Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 23/2022 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
17 listopada 2022
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 23/2022 - ebook

#23/2022

W numerze między innymi:

Muzyczna partyzantka przeciw Łukaszence – Igor Torbicki pisze o tym, jak reżim na Białorusi tłamsi muzyków i jak oni starają się mu przeciwstawić.

Powrót do tematu kanonów muzycznych. Rafał Ciesielski pisze o tym, że w sytuacji (postmodernistycznego) relatywizmu kanon jako idea może zyskać na znaczeniu, stając się jednym z narzędzi poszukiwania stałości i trwałości, a Piotr Tkacz-Bielewicz podejmuje dyskusję z poprzednimi wcześniejszymi głosami publikowanymi na naszych lamach.

Relacje z festiwali: NeoArte Syntezator Sztuki, Muzyka Wiary – Muzyka Pokoju, Śląska Jesień

Gitarowa, Barokowe Miraże, koncertów w Warszawie i Szczecinie oraz spektakli: „The Turn

of the Screw” w Polskiej Operze Królewskiej, „Parii” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Rusałki” w Théâtre du Capitole w Tuluzie i „Carmen” w Operze Wrocławskiej.

Recenzje jedenastu albumów, m.in.: kompletu symfonii Beethovena w wykonaniu Chamber Orchestra of Europe pod batutą Yannicka Nézet-Séguin, sześciu solowych suit wiolonczelowych Bacha w wykonaniu Giuliano Carmignoli, „Secret Love Letters” Lisy Batiashvili oraz książek: „Muzyka

na peryferiach uwagi” Sylwii Makomaskiej i „Mazurek Dąbrowskiego. Muzyczne narodziny hymnu” Macieja Gołąba.

Karolina Kolinek-Siechowicz kontynuuje cykl „Muzyka i łzy”, a Jan Topolski „Światy równoległe”.

Nowa muzyczna pocztówka, tym razem od Adama Suprynowicza.

Spis treści

STREFA RUCHU

Umarł kanon, niech żyje kanon! – Rafał Ciesielski

Układasz kanon? Robisz (to) źle! – Piotr Tkacz-Bielewicz

RELACJE

Otwierać uszy znaczy otwierać horyzonty – Małgorzata Kęsicka

Problemat na smyczki – Rafał Wawrzyńczyk

Dwie osobności – Michał Bajer

Gdy przemoc zabija przemoc – René Książek

Złota Śląska Jesień – Radosław Wieczorek

Mistrzowskie barokowe miraże – Witold Paprocki

Zło jest zaraźliwe – Jacek Marczyński

Elegancki Paria – Jacek Marczyński

Oniryczny świat wodny – Leszek Bernat

Ani jej ufaj, ani wierz – Joanna Kwapień

ZAGRANICA

Ukradli im głos – Igor Torbicki

WYDAWNICTWA

Żadna ziemska droga nie prowadzi do Graala – Krzysztof Stefański

Materia doskonała – Karolina Kolinek-Siechowicz

Retoryczne zwieńczenie – Bartosz Witkowski

Bajka z symfoniami – Witold Paprocki

Kyohei Sorita w Tokio – Dariusz Marciniszyn

Płytoteka#: To my beloved Bruckner – Przemek Psikuta

Porywy serca w kopercie – Łucja Siedlik

70-latek na polowaniu – Rafał Wawrzyńczyk

Więzienie długiego trwania – Filip Lech

Wsiąść do pociągu – Piotr Tkacz-Bielewicz

Manipulowanie muzyką – Wioleta Żochowska

Do źródeł hymnu – Witold Paprocki

SWOBODA RUCHU

Muzyka i łzy (3): Opłakiwanie mistrza – Karolina Kolinek-Siechowicz

Światy równoległe (14): Horațiu Rădulescu (1942–2007) – Jan Topolski

OD REDAKCJI

Od kanonów do wolności – Michał Mendyk

FELIETON
Na skórce od banana – Magda Miśka-Jackowska

Z ARCHIWUM R

Wyrastanie z kanonu – Katarzyna Ryzel

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

MUZYCZNA POCZTÓWKA

Pałac Potockich w Radzyniu Podlaskim – Adam Suprynowicz

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 5,3 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij