- promocja
- W empik go
Emocjonalny (nie)ład w pracy - audiobook
Emocjonalny (nie)ład w pracy - audiobook
Praca emocjonalnie zaopiekowana
Nie jesteśmy ekspertami od emocji. Mamy problem z odczytywaniem ich u innych ludzi, nierzadko nie potrafimy nawet określić tego, co nam samym w duszy gra. To efekt tego, jak nas wychowano, spadku kulturowego, jaki odziedziczyliśmy. Także w pracy. W rezultacie zamiast partnerskich w wielu relacjach zawodowych panują niezdrowe układy podległości i dominacji. A my, choć podskórnie czujemy, że coś tu jest nie w porządku, i tak się na to godzimy, i znosimy atmosferę, która psuje nam krew i obrzydza życie.
Stop! Wcale nie musi tak być! Możemy się zmienić. Wszyscy, szefowe, szefowie, podwładne, podwładni, możemy uzdrowić relacje, jakie panują w naszych firmach, instytucjach i organizacjach. Jednak by tak się stało, nie wystarczą dobre chęci. Trzeba nam jeszcze solidnej dawki wiedzy o tym, jak jest, dlaczego tak jest i oczywiście jak może być. Potrzebne nam szerokie spojrzenie na emocje rządzące naszym życiem zawodowym. Takie, jakim dzieli się w swojej najnowszej książce Łada Drozda.
Łada Drozda skłania do zastanowienia się, jaki "ślad emocjonalny" pozostawiamy po sobie, szczególnie wśród osób, które spotykamy na drodze zawodowej, i podpowiada, jak sprawić, by był jak najlepszy, pełen życzliwych wspomnień i budujących refleksji, a nie bólu czy rozczarowania. To książka o emocjach i relacjach w życiu zawodowym, czyli o tym, co jest dla nas bardzo ważne, choć rzadko się do tego przyznajemy. Robi miejsce na emocje w biznesie. Bo nie ma biznesu bez emocji.
Marta Iwanowska-Polkowska, psycholożka, trenerka, coachyca, autorka książki Nażyć się. Jak zacząć nażywać się od dziś, pamiętać o tym jutro i już nigdy o sobie nie zapomnieć
Biznes wreszcie zdał sobie sprawę, że emocje wywołują zachowania, a te oznaczają zarówno to, co robimy, jak i to, kim się czujemy. Łada nie poszła na skróty. Pisze o realnym świecie, w którym naciska się na wyniki ... ale zapomina, że to ludzie je wypracowują. Cel jest ważny, jednak równie ważna jest droga, a droga to, poza intelektem i poznaniem, także emocje. Właśnie one odpowiadają za to, jakie myśli i zachowania prezentujemy. Autorka pokazuje emocje szeroko, jako coś, co społecznie istnieje, jest z nami cały czas. Nimi oddychamy. I by lepiej oddychać, warto sięgnąć po tę książkę ... uwrażliwi nas i nauczy dostrzegać subtelności, które Łada wydobyła na światło dzienne.
Dr Grzegorz Radłowski, doradca zarządów, ekonomista i socjolog, autor bestsellerowych książek dla biznesu
Kiedy uświadomimy sobie, że według statystyk mniej więcej połowę życia spędzamy w pracy, niezwykle istotne staje się pytanie, jaka kondycja emocjonalna nam wtedy towarzyszy i jak możemy o nią dbać, pracując w wymagających warunkach konsumpcyjnego i złożonego świata opartego na zarządzaniu przez pomnażanie. W tym kontekście odważne w swojej surowości i bezpośredniości rozpakowywanie wyzwań związanych z komunikacją, udzielaniem informacji zwrotnej i współczesnymi niedopasowaniami do norm wielkiego korporacyjnego świata jest równie potrzebne, jak ryzykowne. Dodatkowo podane językiem inkluzywnym. Z pewnością wytrąci ze strefy komfortu osoby, które nie są na to gotowe. I dobrze, bo zmiana zachodzi w dyskomforcie i niewygodzie.
Mania Kostrzewska, director DE&I and client partner Dentsu
Spis treści
Wstęp
I. Dlaczego zagadnienie emocji robi obecnie taką "karierę"
- Doszliśmy na "kraniec" świata
- Coś jest nie tak
- "Spotkanioza" i "mejloza"
II. Nasze emocjonalne ubóstwo
- Trening tłumienia emocji
- Nie umiemy "w emocje"
III. Przemoc emocjonalna w miejscu pracy
- "W białych rękawiczkach" lub bez pardonu
- Skutki przemocowego zarządzania
- Co siedzi w emocjonalnych zakamarkach mózgów szefów?
- Jestem kimś czy jestem nikim?
IV. "Emocjonalna", "przewrażliwiona", "przesadzasz!"
- Prztyczek w kobiecą (nie)solidarność
- Mężczyznom w pracy z kobietami bywa niewygodnie
V. "Niedopasowane i niedopasowani"?
- Wysoko wrażliwi
- Czy to ADHD?
- Spektrum autyzmu
- Synestezja
- Potrzeba nam więcej wiedzy
VI. Rozwój, czyli co?
- Potrzeby rozwojowe - co to właściwie jest?
- Kultura feedbacku
- Postawa w miejscu pracy - kwestia samooceny
- Sam_ma też odpowiadasz za swój rozwój
- Norma narzekania a atuty miejsca pracy
VII. Praca, w której jest fajnie - na czym oprzeć nadzieję?
- DEI: diversity - różnorodność; equity - równość; inclusion - włączanie
- Kultura organizacyjna w służbie jakości pracy
- ESG: environmental - środowisko; social - odpowiedzialność społeczna; governance - ład korporacyjny
- Sukcesje z sukcesem
Zakończenie
Bibliografia
Kategoria: | Biznesowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-1641-8 |
Rozmiar pliku: | 216 MB |