Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie - audiobook

Wydawnictwo:
Data wydania:
14 stycznia 2020
Czas:
4 godz. 13 min.
Ebook
49,90 zł
Audiobook
49,90 zł
Format audiobooka:
MP3
Format MP3
słuchaj
na czytniku
słuchaj
na laptopie
słuchaj
na smartfonie
Format stosowany przy audiobookach. Jest to plik dźwiękowy (książka w wersji audio, czytana przez lektora), który można odsłuchać na urządzeniach posiadających głośnik, takich jak: smartfon, tablet, laptop czy czytnik.
słuchaj
na laptopie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość komputerów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim laptopie.
słuchaj
na czytniku
Spora część czytników poza możliwością odczytywania e-booków (plików EPUM, MOBI, PDF) posiada również możliwość odsłuchiwania audiobooków. Wystarczy, że zgrasz zakupiony plik w formacie .zip na komputer, rozpakujesz go, wgrasz na czytnik i... gotowe! Audiobooków możesz słuchać m.in. na czytnikach marki PocketBook oraz wszystkich innych, które posiadają wejście słuchawkowe.
słuchaj
na smartfonie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość smartfonów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim smartfonie.

Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie - audiobook

Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od dobrych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem i zrozumieniem potrzeb użytkowników. To metodologia absolutnie uniwersalna i intuicyjna, a dzięki filarom, na których bazuje - kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów - pomaga nie tylko lepiej odpowiadać na ludzkie potrzeby. Pozwala także szybko odnajdować punkty zapalne, których zniwelowanie może znacząco przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy oraz doświadczeń zarówno pojedynczego człowieka, jak i społeczeństwa.

Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking, jest usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w metodologii design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia? W efekcie kreowane są produkty i usługi pożądane przez odbiorców, przy tym praktyczne i piękne, a jednocześnie wolne od niepotrzebnych udziwnień.

Ta książka pokazuje krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów po pogłębionych wywiadach przeprowadzonych z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania - szczegółowo omawia etapy procesu oraz praktyczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Znajdziesz tu studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie.

Beata Michalska-Dominiak i Piotr Grocholiński to założyciele społeczności Klientocentryczni skupiającej ekspertów metodyki design thinking i service design w Polsce. Ideą Klientocentrycznych jest wspieranie marki, tworzenie nowych produktów i usług, a także pomoc organizacjom w wewnętrznej transformacji. W myśl zasady, że liczą się ludzie, konsekwentnie zmieniają rzeczywistość firm, budując nową wartość i zapewniając zupełnie nowe doświadczenia zarówno klientom, jak i pracownikom. Więcej na www.klientocentryczni.pl.

Spis treści

  • Słowo od autorów (9)
  • Autorzy (12)

1. Design thinking - krótkie wprowadzenie (14)

  • Trochę historii (17)
  • Zmiany, zmiany, zmiany... (19)
  • Proces design thinking (24)

2. Zanim zaczniesz (32)

  • Czas trwania procesu (34)
  • Główni aktorzy procesów design thinking (36)
  • Określanie celu (37)
  • Konstruowanie zespołu projektowego (38)
  • Testy osobowościowe (40)
  • Liczebność zespołu projektowego (42)
  • Przestrzeń (43)
  • Zasady pracy (44)
  • Przykładowa agenda (45)
  • Pobudzacze (energizery) (46)

3. Odkrywanie (48)

  • Odkrywanie, czyli poznaj klienta (52)
  • Potrzebne kompetencje (52)
  • Co jest istotne? (53)
  • Odkrywanie krok po kroku (55)
  • Jak przełożyć głos klienta na konkretne działania? (67)

4. Definiowanie wyzwania (76)

  • Potrzebne kompetencje (78)
  • Co jest istotne? (78)
  • Definiowanie wyzwania krok po kroku (79)

5. Tworzenie rozwiązania (92)

  • Potrzebne kompetencje (94)
  • Co jest istotne? (95)
  • Tworzenie rozwiązania krok po kroku (97)
  • Wybrane rodzaje burzy mózgów (100)
  • Selekcja pomysłów (109)
  • Wybór pomysłów (111)

6. Prototypowanie (114)

  • Potrzebne kompetencje (118)
  • Co jest istotne? (118)
  • Prototypowanie krok po kroku (119)
  • Formy prototypów (123)
  • Prezentacja prototypów (124)

7. Testowanie (126)

  • Potrzebne kompetencje (128)
  • Co jest istotne? (128)
  • Testowanie krok po kroku (129)

8. Planowanie wdrożenia (132)

  • Iteracja (134)
  • Potrzebne kompetencje (135)
  • Planowanie wdrożenia krok po kroku (137)
  • Praktyczne przykłady zastosowania design thinking - kilka kejsów (146)
  • 1. ZAPROJEKTOWANE PO LUDZKU (148)
  • 2. IDEMIA - projekt firmy Oberthur Technologies R&D Poland sp. z o.o. (152)
  • 3. SMART-UP LAB (157)
  • 4. BUDUJEMY INKUBATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ (160)

Na zakończenie (166)

  • Podziękowania (169)
  • Źródła wiedzy i inspiracji (170)
Kategoria: Biznesowe
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9477-3
Rozmiar pliku: 464 MB

BESTSELLERY

Kategorie: