Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu - audiobook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 lipca 2022
Czas:
8 godz. 43 min.
Ebook
37,00 zł
Audiobook
59,00 zł
Format audiobooka:
MP3
Format MP3
słuchaj
na czytniku
słuchaj
na laptopie
słuchaj
na smartfonie
Format stosowany przy audiobookach. Jest to plik dźwiękowy (książka w wersji audio, czytana przez lektora), który można odsłuchać na urządzeniach posiadających głośnik, takich jak: smartfon, tablet, laptop czy czytnik.
słuchaj
na laptopie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość komputerów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim laptopie.
słuchaj
na czytniku
Spora część czytników poza możliwością odczytywania e-booków (plików EPUM, MOBI, PDF) posiada również możliwość odsłuchiwania audiobooków. Wystarczy, że zgrasz zakupiony plik w formacie .zip na komputer, rozpakujesz go, wgrasz na czytnik i... gotowe! Audiobooków możesz słuchać m.in. na czytnikach marki PocketBook oraz wszystkich innych, które posiadają wejście słuchawkowe.
słuchaj
na smartfonie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość smartfonów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim smartfonie.
59,00
LUB

Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu - audiobook

Twórz teksty blogowe jak profesjonalny autor

Od czasu, gdy powstał jako osobna gałąź copywritingu i dziennikarstwa, webwriting przeszedł prawdziwą ewolucję. Kilkanaście lat temu autorów tekstów blogowych uczulało się przede wszystkim na to, by uwzględniali możliwości botów wyszukiwarki, które sczytują słowa klucze i na podstawie tego, jak wiele razy i w jaki sposób zostały użyte, pozycjonują stronę internetową.

Odkąd zostały ustalone główne zasady webwritingu, internet niesamowicie się rozwinął, udoskonalono boty eksplorujące sieć, a rynek pisania do internetu z jednej strony się sprofesjonalizował, z drugiej - wyszedł poza wirtualny świat. Treści drukowane bowiem coraz mocniej przypominają artykuły, które czytamy w sieci. Dzieje się tak, ponieważ, przyzwyczajeni do stylu postów blogowych, oczekujemy podobnego w tekstach drukowanych. Dlatego też, jeśli piszesz artykuły dla jakiegokolwiek medium, koniecznie musisz się zapoznać z zasadami współczesnego webwritingu. Dzięki zastosowaniu jego zasad Twoje teksty będą lepiej pozycjonowane, a czytelnicy - bardziej usatysfakcjonowani treścią, jaką chcesz im przekazać.

W książce znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby zaplanować, napisać i zoptymalizować perfekcyjny artykuł poradnikowy, który zostanie doceniony zarówno przez czytelnika, jak i wyszukiwarkę.

Spis treści

Wstęp

Co to jest webwriting. 8 najlepszych praktyk pisania tekstów

  • Bądź spójny
  • Pisz wnikliwie
  • Podkreśl przydatność
  • Zachęć do lektury
  • Zaangażuj
  • Pisz przystępnie
  • Ułatw skanowanie
  • Brzmij przyjaźnie
  • Webwriting a copywriting

Stwórz grupę tematyczną

  • Przemyśl strukturę strony
  • Pogrupuj tematy
  • Analizuj frazy i powiąż je z intencjami

Zaplanuj personę

  • Czytelnik to Twoje dawne "ja"
  • Jak wlać życie w personę
  • Co chce czytać i w jakiej formie
  • Jaką ścieżkę przechodzi czytelnik

Przeprowadź kwerendę w Google

Opracuj pomysł na artykuł

  • Zacznij od mapy myśli
  • Pisz bez namysłu
  • Pisz na głos
  • Czas na plan
  • Pamiętaj o dwóch "P"

Bądź unikalny

  • Dlaczego warto tworzyć długie artykuły
  • Gdzie znaleźć wartościowe źródła
  • Jak wykorzystać zebrane materiały

Wybierz format

  • Lista
  • Przewodnik "jak coś zrobić krok po kroku"
  • Rozbudowana definicja
  • Całościowy przewodnik dla początkujących

Uwzględnij lekturę z ekranu

  • Jak sprostać 4 stylom czytania z ekranu
  • Dwa ważne "z": zaangażowanie i zadanie
  • Jak czytelnik ocenia, czy tekst jest przydatny
  • Czy z małego ekranu czytamy inaczej

Ułatw decyzję dzięki śródtytułom

  • Bez skanowania nie ma czytania
  • Zwięzłe wezwania
  • Praktyczne pytania
  • Zaskakujący freestyle
  • A co z frazami kluczowymi
  • Czego unikać w śródtytułach

Zapowiedz i zachęć w lidzie

  • Dlaczego lid jest wyjątkowy
  • Niezawodny sposób na 3-zdaniowy lid
  • Opowieść lub zagadka w lidzie
  • A gdyby tak streścić tekst?

Dopracuj tytuł

  • Określ temat i wartość swojego tekstu
  • Poddaj się opinii zwrotnej
  • Przeanalizuj frazy kluczowe
  • Raz jeszcze określ temat i wartość
  • Wypróbuj nowe wersje

Zadbaj o przychylność

  • Zjednaj sobie odbiorcę
  • Sprezentuj coś czytelnikowi
  • Pokaż, że wierzysz w siebie
  • Nawiąż do autorytetu
  • Zaczynaj od "dlaczego"

Wykładaj zrozumiale

  • Podkreśl to, co najważniejsze
  • Powiedz czytelnikowi, co go czeka
  • Podaj przykład
  • Zwróć uwagę na szczegół
  • Pobudź skojarzenia
  • Wykorzystaj analogię

Opowiadaj barwnie

  • Dlaczego warto opowiadać
  • Gdzie wplatać opowieści
  • Co wywoła oddźwięk u Twojego czytelnika
  • Bohater, problem i lekcja
  • Jak budować napięcie
  • Dostrzegaj historie wokół siebie

Pisz przyjaźnie

  • Roztapiaj lód internetu
  • Zacznij od zwrotu na "ty"
  • Okaż empatię czytelnikowi
  • Pisz tak, jak mówisz
  • Jak naśladować język mówiony
  • Odpowiadaj grzecznie na komentarze

Podsumuj

  • 3 funkcje zakończenia
  • 5 sposobów na podsumowanie

Wzywaj do działania

  • Po co wzywać do działania
  • Zachęć do subskrybowania wpisów
  • Sformułuj tekst na przycisku
  • Stwórz tekst wokół przycisku

Zamieść linki

  • Angażujący link wewnętrzny
  • Elegancki link zewnętrzny
  • Wartościowy link przychodzący
  • Jak opisywać linki

Pisz przystępnie

  • Jak uprościć tekst krok po kroku
  • Poprawny znaczy profesjonalny
  • Interpunkcja nie gryzie

Zoptymalizuj

  • Wyszukiwarka jak wielka biblioteka
  • Frazy ogólne, pośrednie i długi ogon
  • Gdzie umieszczać frazy
  • Dopracuj znaczniki SEO
  • Myśl o użytkownikach mobilnych
  • Pamiętaj o wyszukiwaniu głosowym
  • Zadbaj o czytelników lokalnych

Zawalcz o wyróżnione pole

  • Co wyróżnia wyszukiwarka
  • Jak odpowiedzieć na pytanie

Zadbaj o przejrzystość

  • Pisz w rytmie krótkich akapitów
  • Wytłuść
  • Wylistuj
  • Wybierz czytelny font

Wzmocnij słowo obrazem

  • Czy zawsze wart tysiąca słów
  • Zaprojektuj baner
  • Opracuj zrzuty ekranu
  • Wyróżnij cytaty
  • Stwórz grafiki eksplanacyjne
  • Zoptymalizuj obrazy
  • Wykorzystaj kąski treści raz jeszcze

Zmierz efekty

  • Co mówią raporty Google Analytics
  • Oceń skuteczność w Google Search Console
  • Optymalizuj historycznie

Zakończenie

Bibliografia

Kategoria: Biznesowe
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9855-9
Rozmiar pliku: 981 MB

BESTSELLERY

Kategorie: