Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny nr 1/2022 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
13 stycznia 2022
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny nr 1/2022 - ebook

#1/2022

W numerze między innymi:

Czego głusi nas uczą o muzyce? Michał Mendyk i Izabela Smelczyńska rozmawiają z Martą Abramczyk, Piotrem Baltynem i Adamem Stoyanovem – członkami prowadzonej przez Huberta

Zemlera Głuchej Orkiestry Perkusyjnej. Doświadczeniami pracy z niesłyszącymi

wykonawcami dzieli się w tym numerze kompozytor Piotr Klimek. Mateusz Borkowski kreśli portret słynnej głuchej perkusistki Evelyn Glennie.

Relacje z festiwali Actus Humanus, Art Mintaka, koncertów w Krakowie, Szczecinie i Katowicach oraz spektakli: „Wozzecka” w Théâtre du Capitole, „Czarodziejskiego fletu” w Polskiej Operze Królewskiej, „Wesela Figara” w Teatrze Wielkim w Łodzi.

Recenzje najnowszych albumów wytwórni Kairos, płyt z muzyką Rameau i Poniatowskiego, a także: „Ah vous dirai-je, Maman” Ewy Rzeteckiej-Niewiadomski, „Syrena” Aleksandra Nowaka do libretta Szczepana Twardocha, „Behzad Abdi: Hafez”, czyli klasyczna muzyka z Iranu, „24 to 24 Music Live at the Kitchen” Arthura Russela, „Anastenaria: Thracian Firewalking Ritual „Music”, „Consequences” Bartłomieja Dusia oraz książka „Święta tradycja, własny głos” Piotra Jagielskiego i elementarz dla młodych pianistów autorstwa Doroty Orczyk.

„Artystą zostajesz dlatego, że musisz” – z Danielem Barenboimem rozmawia Agnieszka Nowok-Zych

Wojciech Bernatowicz kreśli sylwetkę niedawno zmarłego Stephena Sondheima, Aleksander Wnuk opisuje tożsamość dzisiejszej perkusji, Zofia Hołubowska pisze o aplikacjach streamingowych i naszych zwyczajach słuchania muzyki.

Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”

Spis treści

STREFA RUCHU

Każdy Głuchy słyszy inaczej – Michał Mendyk, Izabela Smelczyńska

Poza dźwiękiem – Piotr Klimek

Niezłomna i nieustraszona – Mateusz Borkowski

RELACJE

Przeszłość i my – Igor Torbicki

Puls-wir-cykl – Magdalena Stochniol

Obrazki z transmisji – Marta Konieczna

Muzyczne raku – Michał Bajer

Oddech przed końcem – Joanna Zabłocka

W świecie koszmarnych urojeń – Leszek Bernat

Prosta droga do mądrości – Jacek Marczyński

Hiszpański byk w sypialni Hrabiego – Jacek Marczyński

WYDAWNICTWA

Ogólna teoria współczesności – Wioleta Żochowska

Nic, tylko Rameau – Jacek Hawryluk

Msza Poniatowskiego w pełnej krasie – Monika Partyk

Klawesyn dla dziecka – Witold Paprocki

Nie słuchaj Syreny – Łucja Siedlik

Operowe dylematy Hafiza – Mateusz Borkowski

Ja w klubie disco mogę robić wszystko – Filip Lech

Zakazany taniec – Filip Lech

Konsekwencje spotkania saksofonu z kwartetem – Witold Paprocki

Życie z jazzem – Maciej Krawiec

Spacerkiem do krainy dźwięków – Agnieszka Kopińska

ROZMOWA

Daniel Barenboim: Artystą zostajesz dlatego, że musisz – Agnieszka Nowok-Zych

SWOBODA RUCHU

Sunday on Broadway with Stephen – Wojciech Bernatowicz

Tożsamość dzisiejszej perkusji. Postperkusja – Aleksander Wnuk

Musica mobilis – soundtrack naszego życia? – Zofia Hołubowska

OD REDAKCJI

Happy deaf people – Krzysztof Stefański

FELIETON
Wiatr od Pacyfiku – Andrzej Babecki

Z ARCHIWUM R

Awangardowa perkusja – Katarzyna Ryzel

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY

Melpomena pod policyjnym nadzorem – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 22 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij