Facebook - konwersja
  • promocja
  • Empik Go W empik go

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone - audiobook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 maja 2020
Czas:
5 godz. 42 min.
Format audiobooka:
MP3
Format MP3
słuchaj
na czytniku
słuchaj
na laptopie
słuchaj
na smartfonie
Format stosowany przy audiobookach. Jest to plik dźwiękowy (książka w wersji audio, czytana przez lektora), który można odsłuchać na urządzeniach posiadających głośnik, takich jak: smartfon, tablet, laptop czy czytnik.
słuchaj
na laptopie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość komputerów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim laptopie.
słuchaj
na czytniku
Spora część czytników poza możliwością odczytywania e-booków (plików EPUM, MOBI, PDF) posiada również możliwość odsłuchiwania audiobooków. Wystarczy, że zgrasz zakupiony plik w formacie .zip na komputer, rozpakujesz go, wgrasz na czytnik i... gotowe! Audiobooków możesz słuchać m.in. na czytnikach marki PocketBook oraz wszystkich innych, które posiadają wejście słuchawkowe.
słuchaj
na smartfonie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość smartfonów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim smartfonie.
LUB

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone - audiobook

Przy tworzeniu projektów informatycznych ludzie muszą umieć się dogadać. Brak wspólnej wizji, świadomości istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiędzy współpracującymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w środowisku Agile, gdzie ludzie ze świata biznesu i developerzy pracują razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje się niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejętności miękkie mają tam większe znaczenie niż umiejętności techniczne, które łatwiej zdobyć.

Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posługuje się prostym i zrozumiałym językiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematów z pogranicza psychologii i coachingu. Narzędzia, które czytelnik dostaje do ręki, można od razu wykorzystać w pracy.

Oprogramowanie szyte na miarę wyróżnia się spośród pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu - w miejsce proponowania kolejnych szablonów i metod. Nie jest to kolejne tłumaczenie z języka angielskiego, ani próba zastosowania amerykańskich technik w polskich realiach. Liczne przykłady zaczerpnięte prosto z życia pokazują, jakie błędy popełniamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. Gwarantuję, że niejeden raz uśmiechniesz się podczas czytania zapisów rozmów.

Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.

Krystian Kaczor, Agile Coach, trener, autor książki Scrum i nie tylko

Spis treści

Wstęp do wydania drugiego (9)

Wstęp do wydania pierwszego (11)

Rozdział 1. Między biznesem a IT (13)

  • Dla kogo jest ta książka? (14)
  • Ile zarządzania jest w zarządzaniu wymaganiami? (17)
  • Klient, który wie, czego chce (19)
  • Podsumowanie (22)

Rozdział 2. Co to znaczy "myśleć biznesowo"? (23)

  • Nonszalancja programistów (23)
  • Podsumowanie (29)

Rozdział 3. Wspólna wizja (31)

  • Czym jest wizja? (32)
  • Wizja a zakres systemu (33)
  • Formułowanie wizji (35)
  • Nazwa jest ważna (36)
  • Wizja jest współdzielona albo nie ma jej wcale (39)
  • Kiedy wizja bywa niebezpieczna? (42)
  • Podsumowanie (43)

Rozdział 4. Rozpoznanie procesu biznesowego (45)

  • Proces biznesowy, czyli co się dzieje u klienta (47)
  • Podsumowanie (51)

Rozdział 5. Sztuka zadawania pytań (53)

  • Kto prowadzi konwersację? (53)
  • Co to znaczy patrzeć z perspektywy klienta? (54)
  • Świadomość słownictwa w trakcie konwersacji (58)
  • Podsumowanie (61)

Rozdział 6. Odkrywanie potrzeb (63)

  • Czym jest potrzeba? (64)
  • Podsumowanie (89)

Rozdział 7. Sztuka konwersacji z klientem (91)

  • Podstawowa struktura konwersacji (92)
  • Konkretyzowanie wymagań (97)
  • Uogólnianie wymagań (132)
  • Radzenie sobie z impasem w trakcie konwersacji (144)
  • Proponowanie alternatywnych rozwiązań (149)
  • Podsumowanie (152)

Rozdział 8. Pytania trafiające w samo sedno (153)

  • Bufor bezużytecznych odpowiedzi (153)
  • Pytania zamknięte i otwarte (160)
  • Wyrażanie oczekiwań poprzez zaprzeczenie (162)
  • Ramy odniesienia i zmiana ram (166)
  • Podsumowanie (176)

Rozdział 9. Czy między nami jest chemia? (177)

  • Mechanika a chemia konwersacji (177)
  • Parafrazowanie (178)
  • Technika pozytywnej intencji (184)
  • Przejmowanie kierunku konwersacji (189)
  • Chemia konwersacji w duchu Nonviolent Communication (193)
  • Podsumowanie (208)

Rozdział 10. Ustalanie priorytetów wymagań (209)

  • Pytanie i eliminowanie (210)
  • Ważność a pilność (215)
  • Excelowe czary-mary (222)
  • Podsumowanie (225)

Rozdział 11. Spotkania (227)

  • Spotkania efektywne i te, podczas których tylko tracisz czas (229)
  • Przygotowanie spotkania (231)
  • Prowadzenie spotkania (241)
  • Zamykanie spotkania (247)
  • Formuły spotkań na różne okazje (248)
  • Podsumowanie (256)

Rozdział 12. Techniki zbierania wymagań w pigułce (257)

  • Wizja (258)
  • Odkrywanie potrzeb (259)
  • Konkretyzowanie (260)
  • Technika skrzynki (262)
  • Ekrany użytkownika (263)
  • Uogólnianie (263)
  • Powiększanie przestrzeni możliwych rozwiązań (265)
  • Proponowanie alternatywnych rozwiązań (265)
  • Pytania trafiające w samo sedno (266)
  • Zmiana ram odniesienia (267)
  • Parafrazowanie (268)
  • Technika pozytywnej intencji (269)
  • Przejmowanie kierunku rozmowy (270)
  • Komunikacja według modelu NVC (271)
  • Ustalanie priorytetów za pomocą pytań (272)
  • Spotkania (274)

Rozdział 13. Kiedy techniki przedstawione w tej książce NIE zadziałają? (277)

Lektura uzupełniająca (279)

Kategoria: Biznesowe
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-6886-6
Rozmiar pliku: 317 MB

BESTSELLERY

Kategorie: