Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 4/2025 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
27 lutego 2025
6,90
690 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 4/2025 - ebook

#4/2025


W nowym numerze między innymi:

„Zawsze byłam nieustraszona” – mówi Bomsori Kim w okładkowej rozmowie z Łucją Siedlik

Komponowanie między Zachodem a (Globalnym) Południem. O twórcach z Południa i ich Stosunku do tradycji zachodniej pisze Michał Mendyk. O praktyce muzycznej w procesie dekolonizacji Johanes „Mo’ong” Santoso Pribadi.

Relacje: z festiwali Opera Rara i Łańcuch XII, Ogólnopolskiego Konkursu Chopinowskiego, koncertów w Katowicach i Łodzi oraz z premiery „Simona Boccanegry” w Operze Narodowej.

Recenzje płyt, m.in. przegląd nagrań Janusza Olejniczaka, Szadejko grający Arne’a u Świętego Jana, Chopin Awdiejewej po raz trzeci, komplet fortepianowych dzieł Ravela w wykonaniu Seong-Jina Cho, a także książek: „Kisielewski” Małgorzaty Gąsiorowskiej w serii Małych Monografii PWM oraz „Artysta, performer, żebrak” Eweliny Grygier w IS PAN.

O ścieżkach transkulturowości muzyki filmowej Ryūichiego Sakamoto pisze Maciej Krauze, a o muzycznych halucynacjach Marcin Kostecki.

Nowy odcinek cyklu Wydział Instrumentalny Beniamina Vogla.

 

Spis treści

Od Redakcji

Kto Wie, Czy Za Rogiem? – Krzysztof Stefański

 

Aktualności

Przygotowany na wszystko – z Mateuszem Dubielem rozmawia Monika Zając
Przegląd wydarzeń – Opr. Maciej Kucharski

 

Strefa ruchu: Globalne Południe
Trzy historie o komponowaniu tożsamości – Michał Mendyk

Dźwięk wyzwolony – Johanes „Mo’ong” Santoso Pribadi

Z Archiwum R: Trafne przewidywania – Opr. Katarzyna Ryzel


Relacje
Janusz Olejniczak – nie tylko wielki Chopinista – Dariusz Marciniszyn

Piękno modlitwy – Witold Paprocki

Organowy splendor – Witold Paprocki

Dawnych fletów czar – Witold Paprocki

Powrót bez sentymentu – Mateusz Ciupka

Ravelowska polaryzacja – Dariusz Marciniszyn

Dwie twarze Trzaski – Mateusz Sroczyński

Zagrajmy to jeszcze raz, Karlheinz – Krzysztof Kwiatkowski

Kisiel vs Kisielewski – Witold Paprocki

Od minnesängera do buskera – Katarzyna Ryzel

 

Rozmowa

Zawsze byłam nieustraszona – z Bomsori Kim rozmawia Łucja Siedlik

 

Swoboda ruchu

Ścieżki transkulturowości muzyki filmowej Ryūichiego Sakamoto – Maciej Krauze

Zdaje mi się, że słyszę… – Marcin Kostecki

 

Felieton
Napój morderczy – Rafał Wawrzyńczyk


Rekomendacje
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

Wydział Instrumentalny

 

 

Nowo odkryty fortepian Paderewskiego (prawdziwy!) – Beniamin Vogel

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 6,3 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij