Facebook - konwersja

Ruch Muzyczny nr 13/2022 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
30 czerwca 2022
5,90
590 pkt
punktów Virtualo

Ruch Muzyczny nr 13/2022 - ebook

#13/2022

W numerze między innymi:

Między kobietą a mężczyzną – fenomen operowych kastratów. Pisze o nich Anna Markuszewska.

Przyglądamy się programowaniu i dramaturgii koncertów w polskich instytucjach kultury. Krzysztof Stefański szuka odpowiedzi na pytanie „Jak zaprogramować dobry koncert?”. O społecznej roli programów koncertowych i festiwalowych mówi Jan Tomasz Adamus w rozmowie z Mateuszem Ciupką.

Podsumowanie 11 Konkursu Moniuszkowskiego. Przegląd koncertów w polskich filharmoniach, m.in. w Sopocie, Katowicach, Szczecinie, Gdańsku, Łodzi, Toruniu, Koszalinie, Jeleniej Górze. Relacje z festiwali w Łańcucie i Leo Festival we Wrocławiu, a także ze spektakli: „Alicji w krainie czarów” w Bydgoszczy i „Tryptyku baletowego” w Teatrze Wielkim w Łodzi.

O międzynarodowej karierze indonezyjskiego gamelanu Katarzyna Ryzel rozmawia z Dawidem Martinem i Krzysztofem Dziubą.

Recenzje dziewięciu albumów, m.in. najnowszej płyty Jakuba Józefa Orlińskiego, Avery Gagliano i kompletu nagrań archiwalnych Wilhelma Kempffa dla wytwórni Decca, a także podręcznika „The Mazzanti Method, Daily Exercises for Piccolo”.

Paweł Miczka pisze o zapomnianych instrumentach smyczkowych, a Danuta Gwizdalanka w cyklu „Tajne/Muzyczne” o pewnej pianistce, która wzięła na siebie rolę agentki kontrwywiadu.

Olgierd Pisarenko przygląda się iluminacji średniowiecznego „Codex buranus”, po który sięgnął Carl Orff.

Spis treści

STREFA RUCHU

Jak zaprogramować dobry koncert? – Krzysztof Stefański

Jan Tomasz Adamus: Wszyscy jesteśmy warci sztuki – Mateusz Ciupka

RELACJE

Dominacja zagranicznych sopranów – Tomasz Pasternak

Trzydzieści lat minęło – Jacek Marczyński
Między pandemią a solidarnością z Ukrainą – Ewa Palińska, Bartosz Maślanka, Michał Bajer, Igor Torbicki, Beata Gorecka

Łańcut (znów) melomanami stoi – Monika Partyk

Poruszenie – Filip Lech

Tożsamość w różnorodności – Joanna Kołodziejska

Alicja w krainie bez tańca – Katarzyna Gardzina

Nieoczywiste inspiracje baletowe – Jacek Marczyński

ZAGRANICA

Dawid Martin i Krzysztof Dziuba: Z sułtańskiego dworu na uniwersytety. Jak indonezyjski gamelan podbił świat – Katarzyna Ryzel

WYDAWNICTWA

Kontratenor w antologii pieśni – Witold Paprocki

Polski Telemann – Mateusz Borkowski

Rameau i Rossini – w jednym stali domu – Jacek Hawryluk

Jackpot dla fanów Kempffa – Dariusz Marciniszyn

Jałowy debiut – Dariusz Marciniszyn
Sploty nieustannych rytmów – Piotr Tkacz

Klasyczny polski trans – Tomasz Gregorczyk

Ku światłu – Magdalena Tejchma

Ani rozmiar, ani technika – Ewa Liebchen

SWOBODA RUCHU

Frigidus et maleficatus. Kastraci ku chwale Boga i teatru – Aneta Markuszewska

Zapomniane instrumenty smyczkowe – Paweł Miczka

Tajne/Muzyczne (4): Od Maty Hari do Pani Twardowskiej – Danuta Gwizdalanka

OD REDAKCJI

Jak zaplanować dobry numer? – Krzysztof Stefański

FELIETON
Wolniej, wolniej, wolniej, mądrzej – Magda Miśka-Jackowska

Z ARCHIWUM R

Ni pies, ni wydra (2) – Katarzyna Ryzel

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

HISTORIE Z FOTOGRAFII

O Fortuna! – Olgierd Pisarenko

Kategoria: Muzyka i film
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 6,5 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij