Facebook - konwersja

WYSPA Kwartalnik Literacki - nr 4/2011 (20) - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
Grudzień 2011
Format:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
8,77

WYSPA Kwartalnik Literacki - nr 4/2011 (20) - ebook

WYSPA jest pismem poświęconym współczesnej literaturze polskiej i zagranicznej. Naszą ambicją jest tworzenie pisma ambitnego i inteligentnego, z nietuzinkowymi tekstami krytycznymi, żywo reagującego na wszelkie zmiany w literaturze i kulturze.

Prezentujemy różne gatunki literackie i różne style; publikujemy teksty prozatorskie i poetyckie, felietony, eseje krytyczne, wywiady z autorami, obszerne recenzje nowości wydawniczych. Stałe działy pisma to:
1. Nowe nazwiska, gdzie publikowani są autorzy przed debiutem książkowym
2. Galeria na "Wyspie" - dział poświęcony autorowi grafik, które ilustrują dany numer
3. Felietony, gdzie tematy literackie wybrzmiewają obok dyskusji, które dotyczą tematów społecznych i szeroko dyskutowanych
4. Recenzje nowości książkowych
5. Kronika informująca o najważniejszych wydarzeniach w świecie literackim i na rynku książki
6. Kronika regionalna poświęcona w całości lokalnym środowiskom twórczym, wydarzeniom na "prowincji" i tym informacjom, które są często pomijane nawet w tytułach kulturalnych
7. Cypel - dodatek alternatywny, poświęcony tematom kultury "niszowej".

Wokół pisma udało nam się zgromadzić doborowe grono autorów starszego i młodszego pokolenia, na łamach kwartalnika pojawili się m.in. Wiesław Myśliwski, Eustachy Rylski, Bohdan Zadura, Tomasz Różycki, Marek Nowakowski, Kazimierz Orłoś, Anna Piwkowska, Wacław Holewiński, Jacek Dehnel, Ignacy Karpowicz, Tadeusz Sobolewski, Adam Wiedemenn, a także felietoniści jak Jerzy Górzański, Piotr Wojciechowski czy Paweł Dunin-Wąsowicz.

Premierowy numer Wyspy ukazał się w marcu 2007 roku, pismo wydawane jest w cyklach 3-miesięcznych.

Spis treści

PROZA

Miljenko Jergović:

Męki pana Emanuela
Muzli
Peter Karpinsky:
Opowiadanie
Slobodan Novak, Usiądziemy
Danuta Cirlić-Straszyńska, Niech was diabli
Teresa Tomsia, Z szarego notatnika
Joanna Sendłak, Ona
Dariusz Szymanowski, Północ Północny Wschód
Andrzej W. Wodziński, Ostatni krok w chmurach

POEZJA

Jerzy Górzański:
Dedykacja
Escape
Poprawnościowo się rozgałęziać
Prezentacja wahadłowa
Po prośbie

Teresa Ferenc:
Psalm poranny
Telefon
Ciało wiersza
Dopisek do wiersza Bogdana Jaremina
„Zabierać, zostawiać”
Świt w szczecińskim klasztorze II

Aleksandra Słowik:
Czas się wyprowadzić zanim wszystko przejdzie
W marcu, ponieważ jest mniej okrutny niż kwiecień
Kłopot z tytułem, kiedy wszystko kwitnie
Podkreślone zapisy, początki słów,
które po zmroku zmieniają się w zwierzęta
Trzeci dzień miesiąca. Naprawdę pierwszy taki
Po równonocy dobrze jest
zsumować doświadczenia

Teresa Tomsia:
Muszelki, kamyki
Pożegnania, porównania

ESEJ

Monika Małkowska:
Niech sczezną krytycy!

Małgorzata Mostek:
Bezsilność języka – krytyka artystyczna
o Antonim Rząsie

Wojciech Kudyba:
Ziemskie pokarmy

Janusz Drzewucki:
Obca obecność Vasko Popy

WYWIAD

Janusz Majewski
Przyjemność pisania
Rozmawia Ewa Zdrojkowska

FELIETON

Jerzy Górzański:
Szablon w dłoń!

Piotr Wojciechowski:
Pisarz w kraju średniej wielkości

Karol Maliszewski:
Internet i poeta

Mirosław Bańko:
Proste, a więc prawdziwe

NOWE NAZWISKA

Łukasz Henel:
O tym, jak parobek Korporacjusz dętkę do roweru atomowego kupywał

GALERIA NA WYSPIE

Małgorzata Karolina Piekarska
Baśniowa wyspa

PERYSKOP

Piotr Dobrołęcki:
Z redakcyjnej poczty

Rafał Kur:
Literatura nie śpi. Tworzą się kolejne
międzynarodowe koalicje literackie

RECENZJE

Monika Bolach
Szukając rozgrzeszenia
Szczepan Kopyt, „Buch”
Marek Olszewski
Zgorzkniałe żale albo piosenki o tym,
że nie warto być miłym
Marta Podgórnik, „Rezydencja surykatek”
Karol Samsel
Przeciwko analgetykom
Jarosław Klejnocki, „W proch”
Marta Brzezińska
Człowiek patrzy w siebie
Piotr Wierzbicki, „Boski umysł.
Esej o tropieniu świata”
Magdalena Wojak
Sklejanie węża
Czesław Miłosz, Konstanty Jeleński,
„Korespondencja”
Andrzej Samborski
Ku pokrzepieniu serc
Katarzyna Krenz, „Królowa pszczół”
Ryszard Kołodziej
Próba rekonstrukcji
Magdalena Grzebałkowska, „Ksiądz Paradoks:
Biografia Jana Twardowskiego”
Maciej Duda
Maria i Konopnicka
Lena Magnone, „Maria Konopnicka.
Symptomy i lustra”
Piotr Pieńkosz
Eseistyczny Facebook
Marek Bieńczyk, „Książka twarzy”
Wojciech Kaliszewski
Jazz. Muzyka dzikusów i intelektualistów
Krystian Brodacki, „Historia jazzu w Polsce”

KRONIKA


KRONIKA REGIONALNA

NASI AUTORZY

CYPEL

Wojciech Kwapisiński:
Choroba i media. Krótkie studium odpowiedzialności
Piotr Wojdat:
Afro-renesans w Europie Zachodniej przełomu XX I XXI wieku

Wojciech Kwapisiński:

Daktari – This is the last song

I wrote about Jews vol. I .

Kategoria: Literatura i kultura
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Rozmiar pliku: 3,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: