Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny 8-9/2025 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
24 kwietnia 2025
8,90
890 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny 8-9/2025 - ebook

#8-9/2025


W nowym podwójnym numerze między innymi:

Syria – tysiącletnie tradycje muzyki. W dziale zagranica pisze Wassim Ibrahim.

Dyrektorzy instytucji kultury. Reportaż o dyrektorach przygotował Aleksander Przybylski. O dyrektorskich wątkach w operze pisze Michał Bajer. Konkursy na dyrektorskie stanowiska komentuje Jacek Marczyński.

Relacje z festiwali: Muzički biennale Zagreb, Festiwal Muzyki Jednogłosowej, MaerzMusik, Nowe Epifanie, z koncertów w Jeleniej Górze, Lublinie, Sopocie, Katowicach czy Poznaniu oraz ze spektakli: „Ariadna na Naxos” w Operze Narodowej, „Julietta” Martinů w Nicei, „Il trionfo del Tempo e del Disinganno” w POK, , „Agrippina” Händla w Zurychu, „Wicked” w Teatrze Muzycznym Roma.

Recenzje płyt, m.in. Minimalist Szymona Nehringa, Consonance Janusza Wawrowskiego, Kaprysów Paganiniego Maríi Dueñas, solowego albumu, który nagrała Elisabeth Leonskaja, a także książek: „Bez makijażu. Olga Pasiecznik w rozmowie z Agatą Kwiecińską” oraz „Śpiewacy eksportowi” Anny S. Dębowskiej.

„Nie można bronić się przed marzeniami” – mówi Maciej Skrzeczkowski w rozmowie z Mateuszem Ciupką.

O Ignacym Pleyelu pisze Jakub Kukla. Na nowy odcinek cyklu „Namiętność kolekcjonowania” zaprasza Tomasz Górny.

Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”

 

Spis treści

Od redakcji

Wyborcza kakofonia – Krzysztof Stefański

 

Aktualności

Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie – z Urszulą Kryger i Pawłem Cłapińskim rozmawia Piotr Mika
Przegląd wydarzeń – opr. Maciej Kucharski

 

Strefa ruchu: Dyrektorzy instytucji kultury

Zawód: dyrektor – Aleksander Przybylski

Z Archiwum R: Dyrektor-dyrygent – Opr. Katarzyna Ryzel

Łaskawość Dyrektorusa – Michał Bajer

Profesja wysokiego ryzyka – Jacek Marczyński


Relacje

Nawiązywanie więzi – Krzysztof Stefański

Od monodii po postmodernę – Andrzej Dorobek

Geometria sensów i odkryć – Jan Topolski

Pisać to pamiętać – Iga Batog

Ekonomia daru i kontemplacja melancholii – Karolina Kolinek-Siechowicz

Jazda z motylami – Joanna Kwapień

Radość przy pełnej sali – Barbara Żurakowska

Siły na zamiary? – Karol Furtak

„Jeśli muzyka jest pokarmem miłości…” – Witold Paprocki

Smyczki, fortepian i las – Ewa Palińska

Variation, que me veux-tu? – Bartłomiej Barwinek

Wielkopostny jubileusz – Paweł Binek

Fajerwerki na dziewiątą – Bartosz Kamiński

Agrypina i Poppea rządzą światem – Jerzy Stankiewicz

Oniryczny świat wyidealizowanej miłości – Leszek Bernat

Tryumf muzyki i wykonania – Karolina Kolinek-Siechowicz

Musicalowa grawitacja – Jacek Marczyński

 

Zagranica: Syria

Między historią a utratą tożsamości – Wassim Ibrahim

 

Wydawnictwa

Ryzykowne etykiety – Paweł Siechowicz

Como un diablo – Mateusz Ciupka

Garçon, chanson! – Dominika Micał

Skąd Bach? – Mateusz Ciupka

Każdy dźwięk na wagę złota – Bartosz Witkowski

Prawda jest harmonią – Piotr Mika

Bieguny Hillborga – Wioleta Żochowska

Wieje wiosna z Południa – Piotr Mika

Bogate instrumentarium – //pio/tka/czy//

Nowy świt opery? – //pio/tka/czy//

Głosy z Puszczy – Ewelina Grygier

Woń tabaki, szlachetny duch i mocna szminka – Łucja Siedlik

Gwiazdy z Polski – Witold Paprocki

 

Rozmowa

Nie można się bronić przed marzeniami – Mateusz Ciupka

 

SWwoboda ruchu

Presley z Dolnej Austrii – Jakub Kukla

Namiętność kolekcjonowania: Józef – Tomasz Górny

 

Felieton

Więcej Chopina, młodzież wytrzyma – Jacek Hawryluk, Bartek Chaciński (HCH)


Rekomendacje

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

Wiktor Brégy. Historia artysty

Straszny dwór w ujeżdżalni koni, czyli narodziny gdańskiego Studia Operowego – Opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 62 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij