Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 24/2022 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 grudnia 2022
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 24/2022 - ebook

 

#24/2022

W numerze między innymi:

Nie wierzcie w dogmaty – radzi Daniel Stabrawa w okładkowej rozmowie z Mateuszem Borkowskim.

Krytyka zobowiązuje – kontynuujemy temat, oddając głos osobom z zewnątrz krytycznej bańki – specjalistce komunikacji językowej Katarzynie Osior-Szot oraz psycholożce Małgorzacie Sierszeńskiej-Leraczyk. Kuba Krzewiński kieruje kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną.

Relacje z festiwali: Jazz Jantar w Gdańsku, Joy & Devotion w Londynie, Weekend z Niepodległą w Zielonej Górze, Musica Privata w Łodzi, koncertów w Krakowie i Warszawie oraz spektakli: „Salome” w Paryżu, „Holender tułacz” w Hamburgu i „Stabat Mater” w Teatrze Wielkim w Poznaniu.

Recenzje dwunastu albumów, m.in. „Fantazji” Telemanna na skrzypce solo w wykonaniu Małgorzaty Malke, „Winterreise” w wykonaniu Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały a także kompletu nagrań Carla Seemanna dla Deutsche Grammophon, rozmowa Magdaleny Tejchmy z Andrzejem Bieńkowskim, autorem książki „Trzymałem węża w garści” oraz recenzja zbioru „Hungarian Fiddle Tunes”, który ukazał się nakładem Schott Music.

Dominik Strycharski pisze o nieprostej historii współczesnego fletu prostego, Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl Tajne/Muzyczne.

Kolejna część cyklu Wiktor Brégy. Historia artysty.

Spis treści

STREFA RUCHU

Krytyk – istota pytająca – Katarzyna Osior-Szot

Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk: Konstruktywnie ganić, prawdziwie chwalić – Łucja Siedlik

Kilka próśb do osób zajmujących się krytyką muzyczną – Kuba Krzewiński

RELACJE

Obchodzimy święto (jazzu) – Maciej Krawiec

Światło w listopadowym Londynie – Dominika Micał

Odwaga, dojrzałość i konsekwencja – Barbara Literska

Fuga melancholii – Karolina Kolinek-Siechowicz

Dekonstrukcje i tęsknoty – Karolina Dąbek

Nasłuchiwanie fal i pejzaży – Jan Topolski

Fotoplastykon współczesny – Jakub Strużyński

Impreza impro-dekady – Agnieszka Szynk

Salome tylko dla dorosłych – Leszek Bernat

Senta wyklęta – Jolanta Łada-Zielke

Tańczy Matka Bolejąca – Katarzyna Gardzina

WYDAWNICTWA

Andrzej Bieńkowski: W jaskini lwa – Magdalena Tejchma

Czego o węgierskiej muzyce się nie dowiemy – Łucja Siedlik

Z polską fantazją – Karolina Kolinek-Siechowicz

Opera galante – Witold Paprocki

Podróż między epokami – Witold Paprocki

Zapomniana prostota – Dariusz Marciniszyn

Subtelność i temperament w jednym – Dariusz Marciniszyn

Muzyka zupełnie niepoważna – Szymon Atys

Dwadzieścia spojrzeń… z dodatkami – Szymon Atys

Sezon na Rzewskiego – Filip Lech

Drogi i bezdroża Kalifornii – Paweł Siechowicz

Salsowe bractwo rekonstrukcyjne – Piotr Tkacz-Bielewicz

Kolejna pamiątka – Maciej Krawiec

ROZMOWA

Daniel Stabrawa: Każdym dźwiękiem trzeba coś przekazać – Mateusz Borkowski

SWOBODA RUCHU

Nieprosta historia współczesnego fletu prostego – Dominik Strycharski

Tajne/Muzyczne (7): Raporty czy Protokoły? – Danuta Gwizdalanka

OD REDAKCJI

Krytyka zobowiązuje – Daniel Cichy

FELIETON
Puryzm może nas wpuścić w maliny – Maria Wilczek-Krupa

Z ARCHIWUM R

Pieskie życie krytyka – Katarzyna Ryzel

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY

Córka źle strzeżona – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 6,4 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij