Facebook - konwersja
  • promocja

Sposób na trudne dziecko - audiobook

Czyta:
Data wydania:
15 października 2021
Czas:
6 godz.
Format audiobooka:
MP3
Format MP3
słuchaj
na czytniku
słuchaj
na laptopie
słuchaj
na smartfonie
Format stosowany przy audiobookach. Jest to plik dźwiękowy (książka w wersji audio, czytana przez lektora), który można odsłuchać na urządzeniach posiadających głośnik, takich jak: smartfon, tablet, laptop czy czytnik.
słuchaj
na laptopie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość komputerów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim laptopie.
słuchaj
na czytniku
Spora część czytników poza możliwością odczytywania e-booków (plików EPUM, MOBI, PDF) posiada również możliwość odsłuchiwania audiobooków. Wystarczy, że zgrasz zakupiony plik w formacie .zip na komputer, rozpakujesz go, wgrasz na czytnik i... gotowe! Audiobooków możesz słuchać m.in. na czytnikach marki PocketBook oraz wszystkich innych, które posiadają wejście słuchawkowe.
słuchaj
na smartfonie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość smartfonów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim smartfonie.

Sposób na trudne dziecko - audiobook

  • Co zrobić, gdy nasze dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości?
  • Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek?
  • W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania?
  • Jak ma postąpić nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a kiedy już się na nich pojawią - rozmawiają, wysyłają SMS-y lub używają wulgarnego jężyka?

    Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziemy właśnie w tej książce. Autorzy, korzystając ze swego wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi, przedstawią Czytelnikowi proste, a zarazem skuteczne metody poradzenia sobie z trudnymi zachowaniami.

Spis treści

  1. Podziękowania

    1. Wprowadzenie do psychologii behawioralnej

    1.1. Co to jest terapia behawioralna?

    1.2. Kiedy można samodzielnie korzystać z metod behawioralnych, a kiedy jest potrzebna pomoc specjalistów. Rozpoznawanie zachowań niepożądanych

    1.3. Zachowanie: jak je sprawnie definiować i mierzyć?

    1.4. Analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie — trochę teorii

    1.5. Stosowana analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie — trochę praktyki

    2. Skrzynka z narzędziami, czyli techniki behawioralne

    2.1. Strefa najbliższego rozwoju, czyli praca na poprzeczce

    2.2. Okulary na ADHD, czyli możliwości wsparcia w przypadku objawów nadruchliwości, impulsywności, zaburzeń uwagi

    2.2.1. Skracanie czasu wykonywania zadania

    2.2.2. Przywoływanie rozproszonej uwagi

    2.2.3. Zmniejszanie liczby rozpraszających bodźców

    2.2.4. Pomysły na krótkie przerwy

    2.2.5. Ignorowanie objawów, które nie są znaczące

    2.2.6. Latarnie morskie w klasie

    2.2.7. Praca nad motywacją

    2.2.8. Odróżnianie objawów ADHD od innych problemów z zachowaniem

    2.3. Skuteczne wydawanie poleceń

    2.4. Przypominanie zasady, wyliczanie

    2.4.1. Wyliczanie, czyli metoda 1-2-3

    2.5. Czas zabawy z dzieckiem, czyli wspólne spędzanie czasu

    2.6. Pozytywne podsumowanie i pochwały

    2.6.1. Pochwały

    2.7. Zmiana A, czyli jak zmienić otoczenie, by nie dopuścić do powstania trudnego zachowania

    2.8. Zasada Premacka, czyli zasada babci

    2.9. Zestaw gwarantowany przez prawo, pakiet przywilejów, nagrody

    2.10. Systemy żetonowe

    2.11. Zasady

    2.11.1 Akceptacja

    2.11.2. Negocjowanie zasad z nastolatkami

    2.11.3. System zasad w szkole

    2.11.4. Prowokacja

    2.12. Konsekwencje

    2.12.1. Ignorowanie, czyli niezwracanie uwagi

    2.12.2. Konsekwencje naturalne

    2.12.3. Zasada przerwy w grze (time out), czyli odesłanie w nudne miejsce (izolowanie od wzmocnień pozytywnych)

    2.12.3.1. Technika przerwy w grze poprzedzona wyliczaniem

    2.12.3.2. Technika przerwy w grze w szkole

    2.12.4. Konsekwencje regulaminowe (utrata przywileju)

    2.12.5. Konsekwencje cykające

    2.12.6. Konsekwencje nadrzędne

    2.12.7. Algorytm wydawania poleceń i wyciągania konsekwencji

    2.13. Dziecięce wybuchy złości

    2.14. Zasoby, czyli zmiany w funkcjonowaniu szkoły, rodziny i domu dziecka

    2.15. System szkolnych zajęć dodatkowych - ścieżki

    2.16. Planowanie

    3. Przykłady interwencji opartych na terapii behawioralnej

    3.1. Typowe problemy do pracy behawioralnej

    3.2. Problemy szkolne

    3.2.1. Wyrywanie się do odpowiedzi

    3.2.2. Brak notatek z lekcji i niezapisywanie pracy domowej

    3.2.3. Współpraca nauczycieli i rodziców w zakresie odrabiania lekcji

    3.2.4. Chodzenie po klasie w czasie lekcji

    3.2.5. Ciągłe rozmawianie na lekcji

    3.2.6. Przepychanie się przed inne dzieci

    3.2.7. Częste wychodzenie do toalety

    3.2.8. Korzystanie z telefonu komórkowego w czasie lekcji

    3.2.9. Zaczepianie kolegów na lekcji, odmawianie przepisywania z tablicy

    3.2.10. Przezywanie kolegów na lekcji

    3.2.11. Palenie papierosów na przerwie

    3.2.12. Spóźnianie się po przerwie na lekcję

    3.2.13. Wulgarne odpowiadanie nauczycielowi

    3.2.14. Niszczenie prac innych dzieci

    3.2.15. Wielokrotne próby zdobycia uwagi nauczyciela

    3.2.16. Uderzenie innego dziecka – propozycja rozwiązania systemowego

    3.2.17. Odmowa chodzenia do szkoły

    3.2.18. Wagary z pojedynczych godzin na terenie szkoły

    3.3. Problemy w środowisku domowym

    3.3.1. Odrabianie lekcji

    3.3.2. Wielokrotne przerywanie wykonywania zadania i zagadywanie opiekuna

    3.3.3. Sprzątanie i utrzymywanie porządku w pokoju

    3.3.4. Małe dziecko nie sprząta po sobie zabawek

    3.3.5. Trudne sytuacje związane z jedzeniem

    3.3.6. Trudne zachowania podczas wyjścia do kina i oglądania meczu, czyli tworzenie interwencji na bieżąco

    3.3.7. Kieszonkowe

    3.3.8. Bałagan na łóżku

    3.3.9. Odpowiadanie „zaraz” na każde polecenie

    3.3.10. Poranne budzenie rodziców w weekendy

    3.3.11. Wymuszanie zabawy na rodzicach

    3.3.12. Dyskutowanie

    3.3.13. Wyrzucanie jedzenia z miski zwierzątka domowego

    3.3.14. Przeszkadzanie rodzicom w pracy

    3.3.15. Krzyki

    3.3.16. Odchodzenie od stołu w czasie posiłku

    3.3.17. Przeszkadzanie podczas wizyty u znajomych

    3.3.18. Budowanie rytuałów i planów czynności - wieczór

    4. Techniki behawioralne - materiały do pracy

Kategoria: Psychologiczne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7489-932-1
Rozmiar pliku: 830 MB

BESTSELLERY

Kategorie: