Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 24/2024 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
28 listopada 2024
6,90
690 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 24/2024 - ebook

#24/2024

W nowym numerze między innymi:

„Mam dużo młodej energii” – przyznaje Elīna Garanča w okładkowej rozmowie z Jackiem Marczyńskim.

Na tropie muzycznych mitów. O muzycznej mitografii pisze Bartłomiej Gembicki, o mitach nowej muzyki Jan Topolski, a o muzykantach i magii Maciej Filipczuk.

Relacje z festiwali: Sacrum Profanum, Pianistycznego Festiwalu Rudolfa Firkušnego, koncertów w Opolu, Sopocie, Warszawie czy Krakowie oraz spektakli: „Bona” w Krakowie, „Luiza Miller” w Bytomiu, oraz „The Turn of the Screw” w Londynie.

W korespondencji zagranicznej Mateusz Ciupka pisze o muzyce czeskiej.

Recenzje płyt m.in.: rekonstrukcji „Passionsoratorium” Bacha, nagrania Brahmsa pod batutą Yannicka Nézet-Séguina, archiwalnych nagrań Komedy czy filmowych skarbów Korzyńskiego, a także książki: „Od prezentowania dzieł do tworzenia krytycznej wiedzy” Moniki Pasiecznik.

O wczesnej polifonii w ukraińskiej muzyce partesowej pisze Olha Szumilina, a o „Kantacie konoracyjnej” Alexander Grychtolik.

Nowy odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.

Spis treści

OD REDAKCJI

A jeśli to mit? – Dominika Micał

AKTUALNOŚCI

Od Fitelberga do Koryfeusza – z Joanną Natalią Ślusarczyk rozmawia Bartosz Witkowski

STREFA RUCHU: Muzyczna mitografia


Czas przeprosić słonie – Bartłomiej Gembicki

Jak wejść, wygrać i wyjść – Jan Topolski

Z Archiwum R: Mit(y) Szymanowskiego – Opr. Katarzyna Ryzel

Wesołek, guślarz, owczarz – Maciej Filipczuk


RELACJE

Pielęgnowanie wrażliwości – Krzysztof Stefański

Ja się tanga nie boję – Maria Wilczek-Krupa

Współczesność kontra tradycja w odświętnym wydaniu – Małgorzata Ślusarczyk

Pianistyczna aleja gwiazd nad Wełtawą – Mateusz Ciupka

Całokształt postrzegania – Małgorzata Heinrich

Frywolny Bartók – Natalia Glinka-Hebel

Zwrot ludowy czy exploitation? – Jan Topolski

Trzy portrety Bony – Dominika Micał

Trucizna dla Luizy – Jacek Marczyński

Boska Tosca – Anna Pęcherzewska-Hadrych

Duchy przeszłości – Dominika Micał

Nieoczywisty, mistyczny tryptyk – Leszek Bernat

WYDAWNICTWA

Bach mało prawdopodobny – Mateusz Ciupka

Wirtuoz wszechepok – Karolina Kolinek-Siechowicz

Brahms tu i teraz – Bartosz Witkowski

Innego końca świata nie będzie – Bartosz Witkowski

Hit Gershwina dobił do setki – Jacek Hawryluk

Poza granice amerykańskiego snu – Paweł Siechowicz

Podziały rytmiczne, które łączą – //pio/tka/czy//

Muzyczna unia ze Stwórcą – Katarzyna Ryzel

Bestia łagodna – Katarzyna Ryzel

Komeda krótkometrażowy – Katarzyna Ryzel

Na złość Platonowi – //pio/tka/czy//

Muzyka w pułapce kuratorstwa – Wioleta Żochowska

SWOBODA RUCHU

Wczesna polifonia w ukraińskiej muzyce partesowej pierwszej połowy XVII wieku – Olha Szumilina

Epizod z polsko-niemieckiej historii. „Kantata koronacyjna” Johanna Sebastiana Bacha – Alexander Grychtolik

FELIETON

Radom (czyt. Rejdom) – Rafał Wawrzyńczyk


REKOMENDACJE


Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja


Wiktor Brégy. Historia artysty

Bierdiajew, Gajewski, Brégy. Trzech muszkieterów powojennej Opery Krakowskiej – Opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 17 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij