Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny nr 11/2022 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
2 czerwca 2022
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny nr 11/2022 - ebook

#11/2022

W numerze między innymi:

Czy i jak śpiewać operę po polsku? W kontekście odbywającego się w Warszawie Konkursu Moniuszkowskiego Małgorzata Komorowska zastanawia się nad tym, czy istnieje polska szkoła wokalna. Jacek Marczyński rozmawia z Danutą Bernolak o polskich śpiewakach za granicą. Tomasz Pasternak stawia zasłużony pomnik coachom wokalnym – cichym bohaterom niejednego wybitnego spektaklu.

Relacje z festiwali: Kody w Lublinie, Wittener Tage für neue Kammermusik, Nowa Tradycja w Warszawie oraz spektakli: „Król Roger” w Szczecinie, „Tannhäuser” w Hamburgu i „De Bekeerlinge” w Antwerpii.

W korespondencji zagranicznej Ostap Manulak pisze o współczesnej muzyce ukraińskiej.

Rozmowa z Jerzym Artyszem – fragment opublikowanego przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne wywiadu-rzeki Aleksandra Laskowskiego i Sylwii Wachowskiej.

Sylwetka Nateli Swanidze, czyli nowy odcinek cyklu Jana Topolskiego „Światy równoległe”.

Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.

Spis treści

STREFA RUCHU

Głosów pięknych u nas pod dostatkiem – Małgorzata Komorowska

Danuta Bernolak: Wyszłam z dobrej szkoły – Jacek Marczyński

Za każdym śpiewakiem stoi pianista – Tomasz Pasternak

RELACJE

Dobre spotkania – Adam Suprynowicz

Neosonoryzm i ekologia – Tomasz Biernacki

Tradycja na bogato – Katarzyna Ryzel

Mahler kameralny i liryczny – Jan Topolski

Złowieszczy uśmiech Pasterza – Jacek Marczyński

Tarzan-häuser dostąpił zbawienia – Jolanta Łada-Zielke

Religijne nawrócenie rodzi tragedię – Jacek Marczyński

ZAGRANICA

Współczesna muzyka ukraińska jako wieszcz kolektywny? – Ostap Manulak

WYDAWNICTWA

Płytoteka#: Schumann na fortepian. Reine Gianoli – wielowymiarowe mistrzostwo – Dariusz Marciniszyn

Nie oceniaj po okładce – Mateusz Borkowski

Pomnik Krzanowskiego odsłonięty – Piotr Mika

Damoiselle z mufką – Łucja Siedlik

Czarno na białym – Wioleta Żochowska

Nasłuchując wspólnoty – Piotr Tkacz

Dziedzictwo Walerii – Katarzyna Ryzel

Bardzo Bliski Wschód – Tomasz Gregorczyk

W obliczu majestatu – Bartosz Żurawiecki

Niespodziewane znalezisko, czyli habent sua fata libelli ­– Krzysztof Bilica

SWOBODA RUCHU

Jerzy Artysz: Podglądanie nie ma ni wspólnego z teatrem – Aleksander Laskowski, Sylwia Wachowska

Światy równoległe (13): Natela Swanidze (1926–2017) – Jan Topolski

OD REDAKCJI

Opera jak pomnik – Michał Mendyk

FELIETON
Nieprawdopodobne? – Magda Miśka-Jackowska

Z ARCHIWUM R

Polsko-ukraińskie spotkanie – Katarzyna Ryzel

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY

Tylko do tego jesteś mi potrzebny – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 9,1 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij