- promocja
- W empik go
Jak uczyć dzieci, by wykorzystywały w pełni swój potencjał? - audiobook
Jak uczyć dzieci, by wykorzystywały w pełni swój potencjał? - audiobook
Jak nauczać, aby pomóc uczniom w zrozumieniu nie tylko prostych, ale i zaawansowanych struktur, zasad i praktyk? Jak jeszcze możesz wesprzeć swoich podopiecznych, aby naukę traktowali nie jako przymus, ale by podchodzili do niej z zainteresowaniem, a nawet z fascynacją? Nauka to proces, w którym nauczyciel powinien być nie tylko źródłem wiedzy, ale i przewodnikiem ... aby uczniowie znaleźli w nim wsparcie i mieli pewność, że doprowadzi ich do miejsca, w którym chcieliby się znaleźć.
Ta książka powstała nie tylko w celu zapoznania nauczycieli z kilkoma modelami nauczania, ale przede wszystkim po to, aby podpowiedzieć im konkretne sposoby wsparcia uczniów. Zawiera sprawdzone wskazówki, jak wzbudzić u ucznia chęć nauki i sprawić, by wykazywał coraz większą chęć rozwoju i poszerzania swojej wiedzy. Jest przeznaczona dla tych nauczycieli, którym nie wystarcza już przekonanie, że w nauczaniu mogą bazować wyłącznie na zdobytej kiedyś wiedzy. Nauczanie wymaga ciągłego doskonalenia się, poznawania nowych metod i korzystania z innowacji. Oto przewodnik, który pomoże Ci kształtować uczniów głodnych wiedzy i pragnących osiągać coraz to ambitniejsze cele.
Dzięki tej książce:
- Poznasz modele pedagogiczne i sposoby ich zastosowania w praktyce
- Lepiej zrozumiesz rolę nauczyciela
- Przyswoisz ogólne zasady nauczania i edukacji
- Przekonasz się do koncepcji widocznego uczenia się
- Uświadomisz sobie, jaką rolę w nauczaniu odgrywa nastawienie ucznia
Niech nauka wzbudza ciekawość i fascynację!
Spis treści
Wprowadzenie
- Pięć modeli pedagogicznych
- Podejście konstruktywistyczne
- Podejście kooperatywne
- Podejście uczenia przez dociekanie
- Podejście integratywne
- Podejście refleksyjne
- Jak wykorzystywać opisane modele pedagogiczne?
Rozdział 1. Nastawienie nauczyciela
- Sześć cech dobrego nauczyciela
Rozdział 2. Ogólne zasady nauczania i edukacji
- Zasada Złotowłosej
- Taksonomia Heicka
- Obszar 1. Części składowe
- Obszar 2. Większa całość
- Obszar 3. Wzajemna zależność części składowych
- Obszar 4. Funkcja
- Obszar 5. Abstrakcja
- Obszar 6. "Ja"
- Klarowna komunikacja
- Etap 1. Wskaż i zdefiniuj
- Etap 2. Używaj przykładów, opisów, analogii i metafor
- Błędy logiczne i myślenie krytyczne
- Argumentum ad hominem
- Wznoszenie/atakowanie chochoła
- Pozorny dylemat
- Petitio principii, czyli błędne koło
- Błędy dotyczące przyczyn i skutków
Rozdział 3. Widoczne uczenie się
- Pozwól uczniom oceniać samych siebie
- Wykorzystuj moc metapoznania
- Mierz się z trudniejszymi zagadnieniami w pierwszej kolejności
- Wyznaczaj właściwy poziom trudności lekcji
- Pomagaj uczniom nawiązywać wzajemną łączność
Rozdział 4. Nastawienie ucznia
- Wytrwałość w nauce
- Produktywna porażka
- Nieocenianie
- Informacja zwrotna
Podsumowanie
- Wprowadzenie
- Rozdział 1. Nastawienie nauczyciela
- Rozdział 2. Ogólne zasady nauczania i edukacji
- Rozdział 3. Widoczne uczenie się
- Rozdział 4. Nastawienie ucznia
Kategoria: | Psychologiczne |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8707-2 |
Rozmiar pliku: | 223 MB |