzja (1) – Katarzyna Ryzel

REKOMENDACJE

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY

Kawaler des Grieux, czyli jak skrzyżowałem szpady z Janem Kiepurą – Opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 6,0 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij