- promocja
- W empik go
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone - audiobook
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie II rozszerzone - audiobook
Wszystko, co powinniście wiedzieć o motywowaniu i... jeszcze więcej
Jeśli jesteś menedżerem, pewnie choć raz spotkałeś się z taką opinią na temat Twojego zajęcia: "No to co w życiu robisz? Zarządzasz ludźmi? Aha, czyli tak naprawdę nic nie robisz, za to nieźle zarabiasz".
"Podły krwiopijco" - jest tam w domyśle. Tymczasem Ty, ja, autorzy tej książki, wszyscy menedżerowie i szefowie na świecie wiedzą, jak trudna jest to praca. Jak bardzo jest odpowiedzialna i... samotna.
W końcu im wyżej, tym mniejszy tłok. Rozglądasz się dookoła, gdy potrzebujesz konsultacji, porady, podpowiedzi, a wszędzie... pusto. Znikąd pomocy, tymczasem Tobie brakuje już pomysłów na to, jak motywować pracowników. Chętnie skorzystałbyś z jakiejś mądrej książki, ale większość to kalki żywcem przeniesione zza oceanu. W polskich realiach wskazówki w nich zawarte po prostu nie mają zastosowania.
STOP! Na szczęście także u nas nie brak świetnych menedżerów. Jeśli ma się odrobinę szczęścia, można spośród nich wyłuskać także doświadczonych szefów-mentorów, którzy chętnie podzielą się wiedzą. Ta książka to wielokrotnie sprawdzony w boju podręcznik motywowania pracowników. Jego lektura uzbroi Cię m.in. w trzynaście praktycznych zasad motywowania pozafinansowego, wiedzę na temat teorii motywowania oraz rzetelną charakterystykę polskiego pracownika. Dowiesz się też, jak do procesu motywowania wpleść grywalizację oraz w jaki sposób skutecznie zmotywować samego siebie. W sumie od tego właśnie powinieneś zacząć!
Spis treści
O autorach (11)
Wprowadzenie (13)
CZĘŚĆ I. PRAKTYKA MOTYWOWANIA
Rozdział 1. Trzynaście praktycznych zasad motywowania pozafinansowego (17)
- Zasada pierwsza: Motywowanie wymaga prawidłowej komunikacji (22)
- Siła informacji zwrotnej (26)
- Krytyka emocjonalna a krytyka rzeczowa - dwa przeciwieństwa (26)
- Po co krytykujemy? (27)
- Czego nie mówić - słowa, stwierdzenia zmieniające całość wypowiedzi (28)
- Kiedy szef dostaje "czerwoną kartkę", a kiedy pojawia się "zielone światło"? (33)
- Nie tylko suche fakty się liczą (35)
- Czy rzeczywiście szkoda czasu na przygotowanie się do przekazania krytyki? (36)
- Jak pracownicy karzą swoich... przełożonych? (37)
- Zasada druga: Motywowanie zacznij od siebie (39)
- Niespójne zachowania szefa (42)
- Grupy ryzyka utraconej motywacji (44)
- Pułapka zamrożonej konsekwencji (51)
- Za kulisami, czyli kiedy szef motywuje sam siebie (53)
- Zasada trzecia: Nie motywuj bez podania celu (91)
- Katedra w Barcelonie (91)
- Zrozumieć innych (92)
- Zrozumieć zadanie (93)
- Menedżer ds. motywacji - w sporcie i nowoczesnej organizacji (95)
- Zasada czwarta: Nieosiągalne cele demotywują (104)
- Nieśmiertelny SMART (104)
- Motywacja i stres - prawidłowa niepewność celu (105)
- SMART w wersji max (110)
- Zasada piąta: Wspólne określenie celu motywuje (113)
- Ustalenia wspólne i ustalenia zastrzeżone dla szefa (113)
- Motywacja a styl zarządzania (119)
- Zasada szósta: Nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb (121)
- Nie dla wszystkich to samo (123)
- Identyfikacja potrzeb całej firmy (130)
- Zasada siódma: Motywuj, umożliwiając rozwój (138)
- Motywowanie przez rozwój - delegowanie (140)
- Dlaczego nie delegujemy? (143)
- Motywowanie przez rozwój - szkolenia (144)
- Motywowanie przez rozwój - umożliwienie kształcenia poza firmą (155)
- Zasada ósma: Nie oczekuj, że motywacja trwa wiecznie (158)
- Niewdzięczni motywowani (160)
- Motywacja dzielona na mniejsze (164)
- Zasada dziewiąta: Motywuj, dostrzegając sukcesy (167)
- Siła "głasków" (172)
- Motywowanie w trudnych warunkach - pracownicy firm produkcyjnych (176)
- Zasada dziesiąta: Etyczne współzawodnictwo motywuje (182)
- Jak stworzyć zdrowe współzawodnictwo? (183)
- Od współzawodnictwa do szkodliwej rywalizacji (187)
- Grywalizacja. Jak ją wykorzystać do motywowania i nie narazić się na śmieszność (189)
- Zasada jedenasta: Elitarność motywuje (206)
- Specjalne przywileje i nagrody (206)
- Specjalne zadania i elitarność grupy (207)
- Zasada dwunasta: Przynależność do grupy motywuje (213)
- Grupy elitarne i atrakcyjni pracodawcy (215)
- Zasada trzynasta: Motywowanie wymaga dobrej atmosfery (221)
- Jak się zachowujemy w każdym ze "stanów Ja"? (224)
- Jak to wszystko wpływa na motywację? (231)
- Bezpieczna atmosfera (235)
Rozdział 2. Inne aspekty motywowania w praktyce (239)
- Nietypowe przykłady motywacji (241)
- Koty (241)
- Książki i muzyka dla najlepszych (241)
- Dyrektorzy serwują poczęstunek (241)
- Obiad na koszt szefa (242)
- Kącik rozmów (242)
- Galeria portretów (242)
- Szkolenia inne niż zwykle (242)
- Spotkanie z najwyższymi (242)
- Spełniamy marzenia (242)
- "Wyszalnia" (243)
- Chwalipięty (243)
- Zamiana ról (243)
- Dzień świętowania (243)
- Smakołyki (243)
- Moje ładne biurko (243)
- Ciasto własnego wyrobu (244)
- Zaoszczędzimy twój czas (244)
- "Kolekcja odzieży roboczej" (244)
- Pieniądze na usprawnienia firmy (244)
- Wizyta rodziny (244)
- Gdzie kończy się motywowanie, a zaczyna manipulowanie? (245)
- Techniki manipulacyjne wykorzystywane do pozornego motywowania (249)
- Najważniejsze kwestie motywowania finansowego (257)
- Zarobki podwładnych (257)
- Skutki złych rozwiązań (264)
CZĘŚĆ II. MOTYWACJA JAKO PROCES
Rozdział 3. Motywujące działanie organizacji (267)
CZĘŚĆ III. TEORIA MOTYWACJI
Rozdział 4. Najważniejsze teorie motywacji i ich zastosowanie w praktyce (285)
- Teorie motywacji (287)
- Historia motywacji (289)
- Teoria dwuczynnikowa (291)
- Teoria X i teoria Y (293)
- Teoria Davida McClellanda (295)
- Teoria oczekiwań (299)
- Teoria sprawiedliwości (302)
CZĘŚĆ IV CO MOTYWUJE POLSKICH PRACOWNIKÓW?
Rozdział 5. Badanie "Polska mapa motywacji" (307)
- Wnioski z pierwszej edycji - wiosna 2005 (311)
- Motywacja a zarobki (314)
- Motywacja a wiek (314)
- Motywacja a stanowisko pracy (315)
- Motywacja a płeć (315)
- Motywacja a wielkość organizacji (315)
- Wnioski z drugiej edycji - marzec - wrzesień 2008 (317)
Bibliografia (320)
Kategoria: | Biznesowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5795-2 |
Rozmiar pliku: | 1,1 GB |