Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 4/2024 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
29 lutego 2024
6,90
690 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 4/2024 - ebook

#4/2024

W nowym numerze między innymi:

Długie trwanie minimalizmu. O warunkach, w których ten nurt się tworzył pisze Izabela Smelczyńska, o związkach z muzyką filmową Mariusz Gradowski. Z pianistą Adamem Kośmieją rozmawia Igor Torbicki.

Relacje z festiwalu Łańcuch XXI, a także koncertów w Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Trójmieście czy Kielcach oraz ze spektakli: „Dalibor” w Brnie, „Halka” w Polskiej Operze Królewskiej, „Traviata” w Teatrze Wielkim w Łodzi, „Così fan tutte” w paryskim Théâtre du Châtelet oraz „The Handmaid’s Tale” w English National Opera.

Recenzje płyt, m.in. „Composites” Leszka Możdżera i Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, kolejnych odkryć Le Consort, nagrania opery Alka Nowaka, nagrań Konstantego Wileńskiego, a także książek: Małej Monografii Karłowicza oraz „Zarażonych dźwiękiem” Stanisława Trzcińskiego.

Pewność? A co to takiego? – z Vincentem Dumestrem rozmawia Jacek Hawryluk.

Nowe odcinki cykli: „Muzyka i łzy” Karoliny Kolinek-Siechowicz, „Łapanie za słowa” Michała Bajera oraz Słuchanie obrazów Pawła Bienia.

Spis treści

OD REDAKCJI

Czy Albert śni o Eurydyce? – Michał Mendyk

AKTUALNOŚCI

Poczuć się w Dwójce na miejscu – Agnieszka Szynk

Przegląd wydarzeń – opr. Mateusz Ciupka

STREFA RUCHU

Minimalizm odarty z dźwięków – Izabela Smelczyńska

Barwa, puls, medytacja – Mariusz Gradowski

Bunt i odpuszczenie – Igor Torbicki

Z Archiwum R: Co po Glassie? – opr. Katarzyna Ryzel

RELACJE

Epitafia, niedopowiedzenia i westchnienia – Marta Dziewianowska-Pachowska

Walka ducha z materią – Anna Woźniakowska

Popklasycyzm – Michał Bajer

Popłynął prąd – Agnieszka Szynk

Zapiski z kolonii dźwięków – Igor Torbicki

Kontemplowanie pauz i cisz – Małgorzata Kęsicka

Smutno – Piotr Mika

Grzecznie i grzesznie – Łukasz Kaczmarek

Pluszowy smok – Katarzyna Ryzel

Wolność ważniejsza niż życie – Paweł Binek

Holding Pomiana z Odrowążą – Jacek Marczyński
Violetta samotna nie tylko jesienią – Jacek Marczyński

Toksyczne związki Mozarta – Jacek Kornak

Offred zwycięska – Dominika Micał

WYDAWNICTWA

Właściwości kompozytów MACV – Paweł Siechowicz

Nieznane oblicza oboju – Karolina Kolinek-Siechowicz

Pani Filharmonika, czyli o tym, jak skrzypce porzuciły Włochy na rzecz Anglii – Karolina Kolinek-Siechowicz

Chopin jest nieprzekładalny – Mateusz Ciupka

Romantyczna dezintegracja – Przemek Psikuta

Favola triste – Katarzyna Ryzel

Lukrowana muzyka – Wioleta Żochowska

Pomruki uznania dla księcia jazzu – Paweł Siechowicz

Nie tylko kompozytor – Witold Paprocki

Wgląd w rynek – Katarzyna Ryzel

ROZMOWA

Pewność? A co to takiego? –  z Vincentem Dumestrem rozmawia Jacek Hawryluk

SWOBODA RUCHU

Jaccottet słucha Monteverdiego – Karolina Kolinek-Siechowicz

Łapanie za słowa: Opery na receptę – Michał Bajer

FELIETON

Kawałek Mławy w Hollywood – Magda Miśka-Jackowska


REKOMENDACJE

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

SŁUCHANIE OBRAZÓW

Linia malarza, czyli Respighi w Filharmonii Dolnośląskiej – Paweł Bień

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 18 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij