- W empik go
Naucz mnie jak radzić sobie z emocjami, komunikować się, znaleźć przyjaciół - audiobook
Naucz mnie jak radzić sobie z emocjami, komunikować się, znaleźć przyjaciół - audiobook
Książka dla pedagogów, nauczycieli, rodziców
Umiejętności społeczne. To one pozwalają nam skutecznie komunikować się z innymi, rozpoznawać swoje emocje i dawać im wyraz. Dzięki nim radzimy sobie w sytuacjach konfliktowych, potrafimy asertywnie sformułować swoje zdanie, nie spalamy się emocjonalnie podczas rywalizacji. Umiejętności społeczne warto i należy rozwijać od najmłodszych lat. Pomóc w tym może zawarty w książce zestaw ćwiczeń przygotowanych przez psychologów praktyków, od lat prowadzących warsztaty dla dzieci. Zaproponowane scenariusze, które można zrealizować z dzieckiem w domu, w szkole i podczas zajęć online, zostały sprawdzone w praktyce w ramach kursów i treningów. Książka zawiera między innymi:
- 25 gotowych scenariuszy zajęć grupowych
- scenariusze przystosowane do prowadzenia zajęć online
- scenariusze zajęć indywidualnych
- zestawienia materiałów i pomocy potrzebnych do przeprowadzenia warsztatów
Scenariusze są skonstruowane tak, aby zajęcia w pełni angażowały wszystkich uczestników, co przyczynia się do lepszego zapamiętywania treści. Obejmują takie zagadnienia jak:
- rozpoznawanie emocji własnych i emocji innych ludzi
- odczytywanie intencji drugiej osoby
- asertywność
- budowanie poczucia własnej wartości
- radzenie sobie z ośmieszaniem, hejtem i ze złością
- bezpieczne poruszanie się w internecie
- koncentracja uwagi
Autorzy publikacji są związani z działającą od 2009 roku w Warszawie poradnią Przystań Psychologiczna oraz Fundacją Terapeutyczna (wcześniej Terapeutyczna Kawiarnia). W prowadzonych przez nich treningach umiejętności społecznych i warsztatach psychoedukacyjnych wzięło udział już ponad tysiąc uczestników.
O książce w mediach:
Charaktery.eu: Trening umiejętności społecznych – czy warto?
DDTVN: Jak pomóc dziecku radzić sobie z emocjami? "Najlepszą formą pracy nad nimi jest ich modelowanie"
Spis treści
- Zamiast wstępu
- Co znajdziesz w tej książce?
- Dla kogo jest ta książka?
- Po co ją napisaliśmy?
- Kim jesteśmy?
- Trochę teorii
- Proponowane tematy
- Metody prowadzenia zajęć rozwijających umiejętności społeczne
- Prowadzenie zajęć
- System motywacji
- Warto pamiętać!
- 1. Zajęcia integracyjne poznajmy się!
- Materiały i zasoby
- Zróżnicowany sposób przekazywania wiedzy
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 1 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 1 do zajęć on-line
- 2. Zajęcia przez internet zasady współpracy
- Materiały i zasoby
- Zróżnicowany sposób przekazywania wiedzy
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- 3. Komunikacja we współpracy
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 3 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 3 do zajęć on-line
- 4. Komunikacja werbalna a niewerbalna
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 4 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 4 do zajęć on-line
- 5. Kalejdoskop emocji
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 5 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 5 do zajęć on-line
- 6. Komunikat typu ja
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 6 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 6 do zajęć on-line
- 7. Granice przestrzeni osobistej
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 7 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 7 do zajęć on-line
- 8. Asertywność jak prezentować swoje zdanie?
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 8 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 8 do zajęć on-line
- 9. Dokuczanie czym jest i jak sobie z nim radzić?
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 9 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 9 do zajęć on-line
- 10. Konflikt? I co teraz?
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 10 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 10 do zajęć on-line
- 11. Dzieci w sieci korzystanie z internetu
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 11 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 11 do zajęć on-line
- 12. Poczucie własnej wartości czym jest i jak je budować?
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 12 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 12 do zajęć on-line
- 13. Rywalizacja we współpracy, czyli jak radzić sobie z przegrywaniem
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 13 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 13 do zajęć on-line
- 14. Magia przyjaźni
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 14 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 14 do zajęć on-line
- 15. Hejt w sieci jak sobie z nim radzić?
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 15 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 15 do zajęć on-line
- 16. Złość jak sobie z nią radzić?
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 16 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 16 do zajęć on-line
- 17. Jak dbać o wizerunek w sieci?
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- 18. W kręgu emocji
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 18 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 18 do zajęć on-line
- 19. Jak mówić, aby nas (u)słyszano, czyli zasada FUO
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 19 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 19 do zajęć on-line
- 20. Jak mówić, aby nas (u)słyszano, czyli zasada FUO ciąg dalszy
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 20 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 20 do zajęć on-line
- 21. Pomocna dłoń jak prosić o pomoc?
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 21 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 21 do zajęć on-line
- 22. Koncentracja uwagi i relaksacja praktyka
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 22 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 22 do zajęć on-line
- 23. Strach a lęk odważne SOS
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 23 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 23 do zajęć on-line
- 24. Inność może być piękna! czyli kilka słów o tolerancji
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 24 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 24 do zajęć on-line
- 25. Podsumowanie zajęć
- Materiały i zasoby
- Realizacja
- Kontekst nauczania
- Procedura
- Adaptacja scenariusza nr 25 do zajęć w diadzie
- Adaptacja scenariusza nr 25 do zajęć on-line
Kategoria: | Psychologiczne |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8621-1 |
Rozmiar pliku: | 469 MB |