Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny nr 11/2021 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
4 czerwca 2021
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny nr 11/2021 - ebook

#11/2021

W numerze między innymi:

Czy ustawa o uprawnieniach artysty zawodowego to przewrót kopernikański? Z koordynatorem prac nad ustawą, dyrektorem NIFC Arturem Szklenerem rozmawia Mateusz Borkowski. O podobnych rozwiązaniach, funkcjonujących w innych krajach, pisze Anna Karpińska. Z kolei Jan Błaszczak wprowadza perspektywę osobistą, związaną z realnym wpływem zapisów ustawy na funkcjonowanie artystów we współczesnym świecie.

Relacje z 13 Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej Kody, Warszawskich Spotkań Muzycznych, Gdańskiego Festiwalu Muzycznego oraz wystawień oper Benjamina Brittena: Śmierci w Wenecji w Opéra national du Rhin i The Turn of the Screw w Théâtre Royal de La Monnaie.

Recenzje: boxu płytowego wydanego przez NIFC z utworami Fryderyka Chopina w wykonaniu Tatiany Shebanovej, albumów Andrisa Nelsonsa, Małych Instrumentów, Orkiestry Historycznej, Muzyki Zakorzenionej, Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów, „Broken Shadows”, „Fado” Tria Bastarda oraz książki „Intermission. Reflections on a Year of Upheaval”, wydanej przez festiwal Unsound.

„Kocham ten rodzaj żywiołu, jakim jest produkcja w nieznanym teatrze, z nowymi partnerami. Gdy trzeba zaryzykować, czuję się bardziej kreatywna” – przyznaje sopranistka Aleksandra Olczyk w rozmowie z Jackiem Marczyńskim.

Jan Topolski w kolejnej odsłonie „Światów równoległych” kreśli sylwetkę reprezentantki radzieckiej awangardy, skrzypaczki i kompozytorki Walentyny Gonczarowej, a Justyna Rudnicka pisze o Listach Lii Rotbaum do Kazimierza Wiłkomirskiego.

Druga część opowieści Olgierda Pisarenki o tajemniczym stradivariusie podarowanym przez Josepha Goebbelsa japońskiej skrzypaczce Nejiko Suwa.

Spis treści

STREFA RUCHU

Artur Szklener: Większość artystów istnieje poza systemem – Mateusz Borkowski

Jak to działa w innych krajach? Ubezpieczenia społeczne artystów – Anna Karpińska

Dylemat – Jan Błaszczak

 

RELACJE

Warianty nakładają się na siebie – Krzysztof Stefański, Adam Suprynowicz

Krok w przód, krok wstecz – Karolina Dąbek

Z fortepianem w roli głównej – Ewa Palińska

Precyzyjny spektakl bez duszy – Jacek Marczyński

 

WYDAWNICTWA

Usłyszałem Chopina – Andrzej Sułek

Reżyser nienazwanych nastrojów – Marcin Majchrowski

Bacewicz do odkrycia – Agata Kwiecińska

Wibrujące figury – Wioleta Żochowska

Kiedy historia wyklucza – Marta Januszkiewicz

Sinfonia buffa – Witold Paprocki

Tradycja łącząca pokolenia – Ewelina Grygier

Texas Jazz – Przemek Psikuta

Bastarda po portugalsku – Katarzyna Ryzel

Kronika niezapowiedzianych wstrząsów – Piotr Tkacz

 

ROZMOWA

Aleksandra Olczyk: Śpiew jest rodzajem służby – Jacek Marczyński

 

SWOBODA RUCHU

Światy równoległe (8): Walentyna Gonczarowa (#1953) – Jan Topolski

„Mój drogi, kochany Maestro” Listy Lii Rotbaum do Kazimierza Wiłkomirskiego – Justyna Rudnicka

 

FELIETON

Jest spokojnie – Rafał Wawrzyńczyk

 

Z ARCHIWUM R

– Katarzyna Ryzel

 

HISTORIE Z FOTOGRAFII

Stradivarius od Goebbelsa (2) – Olgierd Pisarenko

 

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 24 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij