Ruch Muzyczny 24/2022 - ebook
Ruch Muzyczny 24/2022 - ebook
#24/2022
W numerze między innymi:
Nie wierzcie w dogmaty – radzi Daniel Stabrawa w okładkowej rozmowie z Mateuszem Borkowskim.
Krytyka zobowiązuje – kontynuujemy temat, oddając głos osobom z zewnątrz krytycznej bańki – specjalistce komunikacji językowej Katarzynie Osior-Szot oraz psycholożce Małgorzacie Sierszeńskiej-Leraczyk. Kuba Krzewiński kieruje kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną.
Relacje z festiwali: Jazz Jantar w Gdańsku, Joy & Devotion w Londynie, Weekend z Niepodległą w Zielonej Górze, Musica Privata w Łodzi, koncertów w Krakowie i Warszawie oraz spektakli: „Salome” w Paryżu, „Holender tułacz” w Hamburgu i „Stabat Mater” w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
Recenzje dwunastu albumów, m.in. „Fantazji” Telemanna na skrzypce solo w wykonaniu Małgorzaty Malke, „Winterreise” w wykonaniu Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały a także kompletu nagrań Carla Seemanna dla Deutsche Grammophon, rozmowa Magdaleny Tejchmy z Andrzejem Bieńkowskim, autorem książki „Trzymałem węża w garści” oraz recenzja zbioru „Hungarian Fiddle Tunes”, który ukazał się nakładem Schott Music.
Dominik Strycharski pisze o nieprostej historii współczesnego fletu prostego, Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl Tajne/Muzyczne.
Kolejna część cyklu Wiktor Brégy. Historia artysty.
Spis treści
STREFA RUCHU
Krytyk – istota pytająca – Katarzyna Osior-Szot
Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk: Konstruktywnie ganić, prawdziwie chwalić – Łucja Siedlik
Kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną – Kuba Krzewiński
RELACJE
Obchodzimy święto (jazzu) – Maciej Krawiec
Światło w listopadowym Londynie – Dominika Micał
Odwaga, dojrzałość i konsekwencja – Barbara Literska
Fuga melancholii – Karolina Kolinek-Siechowicz
Dekonstrukcje i tęsknoty – Karolina Dąbek
Nasłuchiwanie fal i pejzaży – Jan Topolski
Fotoplastykon współczesny – Jakub Strużyński
Impreza impro-dekady – Agnieszka Szynk
Salome tylko dla dorosłych – Leszek Bernat
Senta wyklęta – Jolanta Łada-Zielke
Tańczy Matka Bolejąca – Katarzyna Gardzina
WYDAWNICTWA
Andrzej Bieńkowski: W jaskini lwa – Magdalena Tejchma
Czego o węgierskiej muzyce się nie dowiemy – Łucja Siedlik
Z polską fantazją – Karolina Kolinek-Siechowicz
Opera galante – Witold Paprocki
Podróż między epokami – Witold Paprocki
Zapomniana prostota – Dariusz Marciniszyn
Subtelność i temperament w jednym – Dariusz Marciniszyn
Muzyka zupełnie niepoważna – Szymon Atys
Dwadzieścia spojrzeń… z dodatkami – Szymon Atys
Sezon na Rzewskiego – Filip Lech
Drogi i bezdroża Kalifornii – Paweł Siechowicz
Salsowe bractwo rekonstrukcyjne – Piotr Tkacz-Bielewicz
Kolejna pamiątka – Maciej Krawiec
ROZMOWA
Daniel Stabrawa: Każdym dźwiękiem trzeba coś przekazać – Mateusz Borkowski
SWOBODA RUCHU
Nieprosta historia współczesnego fletu prostego – Dominik Strycharski
Tajne/Muzyczne (7): Raporty czy Protokoły? – Danuta Gwizdalanka
OD REDAKCJI
Krytyka zobowiązuje – Daniel Cichy
FELIETON
Puryzm może nas wpuścić w maliny – Maria Wilczek-Krupa
Z ARCHIWUM R
Pieskie życie krytyka – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY
Córka źle strzeżona – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk
Kategoria: | Muzyka i film |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
Rozmiar pliku: | 6,4 MB |